close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 309: stationair onregelmatig en met warme motor inhouden

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 monopoint injectie

Hallo, ik zal mee eerst even voorstellen. Mijn naam is harm en kom uit groningen, ben hobby matig bezig om mijn auto weer goed te krijgen en hoop dus dat jullie mij hierbij kunnen helpen.

Het volgende met warme motor loopt de motor onregelmatig schommelt tussen 600 en 900 toeren in. Wil ik snel optrekken houdt die ook wat in, dus pedaal in getrapt dan niet vooruit te branden. Spelen met het pedaal levert meer op.

Ik heb al gekeken na valse lucht door slangetjes na te kijken
bougies vorig jaar vv
half jaar terug is de D-riem met spanrol en waterpomp vv
olie met filters vv

Wie weet nog iets heb het probleem al meer als een jaar dus zolang ik de auto heb.

Groeten Harm

Geplaatst door

Harm27 (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Kontroleer de pakking goed aan de onderkant van het monopoint huis.
Het klinkt alsof er ergens toch valse lucht is, in ieder geval staat de motor te arm.

Met of zonder lambda sonde?

oldford 0
badge

13 jaar

Met lambda sonde, met de apk afgelopen keer glansrijk erdoor heen gekomen met de meting. De pakking heb ik toen ook vervangen (vergeten te melden). Als die wel te arm staat wat kan ik daar aan doen op de goede manier of dan toch weg brengen?

Harm27 0

13 jaar

Kun je het signaal meten van de lambdasonde met een voltmeter?

oldford 0
badge

13 jaar

volgens mij heb ik hier nog wel een liggen maar op welke stand moet die precies? en met warme of koude motor? Koud trouwens geen last van onregelmatig lopen.

Harm27 0

13 jaar

Warme motor. Signaal moet als het goed is pendelen tussen ongeveer 0,1-0,2 Volt en 0,7-0,8 Volt.
Bij een te arm mengsel blijft het voltage onder de 0,4 Volt. Bij een te rijk mengsel blijft het signaal boven de 0,5 Volt.
Dit alles als je aan neemt dat de lambdasonde heel is en goed werkt.

oldford 0
badge

13 jaar

oke nou is het wel zo dat er vier draden bij de lambda weg komen, ze gaan per twee naar een stekker verbinding toe. dus welke van de draden mag ik hebben

Harm27 0

13 jaar

2 (meestal wit) zijn er van de verwarming. Daar staat op 1 van de twee 12 volt. Die moet je dus niet hebben.

oldford 0
badge

13 jaar

Oke zodra ik een multimeter heb bemachtigt zal ik het gaan door meten. Zodra ik dan de waardes heb zal ik ze weer posten.

Harm27 0

13 jaar

Hallo oldford sinds twee dagen valt mij nog iets anders op, namelijk dat ik nu zelfs met warme motor beste rookontwikkeling heb. Sinds dien hoor ik ook een lichte rammel aan de voorkant van de uitlaat. Heeft mijn kat het nou begeven?? De geur van de rook is ook niet echt geweldig om het zo maar even uit te drukken. En helaas nog geen multimeter kunnen verkrijgen.

Harm27 0

13 jaar

Rook? Welke kleur en waar van daan?
Kijk eens onder de auto. Wordt de katalysator rood-gloeiend?

oldford 0
badge

13 jaar

rook is met koude start beetje blauw, warme motor is het wit tot doorzichtig. De katalysator word niet rood-gloeiend.

Harm27 0

13 jaar

trouwens hij houdt nou ook niet echt meer in kom nou echt veel vlotter weg zowel vanuit stilstand als wel rijdend met door trekken.

Harm27 0

13 jaar

Hallo hier ff een update na een lange tijd, heb vandaag me lambdasonde gemeten en die fluctueerd tussen de 0.18 en 0.72. Wat is hier mee aan de hand is de lambda kapot of hoort dit zo? Graag hoor ik van iemand iets.

groeten Harm

Harm27 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 309 of stel zelf een nieuwe vraag.