Motor afgeslagen op snelweg. Foutcodes P1169, P1621 en P1673. (Motorschakelapparaat functionerings storing) Heb bij meetwaarden geen raildruk. Wel 5 volt op de sensor. Wel toerental. Nokkenas/krukas signaal in orde. Er zit geen opvoerpomp in de tank. Voeding en massa op ECU zijn goed. Heb geen lekkage van verstuivers via retour. Alleen de foutcodes krijg ik er niet uit.
Wie nog een suggestie.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
1169 zou toch met de raildruksensor te maken hebben. Het is trouwens een Siemens systeem (SID). Het gaat er nu om of de sensor defect is ofdat de pomp geen druk geeft.
Hoe is de auto bij jullie gekomen? anwb?
Lijkt op een uitgevallen hoge druk pomp.
Met remmenreiniger wel even aanslaan?
Nu of in het verleden -ooit- benzine getankt? Dat vinden de pompen niet fijn.
Ga voor de lol even een losse jerrycan diesel gebruiken, je weet maar nooit.
Keer een diesel gehad waarvan het filter vol met algen zat.
Klopt, met ANWB. Heb tijdens starten maar 0.6 volt op de signaaldraad van de railsensor. Vermoed ook dat pomp defect is, maar wat zijn dan de andere foutcodes?
[quote=arjankempeneers]Klopt, met ANWB.[/quote]
Begint het kenteken met 47-JL????
haha ben jij het geweest maarten
gezien de woonplaats van Arjan denk ik wel,maar de gemeten waardes waren bij mij anders dus vandaar twijfel ik...
wat heb jij gemeten dan maarten, misschien is Arjan in de war ?
Dat laat ik weten als Arjan gereageerd heeft. Mogelijk is het een andere auto,dat maakt het topic niet beter op...
nee maarten zijn pechgevallen zijn duidelijk herkenbaar, deze merkt hij altijd met een kenmerk toevallig gisteren nog één van hem gezien
maar deze reed daarna weer vrolijk weg
Inderdaad jan! maar deze kreeg ik niet lopend,dus deze heeft mijn kenmerk niet gehad ;) ;)
een kleine M op de kentekenplaat was het of niet maarten ;)
hahaha,nee dat niet. Het is allemaal maar gekheid met jan. Niks speciaals...
Is inderdaad deze Peugeot Maarten. Volgens mij had jij geen 12 volt op LMM. Ik wel. Foutcodes kan ik wel uitlezen. Krukas en nokkenassignaal synchroniseren. Ik heb toch het vermoeden dat de drukregeling op de pomp niet aangestuurd wordt vanuit de ECU. De foutcodes wijzen die richting op.
de wereld is weer klein ;)
@ arjan
hoeveel volt voeding heeft de drukregelklep
Heb ik nog niet gemeten. Autodata geeft alleen maar weerstandsmetingen op. In ESI tronic zijn er geen gegevens van dit systeem. Wel van Bosch
kijk,dan hoef ik ook niet na te bellen als het probleem opgelost is,zoals ik normaal doe.
Ik had inderdaad geen 12v op Lmm, foutcodes kon ik niet uitlezen. Nokkenassensor massa,voeding 12v en constant 5v. geen knippersignaal. motor liep wel op remmenreiniger. ook wel krukassignaal. bekend was dat de kabelboom nog wel eens problemen geven,niet kunnen vinden.
Wat mij wel opvalt is dat ik tijdens het meten zeker te weten!! raildruk had! Met starten liep signaal van 0,5 naar 1,3,motor gaf een hikje en signaal viel terug naar 1,08V,daar bleef hij ook op staan. Vandaar ik twijfelde over de correcte auto.
Maar goed,ben een klein uurtje bezig geweest,maar dan is het transport. Hopelijk kom je eraan uit.
Overigens wel een heel aardige man!
@ renaultmonteurtje;
wat is er te meten aan de drukregelklep? Wat staat daar normaal op?
Klopt, stond ook op jou bon. Bij contact aan meet ik inderdaad 0.5 volt. Maar nu kom ik niet verder dan 0.6 volt tijdens starten. Die P1169 zou van injector aansturing (condensator) moeten zijn. P1679 motorschakelapparaat condensator. Er zitten 2 kleppen op de pomp. Een met een rode en een met een witte stekker.
dus de nokkenassensor deed het bij jou wel oke begrijp ik??
Ik heb wel 1 stekker op de pomp losgetrokken. eentje met 2 aansluitingen en ik meen een witte en rode draad.
Ja, synchronisatie van krukas en nokkenas signaal zijn in orde volgens de meetwaarden. Heb ook een starttoerental.
oke,toerental had ik ook. Lijkt toch inderdaad op een defecte pomp... Hij vertelde dat het ineens afgelopen was,niet eerst bokken o.i.d..
arjan hoe hoog is het start toerental ? bij de DW10 is veelvoudig een verkeerde startmotor gemonteerd, klasse 5 ipv 6 klasse hier door wordt de druk ook te laag en slaat ie niet aan. 0.6 komt meen ik 1-2-3 overeen met 150Bar, waar 300 nodig is
betreft druk regelklep, dit is een duty cycle gestuurde klep welke tijdens het starten even 12V moet krijgen voor goede druk opbouw. is deze druk te laag dan slaat ie ook niet aan, en kan zelfs afslaan als de druk te laag blijft
moet wel zeggen deze HD pompen gaan nog wel eens kapot, laat hem desnoods testen
Blijft toch mijn vraag. Waarom die foutcodes. En ze zijn niet te wissen. Trek ik de raildruksensor er af, dan krijg ik er gelijk een foutcode bij, maar deze kan ik wel wissen. Ik dacht een starttoerental van ca. 250 t/m. Maar de motor is gewoon stil gevallen, dus dat is het probleem niet.
dan zullen dat permanente foutcodes wezen, je kunt ze wel wissen met dealer apperatuur maar staan er direct weer in.
P1169 Fuel rail sensor In range high failure / EDC15C2-Condenser 1 voltage
P1621 Control module Long term memory performance / Immobiliser code words Not matched
P1673 INJECTIE COMPUTER permanent
als ik die 3 bij mekaar zet is het toch het motorstuur apparaat vrees ik
maak hem eens open, kijken als je geen schroeiplek er in zit, want ik vermoed (heb het eens gezien) dat de printplaat verbrand is
Zal ik morgen nog eens doen. Bij het bedrijf dat ECU repareert, ik zal geen reclame maken, kunnen ze niets met deze ECU's van Siemens. Te weinig vraag naar.
Inderdaad brandplekken t.p.v. condensator in ECU. Weet iemand of men van een sloper een ECU kan plaatsen met evt. de zelfde codes/nummers?
AC tronics meschien, anders wordt het een nieuwe
sloop ECU kan niet, deze kan maar 1 malig gecodeerd worden, in de codering staat de startblokkering en het chassis nummer.....
Nee, AC tronics kunnen hier niets mee. Heb al geinformeerd. Wat zou de oorzaak nu kunnen zijn van deze sluiting?
Stel voor dat je er een nieuwe in zet en heb weer prijs.
In ieder geval bedankt voor het meedenken.
En Maarten EHBO gehad vandaag?
Groeten Arjan
Dan kon mijn collega Maarten wel eens gelijk hebben met een storing in de bekabeling.
Dat deze ergens tegenaan loopt te rammelen met sluiting als gevolg....
Aan de andere kant moet je met starten op je raildruksensor wel pakweg 1 Volt kunnen meten.
Een mechanische drukmeting is ondoenlijk, de sensor meet ook met een defecte ecu, mits je maar 5volt op de losgenomen stekker hebt.
Weerstandwaardes zijn bijna niet of niet goed meetbaar voor een correcte diagnose.
Een defecte pomp (ook?) moet je niet uitsluiten, daar kan een HDI (en ook een TDI) gewoon op stilvallen.
Heel soms werkt een gerichte klap met de hamer wel eens.....
succes
Maarten, netjes gedaan, óók met de bon en het nabellen natuurlijk.
[quote=marcel7031]Maarten, netjes gedaan, óók met de bon en het nabellen natuurlijk.[/quote]
ja maarten is een goede fijne en goede collega heb verschillende pechgevallen met hem gedaan en hij weet waar hij mee bezig is, en als het niet lukt schaamt hij zich niet om er een collega bij te roepen
Dit forum is voor mij ook een goede leerschool.
Ik kijk vaak met belangstelling hoe werkplaats collega's storingen bekijken en oplossen.
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/684/dscn4492f.jpg/" target="_blank" rel="nofollow">http://imageshack.us/photo/my-images/684...][img]http://img684.imageshack.us/img684/9339/...[/img][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
[quote=arjankempeneers]En Maarten EHBO gehad vandaag?
Groeten Arjan[/quote]
inderdaad EHBO gehad vandaag,dus kan nu ook weer de mensen oplappen ;)
Hoorde vanochtend al dat je de 792 had gesproken.
@ jan;dank je. Is geheel wederzijds!
Toch leuk dat we zo verdeeld over het land van elkaar kunnen leren,tips kunnen uitwisselen en sommige zaken via de computer kunnen oplossen! Voor iedereen een goede leerschool,aangezien ons vak -naar mijn mening- zwaar onderschat is en wordt betaald.
@ Arjan
het verbranden van de condenstator kan een paar oorzaken hebben
een slechte condensator
fout in de bekabeling (V4 meting uitvoeren)
naar mate onderdelen ouder worden neemt de weerstand toe en zal de PCM het vermogen moeten opvoeren, dan kan dit ook een gevolg wezen
@ WW'ers
maar ik leer ook van jullie zoals die lijst van jou marcel (jij hebt er trouwens wel lol in of niet ;) ) hopelijk wordt ik nog een keer collega van jullie :)
De motor slaat niet aan door:
P1621 Interne Ecu fout (safety2) dit is een gevolg code, ecu zet die fout omdat er iets goed mis is.
Vooral die P1169 zou ik zelf goed in de gaten houden.
Volgens mijn lijstje is dat Storing in verstuiver circuit1 (dat zijn de verstuivers 1 en 4)
Ik zou voor je er een andere Ecu inhangt de bedrading vooral van die verstuivers goed controleren.
Als er een draad van van de verstuivers tegen de massa ligt kan je ook een condensator opblazen.
Ook de verstuivers (electronisch) controleren.
Oiram
[quote=Renaultmonteurtje]hopelijk wordt ik nog een keer collega van jullie :)[/quote]
goede instelling!
Ze zijn eerst aan denken wat ze gaan doen met de auto. Ecu vervangen en programmeren kost ca 1300 euro. Auto heeft 260000 gelopen.
tja, zo brengt ie helemaal niks op....
Weerstand vanmorgen nog even gemeten van de verstuivers. Alle 4 200 ohm. Auto is inmiddels al ingeruild, dus we kunnen dit ook weer afsluiten. Allemaal bedankt voor het meedenken.
Arjan
maar nu weten we nog de storing niet, gaan jullie het nog verder uitzoeken? of is het sloop
Nee, auto is ergens anders ingeruild. Misschien hoor ik later nog eens hoe het afgelopen is. ECU moet er zo bij zo nieuw in. Zodra ik iets weet, dan zal ik er melding van doen. Volgens mij moet zo'n brandplek een oorzaak hebben. Problemen hadden ze er niet mee, het gebeurde spontaan.
jammer...
inderdaad jammer,
Auto was ingeruild. Ze hadden er een beetje te makkelijk over gedacht. Hebben gelijk doorverkocht naar de handel. Dus een oplossing zullen we niet meer horen vermoedelijk. Kunnen we er een streep onder zetten.
Bedankt allemaal.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar