bij uitgeschakelde airco gaat in de file het stoplampje branden bij het oplopen van de temp. tot boven de 90 gr. In garage gecheckt dat koelventilatoren op 93 graden inkomen dus goed, de 3 relais tussen vent gewisseld, blauwe en rode temp sensor vervangen geen resultaat. Aan de diagnosekast zijn er geen storingen opgeslagen.Alleen in de file met de airco ingeschakelt helpt wel omdat dan ook beide vent. inkomen.
Garage wil wel verder zoeken maar gaat erg veel kosten.
Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
Geplaatst door jansen5122 (0) , lid sinds 18 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
8 Reacties
oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden
Wat voor motor zit hier in?
jansen5122 (0), 18 jaar geleden
De 1.6 TU 5 van 72 kw danwel 98 pk
oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden
Als de kilometerstand wat hoger is ben ik bang voor de radiateur.
jansen5122 (0), 18 jaar geleden
De kilometerstand is ca 85000. Ik heb het koelsysteem afgtapt doorgespoeld en opnieuw gevuld met nieuwe vloeistof, er is geen verschil. Mijn idee is dat de droge en de natte temp.sensor(welke beide vervangen zijn) een te hoge weerstandwaarde doorgeven aan de regeleenheid.Dit omdat de ventilatoren wel op de juuiste temp.inkomen.Dus denk ik dat de regeleenheid foute informatie krijgt (weerstandwaarde) of zelf een storing heeft.
Wie kan nog een idee aan de hand doen?
oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden
Toevallig laatst 2 keer gehad dat bij dit type auto de massaverbinding tussen de motor en de carrosserie matig was waardoor hele vreemde storingen optreden.
jansen5122 (0), 18 jaar geleden
Ik heb afgelopen zaterdag de zaak doorgemeten. Weerstand van massakabel versnellingsbak naar accu 2ohm. van versn.bak naar massapunt voorste chassisbalk bestuurderskant 3ohm.Dus hier is volgens mij niets mis mee?
oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden
Elke weerstand is eigenlijk te veel, omdat we spreken over hele kleine stroompjes.
jansen5122 (0), 17 jaar geleden
Massakabel van accu naar bak en chassisbalk vernieuwd, geen resultaat. schakeling van beide groene relais in de grille kort gesloten, links komt 1 ven in rechts allebei dusl ijkt goed. blauwe temp sensors vervangen.wat kan er nog meer fout zijn?