close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 207 2008: Storing Emissiesysteem

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: WC8FS, Motorinhoud (cc): 1397, Vermogen (kw): 70

Plotseling verschijnsel, Enkele seconden na het starten gaat het temperatuurlampje branden ,de temperatuurmeten gaat naar maximum en de koelschroef slaat aan . Op het display komt Storing motormanagement / Storing emissiesysteem en Motortemperatuur te hoog. Bij het uitlezen krijg ik 2 codes P0117 motorkoelvloeistof - temperatuurvoeler 1 laag cirquit . P0343 sensor positie nokkenas "A" hoog cirquit ( groep 1 of enkele sensor)

Geplaatst door

Gustaaf D M (0)
badge

al 7 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik heb reeds de thermostaat en de temperatuurvoeler vervangen maar het probleem blijft en ik kan de codes ook niet wissen ?

Gustaaf D M 0
badge

3 jaar

Plaats het chassisnummer eens. De omschrijving van de codes zeggen mij niets. Waarschijnlijk uitgelezen met universele apparatuur.

hans4074 0
badge

3 jaar

Hallo Hans4074 . Inderdaad uitgelezen met een Delphi .Het chassisnummer is VF3WC8FSC34396846 en 1ste indiensttreding 30/05/2008

Gustaaf D M 0
badge

3 jaar

hier de foto van mijn uitleesscherm

Gustaaf D M 0
badge

3 jaar

P0343: vervang de achterste sensor rechts (vanaf voorzijde gezien) op het kleppendeksel. Voorste en achterste sensor zijn identiek. Je kunt ze ook ff wisselen om te kijken of storing
mee gaat naar de voorste (uitlaat zijde)
Na vernieuwen moet je de stekker "borgen" met een groot stukje krimpkous.
P0117 heeft toch te maken met sensor koelvloeistof. Of de sensor is niet oké, of de bedrading. Heb je een nieuw thermostaat huis gemonteerd met de sensor op de voorzijde IPV bovenop? In dat geval de verlenging van de bestaande bedrading verkeerd om of die van gestuurde thermostaat (achterzijde thermostaat huis) en sensor koelvloeistof omgedraaid??

hans4074 0
badge

3 jaar

Hallo Hans4074, De achterste sensor was de stekker die slecht kontact gaf , dat is nu opgelost , maar het lampje van de temperatuur blijft branden en de temperatuurmeter gaat nog steeds naar maximum en de schroef slaat nog steeds practisch direct na het starten aan . Foutcode is niet te wissen . Ik heb de draadjes gewisseld van het temperatuurkontact . Het sensorhuis is inderdaad nu met de temp-sensor op de voorkant ipv bovenop . Ik vrmoed dat er iets scheelt met de BSI want krijg nu verschillende storingsmeldingen (remsysteem defeckt , ABS systeem defeckt en kan geen enkele code wissen . Heb dan de wagen trachten uit te lezen met PSA_Com maar krijg geen verbinding

Gustaaf D M 0
badge

3 jaar

Check voor de zekerheid eens de stekkers van de motor EBE/ECU. Koppel ze alledrie los en kijk in de aansluitingen (de contacten). Wellicht heeft de vorige koelvloeistof sensor inwendig gelekt en is er door zogenaamde capillaire werking koelvloeistof richting ECU getrokken.

hans4074 0
badge

3 jaar

Ben nu op zoek naar okkasie ECU en eventueel stuk bekabeling met de 3 fiches aan die op de stuurdoos passen.

Gustaaf D M 0
badge

3 jaar

Ziet er 😥 uit.

hans4074 0
badge

3 jaar

heb de stekkers ,zowel mannelijke als de vrouwelijke, gekuist echter spijtig genoeg zonder resultaat.
Bij Peugeot zeggen ze dat een nieuwe stuurdoos en nieuwe bekabeling de oplossing zou zijn maar zijn echter niet zeker . Klant heeft ondertussen andere auto gekocht en de Peugeot over gelaten aan de garage ( heeft ondanks het mankement nog 1650€ gekregen bij de aankoop van een 2 de handse Kia van 2015 met 23.300Km

Gustaaf D M 0
badge

3 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.