Hallo het probleem is begonnen met af en toe niet starten dat wil zeggen de startmotor draait dan niet en de benzinepomp hoor je dan ook niet even. melding in scherm storing emissiesysteem. meestal na een paar dagen start hij wel weer en als je de auto goed uitzet is het probleem er later weer. het oranje motor lampje brand niet. wat kan dit probleem veroorzaken. Er zijn geen codes opgeslagen in de ecu maar bij niet starten kan ook ik niet uitlezen. alle massa aansluitingen zijn schoon.
met vriendelijke groet Henk Brands
Geplaatst door Henk Brands (0) , lid sinds 3 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 207? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 Reacties
kaleido 1 (1595) PRO, 3 jaar geleden
Lijkt op een probleem met de startonderbreker , wat is hierin al gecontroleerd ?
groet Henk - Henk Brands (0), 2 jaar geleden
hans4074 (0) PRO, 3 jaar geleden
Onder de motorkap tussen accu en spatbord zit een zwarte kast. Deksel eraf en dan zie je de zekering/relais kast (BM34). Maak de 3 grote stekkers eens los en check de contactpennetjes en stekkers. Het komt wel eens voor bij 207 dat het ruitensproeier pompje inwendig ruitensproeier vloeistof gaat lekken en dat de vloeistof opgezogen wordt en dan via de bedrading in de BM34 terecht komt met rare storingen tot gevolg.
hans4074 (0) PRO, 3 jaar geleden
Plaats het chassisnummer even.
ook heb ik eco mode af en toe actief en auto start nu al 3 dagen niet meer met de melding storing emissiesysteem - Henk Brands (0), 3 jaar geleden
hans4074 (0) PRO, 3 jaar geleden
In principe zou ik me nog niet druk maken over die eco mode melding. Omdat de motor niet wil lopen, zal na verloop van tijd de energie spaar stand inschakelen....de eco mode dus. Heb je de stekkers op de motor computer (EBE) ook gecheckt?
Inwendig in de BM34 heeft de signaal draad voor de startmotor (via zekering F8) nog een aantal aftakkingen. Controleer of er op deze aftakkingen wel spanning komt. Het zijn zekeringen F13, F7, F9 en F6 als ik het zo zie op t schema. Na deze interne aftakkingen komt een volgend inwendig relais voor de startmotor met zekering F8
en de stekkers op de EBE was anderhalf jaar geleden de middelste stekker heel licht vervuild een beetje blauwige kleur er was toen een probleem met de stekker op het gasklephuis die is toen vernieuwd en probleem verholpen. pennetje verloor soms contact. - Henk Brands (0), 3 jaar geleden
hans4074 (0) PRO, 3 jaar geleden
Ben nog aan het zoeken geweest op het electrische schema op zoek naar de zogenaamde reveille draad, oftewel de wek-draad. Deze draad zou er voor moeten zorgen dat het systeem, waaronder de motor EBE, gewekt gaat worden na het herkennen van de sleutel. Tot zo ver zonder succes omdat deze draad niet als wek-draad aangegeven wordt.
hans4074 (0) PRO, 3 jaar geleden
De BSM gaat wel eens defect, maar dan vaak op andere elektronische componenten.
Ik geef het nog niet op hoor, maar k moet er even tijd voor hebben.
hans4074 (0) PRO, 3 jaar geleden
Draad wekken gevonden. Draad nummer 7842C en die loopt vanaf de BSI de 40 voudige zwarte stekker op positie 10 in die stekker naar de motor EBE 48 voudige zwarte stekker op positie K3.
Meet deze draad eens door. Controleer op weerstand en sluiting.
hans4074 (0) PRO, 3 jaar geleden
Heb je wel enige ervaring met dit soort klussen?
zit zelf wel in de techniek. - Henk Brands (0), 3 jaar geleden
hans4074 (0) PRO, 3 jaar geleden
Probeer in ieder geval te meten met de juiste pennetjes zodat je de contacten niet beschadigt of de klemkracht beschadigd
hans4074 (0) PRO, 3 jaar geleden
Probeer in ieder geval te meten met de juiste pennetjes zodat je de contacten niet beschadigt of de klemkracht beschadigd
ook heeft deze kabel geen verbinding met de massa en ook niet met de losgekoppelde plus.
hoop dat je hier wat mee kan. - Henk Brands (0), 3 jaar geleden
hans4074 (0) PRO, 3 jaar geleden
Jammer. Klemkracht van de pennetjes ook in orde? Eigenlijk zou je de draad dan ook nog belast (met bijvoorbeeld een 21W lampje) moeten meten, maar de hoop op een onderbreking/slechte draad is nu eigenlijk nihil.
Nu gaat het lastig worden. Alle betreffende draden door meten zal niet lukken zonder schema. Voor ons/dealer valt alles vrij simpel te controleren m.b.v. diagnose apparatuur. Kun je me een privébericht sturen via problemcar?
en hoe kan ik een prive bericht sturen? - Henk Brands (0), 3 jaar geleden
hans4074 (0) PRO, 3 jaar geleden
Dat is het probleem.... simpelweg omdat ik niet weet hoe die draad werkt en hoeveel en hoelang er eventueel voltjes op moet staan. Dat hebben we de dealer diagnose apparatuur voor. Daarmee kunnen we bijvoorbeeld zien of de sleutel herkent wordt en of het complete systeem vrij gegeven wordt per computer.
Volgens mij kun je mijn privé e-mail opvragen bij de moderator? Ik ga em hier niet plaatsen.