wagen trekt niet goed op, na tijdje komt storing turbodruk te laag. De druk stijgt wel tot 2200 mbar maar het duurt gewoon heel lang. Deze is een 2.2, dus normaal maximum turbodruk als er geen onderdruk is.
Geen speling op asje van turbo, luchtcircuit is in orde, geen sporen van drukverlies, egr mengklep en doseerklep werken goed, egr heb ik afgesloten met metalen plaatje,luchtmassameter verwisseld met andere, drukverschil in uitlaat voor katalysator en na roetfilter is niet al groot,test met andere druksensor in luchtcircuit, alles zonder resultaat.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
om een balletje op te gooien, electroklep turbo al eens gecontroleerd?
wat is trouwens de P code?
P code post ik morgen, turbodruk is te laag, mocht er een probleem zijn met de elektroklep, zou de turbodruk permanent maximum zijn, zoals in de tekst bovenaan staat. bij een dw 10 is het omgekeerd, daar is geen turbodruk als er geen onderdruk is, maar dit is en dw12
En, heb je de code nog kunnen achterhalen? Ik heb vergelijkbaar probleem met 406 met 2.2 HDI. Is nog nooit echt opgelost. Zie in sectie particulier. Er lijkt wel een relatie te zijn met reinigingscyclus van roetfilter. Mijn theorie is dat bij toenemende weerstand in uitlaat in combinatie met niet meer optimale turbo de druk in inlaat net iets te laag wordt en daarom de storing optreedt. Hoe is het olieverbruik? Bij mij toegenomen in het laatste jaar. Tegelijk in de winter een witte drap op intercooler. Ik denk door olielekkage in turbo.
14 jaar
Kijk eens wat ie doet als je het vacuum rechtstreeks aansluit ipv via de buffer.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 607 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar