auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot Partner 2001: Stotteren en op 3 cilinders zodra motor warm is

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 55

Sinds enkele dagen houdt mijn Peugeot Partner 1.4 TU3JP uit 2001 ineens in zodra hij op bedrijfstemperatuur is. Als je de auto stilzet en de temperatuur loopt op worden de problemen erger, namelijk schokkerig lopen en op 3 cilinders. De fan slaat trouwens wel in.
Vanmiddig auto uitgelezen en dan komen de volgende foutcodes naar boven;

- P0110 intake air temperature circuit
- P0115 engine coolant temperature circuit
- P0130 O2 sensor circuit (bank 1, sensor 1)
- P0200 injector circuit

Inmiddels heb ik de bobinepack en de kvs-temperatuursensor vervangen, maar dit haalt niks uit.
Kan iemand me hier mee helpen, alvast bedankt!

Groetjes Joost

Geplaatst door

Joost1985 +80

al 15 jaar lid

Reacties

Met zo maar vervangen win je het niet , uitzoeken /meten van de diverse codes wel .
Het 1 kan het ander veroorzaken , als hij op 3 cilinders loopt komt er dan ook daadwerkelijk geen voeding op de injector bv.

Hoi Kaleido1,

Je hebt inderdaad gelijk, maar de sensor en de bobinepack waren het meest voor de hand liggend met wat ik op google vond en ook nog relatief betaalbaar, vandaar.
Ik zal eens meten of hij uberhaupt voeding krijgt op het moment dat hij op 3 cilinders loopt.

Bedankt voor je reactie.

Joost1985 +80

2 weken

je hebt een injectorfout, zou me daar eerst eens op concentreren.

harry4203 +5675
badge vip badge

3 weken

Hoi Harry4203,

Maar zou dit ook de andere storingen kunnen veroorzaken? Ik hoop dat ik het hiermee opgelost krijg maar ik kan de link tussen de diversiteit van de storingen niet echt leggen.

Bedankt voor je reactie.

Joost1985 +80

2 weken

Zou in theorie kunnen als er sluiting in een injector zit. maar de laatste injectorfout is de enige die ervoor kan zorgen dat de motor zoals je schrijft, op 3 cilinders loopt.

harry4203 +5675
badge vip badge

2 weken

Ik kom nu net thuis met de auto en de storing wordt steeds erger, het is 2 weken geleden begonnen met heel af en toe een stotter zonder dat daarbij het motormanagementlampje aanging, maandag begon het stotteren heviger te worden en knipperde het lampje tijdens het stotteren en nu brandt het lampje continue op het moment dat hij normaal rijdt en zodra hij begint te stotteren begint het lampje te knipperen. Ik heb vanmiddag de injectorrail met injectoren verwijderd en ze doorgemeten en ze zitten allemaal rond de 13 ohm en wat ik zo kan lezen zou dit goed moeten zijn, weet alleen niet of je hiermee het defect van een injector kan uitsluiten.

Groet Joost

Joost1985 +80

2 weken

En wat ik ook nog merkte is dat zodra ik de stekker van de stappenmotor loshaal hij ineens een stuk mooier stationair loopt, weliswaar nog altijd op 3 cilinders.
Maar dit alles begint pas als de temperatuur op 90 graden staat, tot die tijd loopt hij als een zonnetje, ook op 4 cilinders.

Joost1985 +80

2 weken

Dat de weerstand goed is zegt lang niet alles. Tikt de injector wel als de motor op 3 cil loopt? (luisteren met een lange schroevendraaier tegen de injector oid.)
knipperend lampje is een misfire, onsteking is goed zoals je zelf zegt, dus het zit of in een injector of eventueel compressieverlies.(meten)

harry4203 +5675
badge vip badge

2 weken

Hoi Harry,

wat een gouden tip, ik heb zojuist met een schroevendraaier geluisterd en je hoort heel duidelijk dat op cilinder 1 niets gebeurd en op de rest wel. Deze injector zag er vanmiddag ook vervuilder uit dan de rest, dus ik ga een nieuwe bestellen en hopen dat daarmee het euvel verholpen is.
Er bestaat natuurlijk wel nog de kans dat hij geen voeding krijgt bij bedrijfstemperatuur maar daar komen we dan wel achter.

In ieder geval hartstikke bedankt voor het meedenken en ik houd jullie op de hoogte.

Fijne avond, groet Joost

Joost1985 +80

2 weken

Nou het heeft even geduurd maar ik ben er weer, eindelijk de juiste injector in ontvangst mogen nemen, maar hiermee is het probleem niet helemaal verholpen. Nadat ik de injector vervangen had ging de auto weer op 3 cilinders lopen zodra hij op bedrijfstemperatuur was, maar na 5 minuten liep hij weer gewoon op 4 cilinders, dus dacht ik dat het opgelost was.
Nu blijft alleen het motormanagementlampje branden en ik heb niet 4 storingen maar 10 wanneer ik hem uitlees.

Het gaat om de volgende foutcodes;
- P0110-Aandrijfsysteem "Intake Air Temperature Circuit"
- P0115-Aandrijfsysteem "Engine Coolant Temperature Circuit"
- P0120-Aandrijfsysteem "Throttle/Pedal Position Sensor/Switch A"
- P0130-Aandrijfsysteem "O2 Sensor Circuit (Bank 1 Sensor 1)"
- P0135-Aandrijfsysteem "O2 Sensor Heater Circuit (Bank 1 Sensor 1)"
- P0141-Aandrijfsysteem "O2 Sensor Heater Circuit (Bank 1 Sensor 2)"
- P0200-Aandrijfsysteem "Injector Circuit"
- P0300-Aandrijfsysteem "Random/Multiple Cylinder Misfire Detected"
- P0440-Aandrijfsysteem "Exaporative Emission Control System"
- P1523-Aandrijfsysteem "tik voor meerdere beschrijvingen"

Alvast bedankt voor het meedenken!

Met vriendelijke groet,

Joost Lormans

Joost1985 +80

6 dagen

En als je alles nu eens wist , wat komt er dan terug.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.