👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Ik heb al avondenlang dit forum door gespit, en veel te weten gekomen, maar heb nogsteeds het probleem niet opgelost. Dus toch maar een berichtje.:)
Ik heb een 106 XSI 1.4 uit 1991. Deze auto heeft veel last van inhouden onder de 2500 rpm. Ook loopt hij een beetje onregelmatig stationair, en reageert hij sloom op het gas,vanaf stationair.
Vooral als je er met 4 man inzit ofzo... dan kom je echt moeilijk weg.
Als de auto koud is, en hij dus wat harder stationair draait door de choke regeling, reageert hij feller op het gas en stotterd deze niet.
Het begint pas als je een paar straten door bent.
Zolang je boven de 2500rpm blijft is er niets aan de hand. Op de snelweg rijd hij ook prima bijvoorbeeld.
Ik heb het volgende al gedaan:
-Lambdasensor vervangen
-Gaskleppositiesensor vervangen
-luchtfilterhuis ontdaan van rommel
-De stappenmotor(hangt onder het spruitstuk tussen twee leidingen) uit elkaar gehaald. De klep die erin zat bewoog echter nog heel losjes. Was niets vervuild aan ofzo.
-koelvloeistofpeiltemperatuursensor vervangen(ecu sensor)
-Krukaspositiesensor vervangen door een sloopt exemplaar, (en toen dat niks uit maakte, de oude weer terug geplaatst.)
-contacten/stekkertjes met contactspray behandeld
-vacuumslangetjes vervangen.
-Gecontroleerd of de bougiekabels e.d oversloegen
Heeft allemaal niets geholpen.
Een oom van mijn vriendin is peugeotmonteur, die zei dat veel xsi's dat probleem hebben. Kan me echter niet voorstellen dat deze zo ooit verkocht is.
Wanneer de aanzuigbuis van het luchtfilter eraf haal, loopt hij nog slechter. Hij spuit dus te weinig benzine in . Bougies zijn ook grijs/wit aangeslagen.
Ik heb nu een nieuwe 2ehands ecu gekocht van een Citroen ax GTI , die ik deze week een keer binnen krijg. Ben benieuwd of dat helpt.
Iemand nog ideen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
OPGELOST!
Tegen advies van andere in toch maar de bougies+bougiekabels vervangen.
Bougie 3 en 4 waren eruit geweest. Deze waren vrij schoon. Maar bougie 1 en 2 waren erg aangeslagen.
Eindelijk weer normaal rijden.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar