Hallo allemaal
Ik heb een probleempje met een peugeot 106 1.1 1995
deze auto:start slecht
stottert flink [koud]
diagnose lampje gaat na tijdje branden[stotteren weg]
heeft af en toe geen lamda signaal meer
En heeft als storing : brandstof regeling.
de auto is al bij de dealer geweest maar die had niet veel ervaring met het wegvallen van het lamda signaal
Heb de lamda al vervangen en spruitstuk+voorpijp op lekkage gecontroleerd ook heb ik slangetje van de map sensor gecontroleerd deze zijn goed.
begin te twijfelen aan ecu hoe kan ik deze testen?
Als iemand een idee heeft hoor ik het graag.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
wat doet je co en lambda op de uitlaatgaskast? verbinding lambda sensor ecu wel ok? er is geloof ik weleens geweest dat je een weerstand over een bepaalde draad moest solderen vanwege slecht lopen als ze koud waren, maar dat moeten ze bij de dealer weten...
als storingslampje brand dan gaat lamda naar [zeer] rijk en de co gaat naar +- 5% ik denk noodloop?
kabel bij solderen? over signaaldraad? of signaaldraad afknippen en dan soderen?
wat voor spanning geeft je lambda op dat moment af? alle andere signalen wel ok of kun je die niet controleren? als je mengsel op je kast rijk is zou je lambda spanning na verloop van tijd ook hoog moeten worden als dat zo is zit je probleem niet in je meting maar ergens anders. als je lambda spanning nul blijft moet je gaan zoeken hoe dit komt.
ik heb zelf niet gezien bij de peugeot dealer maar die zij dat alleen het lamda signaal weg viel.ik heb zelf daarna nog gekeken en als het storingslampje brand blijft lamda nul . dan lees ik knippercode :brandstofregeling, dus kan ook nog aan injector of aansturing daarvan liggen .ik weet alleen niet als injector te veel/verkeerd inspuit de lamda waarden op nul kan blijven staan.
dan ist voornaam te weten of dat ie op dat moment ook echt rijk of arm loopt. dus op moment van storing ff de slang in de uitlaat en meten.
kontroleer de stekkers van de sonde goed of haal ze ertussen uit.
J.E
is dit er nog een met een injectievoet met een niet demontabele gasklepschak erin? die gingen nog wel eens stuk met als gevolg dit soort klachten. wat tim bedoelt met die weerstand heeft te maken met de temp-sensor, ze wilden koud wel eens een beetje veel benzine inspuiten.
heeft een tijdje geduurt maar de auto was niet beschikbaar.Het was een dubbele storing na het trekken van een nieuwe massa kabel van accu naar blok was het probleem beter maar nog niet goed ook het mono huis was kapot {zit schijnbaar een sensor air temp in} dus gebruikt injectorhuis er in en opgelost.
Bedankt voor de medewerking allemaal en tot de volgende keer
Groeten bertus
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar