Peugeot 206 1999: Stotteren motor bij constante belasting / snelheid

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: RFR, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 99

De auto start goed, trekt goed op, maar bij een constante snelheid (ongeacht versnelling, toerental) begint de auto te schokken. Geef ik gas, dan is er niets aan de hand, er is geen vermorgensverlies o.i.d. En laat ik het gas los, dan is er ook niets aan de hand. Het is niet heel ernstig, maar wel heel irritant. En e.e.a. kan er nooit beter op worden als het zo blijft, lijkt me.

Er stonden wel wat storingen in, maar nadat die zin gewist (om te kijken wat er na een poosje rijden weer naar boven zou komen) is er geen storing meer teruggekomen.

FloggingMolly

Geplaatst door FloggingMolly , lid sinds 2 weken geleden

2 Reacties

oldford PRO, 2 weken geleden

Weet je ook toevallig welke storingen dat waren? (Exacte tekst en/of nummer)
Voelt het aan alsof de auto aan een stuk elastiek rijdt?
Zo ja, dan is er mogelijk iets met het mengsel aan de hand (te arm).
Wat doet je brandstofverbruik nu? Hoger, lager, hetzelfde?

    P0327 Pingelsensor lage input P0132 Zuurstof (lambda) sensor bank 1 hoog voltage P0107 Inlaatspruitstukdruk MAP / Barometric Druk circuit lage input P0338 Krukas positie sensor A Circuit hoge input Mengsel was rijk zag ik toen hij aan de laptop hing bij de controleur. Brandstofverbruik geen idee, heb de auto pas 1 tankbeurt (en rij niet veel km) - FloggingMolly, 2 weken geleden
    De auto rijdt eigenlijk gewoon hartstikke goed, behalve wanneer de gewenste snelheid is bereikt en ik dus op halve belasting (snelheid gelijkhouden) ga rijden. Dan gaat hij schokken. Dus vooral op N / A weg als ik eenmaal op snelheid ben. - FloggingMolly, 2 weken geleden

oldford PRO, 2 weken geleden

Heb je de auto particulier gekocht of bij een bedrijf?
In het laatste geval heb je minimaal recht op de "wettelijke" garantie en kostenloze reparatie door de verkoper.

Heb je proef gereden voor de verkoop? Ging de motorfoutlamp branden tijdens de proefrit of pas later?
Is er naast het uitlezen nog iets verder gecontroleerd? Zoals de fuel trims?
Of een 4-gas test gedaan? Gezocht naar eventuele valse lucht in het inlaat spruitstuk?
Twee van de foutcodes (P0132 en P0107) kunnen met elkaar te maken en los van elkaar kunnen ze voor een te arm mengsel zorgen. Is daar verder onderzoek naar gedaan?

    Bij een bedrijf (handelaar). Tijdens de proefrit al gemerkt. Gingen geen lampjes branden. Tot nu alleen laten uitlezen, verder niet. Een vriend van me kan uitlezen, maar is geen garage. Wil natuurlijk eerst kijken of het simpel op te lossen is, voordat ik (veel) kosten ga maken. - FloggingMolly, 2 weken geleden
    Wat zegt de verkoper, want die moet het repareren. Gaat het motorfoutlampje wel branden als je het contact aan zet, maar nog niet start? - oldford PRO, 2 weken geleden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.