👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Heb sinds kort een probleem met de stuurbekrachtiging. Bij starten van de auto vaak helemaal geen stuurbekrachtiging. Na een tijdje rijden kan het zomaar zijn dat er ineens weer stuurbekrachtiging opzit. Dit veroorzaakt redelijk gevaarlijke situaties zoals je waarschijnlijk wel kunt begrijpen. Het is echter nooit zo dat de stuurbekrachtiging er tijdens het rijden weer afgaat !! Alleen bij het starten van de auto !
Heb me al een beetje ingelezen in het probleem. De stuurbekrachtiging is voorzien van een elektrische pomp. Volgens de garage zou deze kapot zijn, maar ik wil hier toch eigenlijk niet direct aan. Als deze kapot is, dan zal hij het toch ook niet na 5 minuten rijden ineens wel weer doen, of ben ik dan gek....?
Daar komt bij dat de kosten voor het installeren van een nieuwe rond de € 900,- zou moeten liggen (slik...). 2de hands komt het op € 400,-, maar ja dan weet je ook niet wat je erin krijgt....
Al met al, geen idee wat nu te doen ! Wat lijkt jullie het beste ? En aan de hand van deze beschrijving, denken jullie dat de pomp kapot is of dat het waarschijnlijk ergens anders aan ligt ??
Ik hoor graag, alvast bedankt !!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je omschrijving van de storing in de stuurbekrachtiging heeft toch veel overeenkomsten die duiden op een defecte pomp = praktijk-ervaring. Belangrijk is: de juiste vloeistof (fluide DA) het juiste niveau van de vloeistof en controle van de stekkers en aansluitingen van/op de pomp op oxidatie/corrosie. Als dit allemaal correct is, dan valt er door de dealer nog het 1 en ander te controleren, o.a. met diagnose-apparaat om het helemaal duidelijk te krijgen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar