Ik ben met mijn Peugeot 207 1.6 HDI 92 PK EURO 5 uit 2011 met 113.000 KM naar de keuring in België geweest. Sinds 01-07-2022 doen ze daar de nieuwe keuring op uitstoot, waarbij de roetdeeltjes worden geteld (deze komt in NL per 01-01-2023 als ik het goed heb). Nu worden erg veel Euro 5 diesels afgekeurd omdat deze te veel uitstoot hebben.
Mijn auto is altijd perfect onderhouden. DPF werkt nog prima, zit niet vol, auto geeft geen storingen, maar toch had ik 1.4 miljoen uitstoot waar de max 1 miljoen mag zijn.
Eolyse zak zit op 60%.
Heeft iemand een idee hoe ik de uitstoot (tijdelijk kan verlagen) al is het maar alleen voor de keuring? Wat denken jullie van een additief toevoegen aan de diesel en de auto heel goed warm (schoon) rijden?
Neste diesel tanken? 30% minder roet uitstoot?
Of.....heeft iemand nog een idee?
Ik lees vaak dat het laten reinigen van een DPF geen oplossing geeft en in sommige gevallen zelfs een nieuw DPF niet (info Peugeot dealer).
Bij voorbaat dank voor jullie reactie's
Valentin
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Idd de beste brandstof, eventueel met reiniger in de tank erbij, en via een omweg volgas naar de keuring rijden😂
Beste Harry
De auto schoongereden (400 KM) met fles Linderman total diesel cleaner in de tank. Speciaal Neste getankt. Maar nog steeds een te hoge fijnstof uitstoot. Heeft het nog zin heeft om de EGR bij de garage te laten reinigen? Het roetfilter is gewoon goed!
2 jaar
Lindemann Total Care Diesel
2 jaar
De injectoren zullen toch al niet meer zo fris zijn, maar die vervangen geeft ook geen zekerheid en is een kostelijke affaire. Minstens 1 tank leegrijden met een goede reiniger en dan terug naar de keuring!
2 weken verder. Auto 600 km 'schoon' gereden met een 1 L fles Linderman total diesel cleaner €59 in de tank. Speciale Schone Neste diesel getankt voor €2,65 per liter.
Vandaag 12-09 naar de keuring geweest. Uitstoot vorige keer 1.4 miljoen (max max 1 miljoen deeltjes per cm3 zijn). Deze keer tot mijn stomme verbazing 3.5 miljoen. Dus bijna 3 keer teveel uitstoot na alle moeite en kosten!!!. Auto voor de keuring vandaag 50 km op de snelweg warm gereden. Wie het weet mag het zeggen, maar ik snap er niets meer van......
2 jaar
Dan wordt het een dure affaire. Als er voor de rest niets mis zit kunnen alleen een nieuw roetfilter en nieuwe injectoren een uitkomst zijn. Maar dat kost waarschijnlijk meer dan de restwaarde van de auto.
Iemand anders een idee?
Of werkt de apparatuur van de keuring wel goed? Ik heb twijfels.
Ik zou eens de laatste software erop laten zetten bij de dealer, en deze voor de zekerheid ook even een roetdeeltjesmeting laten doen. (als ze reeds over de apparatuur beschikken)
Auto is bij de grote Peugeot dealer in België geweest, auto helemaal gecontroleerd. Alles OK.
Probleem opgelost NEE. Ze hebben 4 EURO 5 diesel Peugeots staan met hetzelfde probleem, waaronder er bij sommige al diverse onderdelen zijn vervangen. DPF, injectoren etc. Komen nog niet door de nieuwe deeltjes (roet) meting.!!
Auto mee naar huis gekregen. Garage zegt, neem de auto maar mee, we kunnen het niet oplossen.
Bel over een paar maanden maar terug, misschien weten we dan iets meer?!?! Nu kunnen we u niet helpen. Lijkt me dat dit bij Peugeot België\ Frankrijk toch ook in (onderzoek) beeld moet zijn.
Mij lijkt het steeds meer op een fout ontwerp\bouw van de auto, maar hoe kom ik daar ooit achter. Ik hoor heel vaak Ford, Peugeot en Citroen die problemen hebben met deze meting.
2 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.
2 jaar