Peugeot 106: Tellerhuis wissel bij een diesel

Bouwjaar: 1998

Hoi, ik heb een 106 diesel van 1998.
Er zit zo'n standaard tellerhuis in met klok en lampjes aan beide zijden.
Nu heb ik een tellerhuis van de sloop gehaald, zo'n mooie met toerenteller waar dus wel een temperatuur meter in zit.
Deze heb ik uit een 106 diesel gehaald ook phase 2 meende dat die van 1997 was.
Nu zet ik deze er net in, maar nu werkt de toerenteller niet.
Ook de temperatuur meter gaat niet omhoog, wel brand hiervan het rode controle lampje als ik hem op contactzet.
Verder schijnt alles te werken.
Ht lijkt me toch sterk dat ze van de fabriekaf de bedrading veranderen. Zou iemand me kunnen meedelen wat ik eventueel nog moet aansluiten.
En zou de sensor voor de temperatuur misschien defect kunnen zijn welke in de radiateur gemonteerd zit.

MvG Ronnie

Ronnie10443

Geplaatst door Ronnie10443 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 106? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden

Sorry Ronnie maar de bedrading zit er niet in en de sensoren zijn ook anders

Ronnie10443 (0), 18 jaar geleden

Hoi,
Welke sensoren zijn dit dan ??
Als ik de temp meter kan laten functioneren,dan zal de toerenteller ook wel gaan lukken.

Ronnie

j.romijn (0) PRO, 18 jaar geleden

Ronnie, als je aan dat soort werkzaamheden wilt gaan beginnen zorg dan eerst dat je de juiste schema's krijgt, je kunt niet aannemen dat alles wel hetzelfde zal zijn want dat is vaak niet zo en een verkeerde aansluiting en er is weer een IC stuk.

Ronnie10443 (0), 18 jaar geleden

Dat is inderdaad waar.
Maar wel apart dat niet alles werkt.
Ik knip de bedrading nog wel even uit die sloper, dan kan ik de stekers controleren en de draden op kleur.
Zo'n schema zou een uitkomst zijn, zal straks op Kluwer kijken.
Maar een toerenteller gaat toch gewoon via de bobine meer is het toch niet. En die temperatuur meter gaat toch gewoon via de zender in de radiateur, die zou natuurlijk defect kunnen zijn in het orginele tellerhuis zit gewoon een lamp, als die gaat branden heb ik de koppakking er al uit liggen ben ik bang voor.
Is er misschien iemand die me aan een schema kan helpen.

Mvg Ronnie.

j.romijn (0) PRO, 18 jaar geleden

Ronnie, het signaal, daar heb je het al, komt tegenwoordig uit de computer en word voor diverse doeleinden gebruikt.
Ronnie,ik doe alles aan mijn Xantia zelf en zonder vraagbaak begin je niets. En omdat ik dat wil heb ik ook het boek van autodata want daar staan nog meer schema's in maarja dat kost wel 200 euro.

Ronnie10443 (0), 18 jaar geleden

Kun je die schema's toevallig ergens downloaden.
Nou zal wel even zien wat ik ga doen.
Ben zelf ook niet onhandig, zo heb ik laatst een Bmw-e21 met 316 motor omgebouwd naar E-30 modificatie's heb er een 325i ingebouwd met complete draadboom.

306 cabrio (0) PRO, 18 jaar geleden

Ronnie, je schrijft hierboven dat de toerenteller via de bobine gaat, maar je hebt een DIESEL........

Ronnie10443 (0), 18 jaar geleden

Ja dat is ook zo, maar ik bedoel maar. Het moet niet zo'n punt zijn om die aan te sluiten.
Naja, vreemd dat het iedere maal weer net iets anders is, met aansluiten van dat soort dingen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.