Het volgende doet zich voor;
na het starten van de auto staat de temmperatuurmeter (onder toerenteller) binnen enkele minuten op 110 graden, de koelwatertemp is volgens de ECU dan slechts c.a. 65 graden.
Ook als ik de auto laat draaien tot de koelvin aanslaat (c.a. 97 graden volgens ECU) blijft hij in het tellerhuis ver in het rode..
Nieuwe sensor geeft hetzelfde probleem, hang ik de sensor 'ernaast' in de motorruimte gaat het wel goed.
Omdat we zoiets wel eens vaker gehad hebben is de kop reeds gelicht en hier zaten de koelkanaaltjes erg dicht maar een nieuwe koppakking/thermostaat/waterpomp mag tot nu toe nog niet baten..Vreemde is dat als de temp op 110 graden staat en ik de motor uizet en vervolgens het contact aan zet de temp netjes op c.a. 85 graden staat en blijft staan, start ik de motor loopt hij binnen enkele seconden weer volop de (verkeerde) hoek in.
De temp. sensor zit rechts in de kop, zit niet in het koelsysteem maar voelt de temp van de kop.
Help !
Jos
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
is er nergens en massakabel afgebroken? bv op de bak.
als de koelvin goed werkt en de daarbij uitgelezen temperaturen via de ecu gewoon goed zijn, waarom demonteer je dan een cilinderkop?
als het een motor betreft met 2 temp sensors (kan ik zonder chassisnr niet zien) heb je dan wel de juiste vervangen? blauw is van temp meter.
tenslotte zou natuurlijk het instrumentenpaneel stuk kunnen zijn.
Geen massakabels o.i.d. slecht, ik heb de kop eraf gehaald omdat als je weet hoe de pakking eruit ziet, je precies rechts in de hoek twee hele kleine gaatjes heb voor de koeling aldaar, deze zaten in de oude pakking ook echt dicht. De blauwe sensor voor het dash meet de temp van de kop, deze zit 'koud in de kop' gedraaid en heeft geen contact met het koelwater de groene op het thermostaathuis meet de koelwatertemp..Instrumentenpaneel sluit ik uit omdat als ik een sensor los in de motorruimte hang de temp laag blijft.
Na grondig ontluchtwerk en een langere proefrit is het probleem dan uiteindelijk opgelost..Had er zaterdagavond 0m 18:35 geen fut meer voor maar vandaag met frisse moed weer verder gegaan en gelukt..
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar