Hallo..
Ik ben met een Peugeot Boxer 230L 2.5 liter bezig en de temperatuurmeter op het dashboard komt met moeite tot hoogstens 60 graden Celsius nadat ik de motor toch zeker een half uur heb laten draaien. De thermostaat is dan ook nog niet één keer opengegaan na dit half uur. ( onderste slang van de radiateur blijft koud) De koelvloeistof in het reservoir wordt wel heet omdat er continu uit één van de aangesloten slangetjes koelvloeistof in het reservoir gespoten wordt wat dus blijkbaar wel van de cilinderkop afkomstig is aangezien dit hete koelvloeistof is. Is dit een normale gang van zaken?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zit er wellicht een soort van bypass systeem op voor de thermostaat waardoor er toch koelvloeistof kan circuleren van en naar het reservoir waardoor de opwarming langer duurt van de koelvloeistof ..en de koelvloeistof de thermostaat pas open laat gaan als deze in het reservoir ook de openingstemperatuur van de therm. heeft bereikt?
Welke sensor geeft de temperatuur eigenlijk door aan de meter op het dashboard? Als dit degene is welke onderaan de radiator zit zal deze uiteraard vrij koud blijven als de thermostaat niet opengaat daar er geen doorstroming plaatsvindt en zal de werkelijke temperatuur in het blok veel hoger liggen en schade kunnen gaan berokkenen lijkt mij.
7 jaar
staat de thermostaat niet gewoon open(defect) waardoor de temperatuur zo laag blijft?
De onderste slang op de radiateur blijft koud terwijl de koelvloeistof in het reservoir wel heet wordt doordat er warme koelvloeistof in stroomt.... dus ik neem aan dat de thermostaat niet open gaat/staat anders zou de onderste slang toch ook warm moeten worden... of zie ik dit verkeerd?
7 jaar
Hoe lang heb je het gehouden? De onderste slang zou met deze buitentemperaturen wel vrij lang koud/lauw blijven.Evengoed, laat de garage temperatuur uitlezen/meten tijdens opwarm fase.
7 jaar
Ik heb hier een uitleesapparaat. ( obd2display van Luccio)
Zou je mij willen vertellen waar ik op moet letten en/of welke conclusies ik kan trekken bij het bekijken van de temperatuursensorwaarde tijdens de opwarmfase?
7 jaar
Als ik de bovenste slang van de radiateur losmaak bij een koude motor en hierna de motor start en er wordt vervolgens koelvloeistof uit de slang 'gepompt' kan ik dan de conclusie trekken dat de thermostaat open staat...dus defect is?
7 jaar
Neen!De enige juiste wijze om een thermostaat te testen is: uitbouwen een vislijn aanmaken en in een pan met water zetten.De thermostaat moet "zweven"in het water. Pan dan op de vuur en temperatuur meten.
7 jaar
vislijn aanmaken..?
Zweven..?
Thermostaat gewoon in een pannetje water, water koken en zien wanneer de thermostaat BEGINT te openen...daarbij inderdaad wel de temperatuur meten.
Primaire thermostaat (in het deksel van de koelvloeistofpomp) :
Begin openen : 85 °C
Volledig open : 100 °C
Secundaire thermostaat :
Begin openen : 84 °C
Volledig open : 88 °C
.....waar zit deze secundaire thermostaat en wat is de functie er van?
7 jaar
Even een vraag . Je geeft op 2500cc Bij bouwjaar 1998 . Is dit wel correct .
Geef anders even de laatste 8 cijfers van het chassisnummer . Kan ik dit controleren .
50-VND-9
Cilinderinhoud
2446 cm³
Aantal cilinders
4
Datum eerste toelating
08-06-1998
Import
Datum eerste afgifte Nederland
07-02-2008
En chassisnummer voor de juiste motor is ??
Er zijn 4 type,s motoren ( 2500 ) voor deze uitvoering vandaar mijn vraag .
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Boxer of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar