Hallo,
Het volgende is het geval.Bij een koude motor ''tikt'' er wat in het blok,en weet niet waar het vandaan komt.
Zodra de temp verder toeneemt ebt de ''tik'' weg. De olie is net ververst bij een handelaar, en is gevuld met een half synt. motorolie 10w40 merk onbekend. Heb begrepen dat de dealer deze olie ook gebruikt. De ''tik'' lijkt niet echt van een stoter afkomstig te zijn, want als de vuldop word weggenomen dan word de ''tik'' niet luider! De auto heeft nu 80.000km. gedraaid. Heeft iemand dit eerder aan de hand gehad?
Iedere suggestie's zijn welkom. Alvast bedankt.
Gr. Ralph
Geplaatst door Ralph9264 (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 Reacties
Michael K. (0), 17 jaar geleden
Het is misschien een idee. Maar zou het misschien aan de klepspelling liggen.
Want als de kleppen warm worden zetten deze uit en is de kans er dat hij niet meer op de klepzitting ''Tikt''.
Ralph9264 (0) PRO, 17 jaar geleden
Hey,
Ik ga er van uit dat de spelling word opgeheven door de hydrolische komstoter(s) !
Maar ieder geval bedankt voor het meedenken !
pieterp9094 (0) PRO, 17 jaar geleden
Wanneer is dat probleem gekomen ? Na het verversen of al eerder en geleidelijk ? Als ik even wat sites bekijken dan zou voor deze motor alleen een volsyntheet geschikt zijn. Ik neem echter aan dat een dealer het het beste weet.
Kleppen stellen is voor deze motor natuurlijk niet meer nodig.
205GTiGriffe (0) PRO, 17 jaar geleden
Nee, kan gewoon 10w40 in.
Ralph9264 (0) PRO, 17 jaar geleden
Hallo,
De ''tik'' lijkt wel te zijn gekomen nadat de olie ververst is, maar is niet met zekerheid te zeggen omdat de auto net is aangekocht. Met de proefrit is niks waargenomen ,en dat was voor z'n afleveringsbeurt.
Gr. Ralph
Ralph9264 (0) PRO, 17 jaar geleden
Hallo,
De ''tik'' lijkt te zijn gekomen nadat de olie is ververst, maar dat is moeilijk te zeggen omdat de auto net is gekocht. Met de proefrit is niks waargenomen en dat was voor de afleveringsbeurt.
Santa (0), 17 jaar geleden
Is het oliefilter ook vernieuwd en zo ja: wat voor merk is er gemonteerd?
pieterp9094 (0) PRO, 17 jaar geleden
Met de proefrit zou de auto nog net warm genoeg kunnen zijn geweest waardoor je het niet merkte.
Santa wat is je vermoeden ? Fram ?
Santa (0), 17 jaar geleden
Inderdaad, Pieter, dat is mijn vermoeden.
Zal niet de eerste keer zijn dat door dit merk filters klachten over oliedruk ontstaan.
Ralph9264 (0) PRO, 17 jaar geleden
Hallo gasten,
Het oliefilter is vervangen, merk onbekend net zoals het merk van de olie.
Het is door een handelaar gedaan bij een aflev.beurt dus ga maar na.........
pieterp9094 (0) PRO, 17 jaar geleden
Ralph wat is de kleur van het filter ? Wit toevallig ?
205GTiGriffe (0) PRO, 17 jaar geleden
Is inwendig filter, is niet te zien dus.
Maar zou idd een probleem kunnen zijn.
kouros (0), 17 jaar geleden
bij mijn peugeot 206cc met 10000km
had ik ook een getik,ratel,krekel geluid
alle hydraulische klepstoters vervangen 16stuks
probleem was verholpen
teunissen (0), 17 jaar geleden
Hallo,
Ik heb zelf een renault laguna 2.2 diesel, deze had ook last van ramellende kleppen, terwijl het hydraulische bediende kleppen zijn.
Een andere olie merk gebruikt Castrol Magnetic 10w-40 en sinds die tijd draait de motor weer prima.
De olie moet er natuurlijk wel even in zitten, gaat niet naar een dag over.