Hallo,
Ik heb een probleem met een 205 Cti.
Hiervan waren kleprubbers lek, dus heb ik deze vervangen.
Nadat ik de kop er weer op heb gezet en alles weer goed had aangesloten zit er een tik in het blok.
Een erg luide tik die boven het motorgeluid uitkomt.
Ik heb daarna al veel dingen gecontroleerd zoals:
-Distributie op tijd.
-Compressie
-klepspeling
-of er een veer gebroken was bij een van de kleppen.
Maar alles schijnt nog goed te zijn. Ik heb ook nog een magneetje in de cilionder gehad om te kijken of er mischien dan iets in was gevallen maar dit is ook niet het geval.
Het lijkt wel of er een klep hard tikt.
Ik kom er niet meer uit, kan iemand mischien de gouden tip geven waar ik nog meer zou kunne kijken?
Geplaatst door peugeot-gek (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 205? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 Reacties
harry4203 (545) PRO, 18 jaar geleden
heb het wel eens meegemaakt dat het kleppendeksel te vast wordt gezet,dan trek je het zo krom dat er een tuimelaar tegenaan tikt.
anders zou ik het zo niet weten.
Oxo8322 (0) PRO, 18 jaar geleden
Heb je de juiste koppakking gemonteerd???
als de diameter kleiner(v d cilinders) is dan de originele koppakking
komen de zuigers tegen het randje aan wat een tikkend geluid veroorzaakt.
1 keer meegemaakt
vgr Oxo
Oxo8322 (0) PRO, 18 jaar geleden
Of is de koppakking verkeerd om gemonteerd??
waardoor het oliekanaal dicht zit en de nokkenas zonder olie is gekomen.
vgr Oxo
peugeot-gek (0) PRO, 18 jaar geleden
Er zit een goede dikte koppakking tussen, En de koppaking zit ook goed gemonteerd. Het stuk met 3 uitkepingen aan ontstekingskant. zit ook genoeg olie bij nokkenas.
Oxo8322 (0) PRO, 18 jaar geleden
Ik bedoel niet de dikte maar de diameter(boring) van de cilinderruimte.
(is het een originele pakking??)
vgr Oxo
peugeot-gek (0) PRO, 18 jaar geleden
ja het is een orginele pakking. MAar ik heb er mee gereden nu en als je de motor uit laat lopen is het niet alleen als het blok kanteld zegmaar. dus daarom doe ik morgen even ronde uitlaat pakkingring vervangen. Ik hoop dat het dan opgelost is.
Ruud10657 (0) PRO, 18 jaar geleden
Hi Frank,
Heb je het advies van Harry al opgevolgt, het is mij ok al gelukt. Ik heb me toen ook gek gezocht voor ik door had dat ik het klepdeksel krom had getrokken!
Succes, Ruud
Oxo8322 (0) PRO, 18 jaar geleden
Ruud en Harry
In een CTI zitten toch geen tuimelaars
dat is toch een XU blok ( met klepstelplaatjes)
harry4203 (545) PRO, 18 jaar geleden
ik dacht dat er in zon auto een 1.4xw-motor met 2 carb lag, maar ik kan me ook heel goed vergissen.
peugeot-gek (0) PRO, 18 jaar geleden
Er ligt een 1.9gti motor in met elektronische ontsteking.
D1854 (0) PRO, 18 jaar geleden
Hallo,
is dit een 1600cc of een 1900cc, waarom kop afnemen om de hoedjes te vervangen???
Je kunt deze hoedjes vervangen met kop op de motor,is de klepspeling goed???
Dirk