De Peugeot 306 van mijn vrouw vertoont de laatste tijd nogal wat problemen.
Bij stationair draaien loopt het toerental veel te hoog op, ook als de motor al lang warm is. Dit gebeurt ook bij koude motor. Bij het wegrijden houdt de auto juist vaak weer erg in. Het gaspedaal helemaal indrukken heeft dan geen zin.
En soms wil de auto helemaal niet meer van zijn plaats omdat de motor niet reageert op het gaspedaal. Dat duurt dan een paar seconden en dan lukt dat weer wel.
Erg vervelend (en soms gevaarlijk) allemaal, omdat de auto niet meer betrouwbaar reageert.
Nu hebben wij van iemand gehoord dat het mogelijk een computerstoring zou kunnen zijn. De computer van de auto zou mogelijk het signaal krijgen dat er te weinig koelvloeistof in het reservoir zit. Hier zou de motor op reageren???? Er is echter voldoende koelvloeistof.
Wie herkent dit probleem? Wat kan het zijn? Wat kost het om zoiets te repareren??
Groet
Johan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik heb nog nooit gezien dat een motorcomputer een sensor heeft voor het niveau van de koelvloeistof.
Kan best zijn dan een enkele hedendaagse auto dat heeft, die van jou heeft het in ieder geval niet.
Ik denk eerder aan valse lucht. Iets als een lekke slang of een lekke pakking.
Heeft deze auto een monopoint (1 injector) of een multipoint (4 injectors) injectie?
Bij Peugeot staat al heel lang de motorcode op positie 6 t.m 8 van het chassisnummer.
Die motorcode kan ook helpen bij het geven van tips.
Waar kan ik zien of de auto een monopoint of multipoint injectie heeft? Of is dat de motorcode in het chassisnummer??
Groet Johan
11 jaar
laat em eerst eens uitlezen, en plaats de uitslag.
Auto staat nu bij de garage. De stationair toerenklep is kapot. Die gaat vervangen worden. Mocht het probleem daarmee niet verholpen zijn, dan kom ik hier op terug.
11 jaar
Stationair toerenklep is vervangen, maar het probleem is absoluut niet verholpen. Toerental vliegt omhoog als de auto stil staat maar als je dan weg wil rijden slaat de motor af en is de eerste minuten niet aan de praat te krijgen. Maandag gaat hij voor de tweede keer naar de garage.
We zijn benieuwd wat ze met de eerste rekening gaan doen....
Wordt dus weer vervolgd...
11 jaar
Weet je wat voor bobine hierop zit? Is het een vierkant blok welke naast de cilinderkop gemonteerd zit (DIS-bobine) of heeft ie een bobine blok rechtstreeks bovenop de bougies?
Ok, gezien de foto valt mijn gedachte af.
daar was ik al bang voor dat ie niet goed was helaas. hebben ze nou al storingen uitgelezen en /of wat meetwaardes bekeken? heb het idee dat er gewoon een motortemp-sensortje defect is.
De auto is nu zo'n 3 weken terug van de garage. Uiteindelijk bleek dat het niet (alleen) lag aan de stationair toerenklep. Het gasklephuis(?) was gescheurd. Eigenlijk moest deze vervangen worden, maar er schijnen meerdere exemplaren van te zijn die van verschillende materialen gemaakt zijn. En uiteraard zat in de auto van mijn vrouw het duurste exemplaar. Men heeft dus in heel het land gezocht naar een gebruikt exemplaar om de kosten te drukken. Die hebben ze niet gevonden en uiteindelijk is hij gerepareerd, dus niet vervangen.
In de laatste drie weken heeft de auto 1x kort erg ingehouden. Verder zijn er (nog) geen problemen geweest. Dus nog even afwachten of het nu verholpen is.
Leuk detail; de garage zou de rekening nog opsturen, maar daar hebben wij nog niets van gezien. Houden zo... :-)
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar