auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 0: traag optrekken 407 van 2005

Bouwjaar: 2005, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.0 16v

Probleem als volgt

Bij deze hangeschakelde 407

Bij optrekken tussen de 1000 en 3000 toeren per minuut
ietwat moeite met op gang komen.. zowel op lpg EN Benzine
en bij een koude en warme motor, alsof er een dood punt in zit.

Stationair loopt hij goed.

Boven de 3000 toeren per minuut loopt hij perfect.

Nu is mijn vraag er is met een universele OBDII meter de stand van de gasklephuis gemeten en bij vol intrappen van het gaspedaal was de maximale waarde 80% (is dat normaal altijd 100% ?)

bij meten met peugeot planet 2000 systeem zijn dit de gegevens :
in rust 3.80 graden
volgas: 73.80 graden

Zin deze waardes correct ?
of gaat de klep niet voldoende open en komt hij daardoor vermogen tekort?

En zou het gasklephuis defect zijn?

Geen storingen in het systeem aanwezig.

- Recent nieuwe bougies geplaatst (NGK 7 laserline)
- Map sensor vervangen


Alvast bedankt.

Geplaatst door

petb (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Je kunt eens beginnen met het opnieuw inleren van de gasklep volgens de juiste procedure om na inleerprocedure eens weer te kijken. Is er toevallig onlangs (een lichte) back-fire geweest?

hans4074 0
badge

14 jaar

[quote=hans4074]Je kunt eens beginnen met het opnieuw inleren van de gasklep volgens de juiste procedure om na inleerprocedure eens weer te kijken. Is er toevallig onlangs (een lichte) back-fire geweest?[/quote]
Ja ik zal eens opzoeken hoe die procedure uitgevoerd moet worden.

Geen backfire geweest voor zover ik weet.

Ben wel erg benieuwd of die stand van de gasklep de juiste waardes heeft.
ik weet ook niet of hij echt de sensor van het gasklephuis meet of die van de sensor op het gaspedaal.

Alvast bedankt.

petb 0

14 jaar

Ben aan het zoeken maar kan de procedure voor het inleren van de gasklep voor de peugeot 407 niet vinden
Iemand misschien een tip?

petb 0

14 jaar

ja, de dealer. moet dmv de testkast als je dat toch doet laat dan ook de motorsoftware updaten.

harry4203 3150
badge vip badge

14 jaar

Harry

bedankt voor de info
ik kijk het nog even aan
heb zelf wel eventueel een mogelijkheid om een uitlezing te doen

En anders maak ik een afspraak

petb 0

14 jaar

Zou iemand deze onderstaande gegevens kunnen doorgeven of deze kloppen
of dat de gasklep toch niet hellemaal voldoende openkomt?

- Met een universele OBDII meter is dit de maximale waarde bil vol ingetrapt gaspedaal--> 80% (is dat normaal altijd 100% ?)

- Bij meten met peugeot planet 2000 systeem zijn dit de gegevens :
in rust 3.80 graden
volgas: 73.80 graden


Alvast bedankt.

petb 0

14 jaar

Meting met EOBD/OBD2 zegt niet veel helaas. Percentage kan een vertaling van het gemeten voltage zijn.
Bij 80% zou je dan 4 volt gemeten hebben. Dat kan goed zijn, maar ook fout. Enige manier van controleren is vergelijken met een andere auto.
En wat meet je dan? Gaspedaal positie of aangestuurde of terug gemelde gasklep positie?
Welk nummer heeft de pid die 80% aan geeft? Of welke omschrijving?

oldford 0
badge

14 jaar

Oldford bedankt voor je antwoord alvast

ik was ook al aan het denken of hij het gaspedaal sensor meet of de gasklep sensor.

Peugeot planet geeft in graden de minimun en maximum in rust: 3.80 graden en bij volgas:73.80 graden
dus dat moet wel echt van de sensor van de gasklep afkomen die meting lijkt mij,dat staat er ook achter dat het de gasklep is.

ik heb helaas nog geen vergelijkbare data misschien dat iemand die wel heeft
zou leuk zijn ;-)

En kan dat dan gelijk stroken met de universele OBD2 meter van een kennis welke 80% aangeeft bij vol intrappen gaspedaal.

Alvast bedankt weer.

petb 0

14 jaar

Kan iemand deze meetgegevens bevestigen of deze normaal zijn?
gaspedaal waardes in rust: 3.80 graden en bij volgas:73.80 graden Mvolt waarde is 4000 bij vol ingetrapt pedaal en 706 mvolt in rust stand .

Hij is vooral trager als je in de 2 zit en dan op toeren moet komen.
Zou de EGR klep een veroorzaker kunnen zijn?


Alvast bedankt.

petb 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 0 of stel zelf een nieuwe vraag.