Peugeot 307: Trillen/schokken stationair

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel

Mijn Peugeot 307 trilt en schokt stationair. Als je weg rijdt trilt hij ook erg en hij komt moeilijk weg. De motor heeft nog prima vermogen en als je eenmaal rijdt is er niets aan de hand. Nu is de auto naar de garage geweest en die zeggen dat de motor op 3 cilinders loopt Ze hebben getest door er 4 nieuwe verstuivers in te zetten maar het probleem blijft. Nu beweerd de garage dat de cilinderwand beschadigd is bij het meten van compressie. De auto is overleden zeg maar! Heel vreemd vind ik aangezien de auto zijn vermogen nog heeft en alleen stationair trilt. Nu heb ik ook gelezen over het tweedelig massavliegwiel die dit soort problemen veroorzaakt. Wie heeft hier ervaring mee? Aangezien de auto wat moeilijk weg komt en moeilijker schakelt denk ik dat de koppeling ook versleten is dus 2 problemen misschien door elkaar veroorzaakt of gewoon slijtage?

DaniR6

Geplaatst door DaniR6 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

hans4074 (0) PRO, 13 jaar geleden

Garage? Is dat de/een dealer? Een rot dubbel massa vliegwiel kan goed je genoemde problemen veroorzaken, maar het lijkt me dat een beetje dealer dit moet kunnen herkennen.

DaniR6 (0), 13 jaar geleden

Een garage die alleen peugeot repareerd Ze zeiden mij dat als het het massa vliegwiel zou zijn dat je dan ook een piepend geluid moet horen. En jah dat hoor je idd niet

icebreaker (0), 13 jaar geleden

Ga er niet altijd vanuit wat de specialist zegt. Vandaar dit forum :) Mijn Peugeot garage zij ooit dat er echt niets mis wat met de dynamo, na veel gezeur en proberen was deze dus wel stuk en is alsnog vervangen.

DaniR6 (0), 13 jaar geleden

Ik twijfel zelf ook, maar de auto heeft nu bij 2 garages gestaan en de eerste kwam er niet uit omdat hij geen storingen kon uitlezen en de tweede gaf dus aan dat er zeer waarschijnlijk een groef in de cilinder zit. Als ik een heel klein beetje gas geeft loopt de auto prima, maar zodra ik `t gaspedaal loslaat begint hij weer te trillen. Vandaag heb ik het een keer gehad dat hij niet trilde dus jah waar moet je het nu zoeken he

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Een garage die geen storingen kan uitlezen zou ik niet meetellen.
Zelfs met de meest simpele EOBD scanner kun je bij deze auto foutcodes uitlezen.

DaniR6 (0), 13 jaar geleden

Hij kon niet alle storingen uitlezen iig Daar heb je de Peugeot software voor nodig werd mij verteld.
Maar goed er werd mij geadviseerd de auto in te ruilen nu hij nog loopt dus het lijkt mij niet dat ze niet willen maar dat ze het gewoon niet kunnen vinden.

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Tja, als je de foutcodes al niet kunt lezen, dan moet je de klus niet aan nemen. Of er niks voor rekenen achteraf.
Want anders jaag je de klant op kosten door de vele zoekuren.

DaniR6 (0), 13 jaar geleden

kheb er niets voor hoeven te betalen maar bij de 2e garage wel. En dan weet ik nog steeds niet wat er echt loos is en das balen. Kheb nu zo iets van als hun het niet kunnen haal ik zelf wel de boel open.

DaniR6 (0), 13 jaar geleden

Ik ben er achter gekomen dat het trillen en schudden pas begint na de koppeling te hebben ingetrapt. Daarna gaat en blijft de auto/motor stationair trillen en dat blijft ook als je dan de koppeling los laat. Het toerental gaat ook iets naar beneden. Als ik de auto uit doe en opnieuw start trilt hij wel direct weer. Heel apart maar soms trilt hij niet bij het starten in z`n vrij maar dat is meestal als hij een tijd stil heeft gestaan. Als ik de koppeling intrap hoor ik halverwege een ratelend geluid dus dat zal de drukgroep wel zijn. Maar waarom loopt de auto stationair zo belabberd?

nercedesbert (0), 13 jaar geleden

Als de motor niet trilt als je de motor staat in zijn vrij is er niet iets aan de hand met de motor. elke garage met apparatuur kan nakijken of hij op drie cilinders loopt. als dat zo is, heb je altijd last van de motor. door het intrappen van de koppeling leg je contact met je versnellingsbak en als daar het probleem begint is mijn voorstel dat je daar naar laat kijken. verder kan het een motorsteun zijn of een rubber of koppelingsplaat omdat de auto eerst onbelast en later belast is.

advies: zoek een goede monteur die aandrijvingen doet.

DaniR6 (0), 13 jaar geleden

Pas over 2 week gaat ie naar de dealer waar de auto altijd in onderhoud is geweest. Ze hebben voor mij in hun computer gekeken of er ooit iets met de motor/auto is geweest, maar hij heeft netjes alle beurten gehad en er zijn alleen twee ringen geplaatst bij 2 verstuivers verder niets vreemds. Het lijkt de dealer sterk dat er groeven in de cilinder zou zitten dus ze gaan er nu zelf naar kijken. Het vreemde nu is dat de auto vandaag niet trilde stationair. Als ik een heel klein beetje gas geef gaat ie heel even trillen en daarna loopt de motor weer goed. Het is dan net of het stationair toerental wordt aangepast. Het is buiten wat koeler dus misschien heeft het daar mee te maken?

DaniR6 (0), 13 jaar geleden

Auto is bij de dealer geweest en ze hebben het probleem gevonden! Blijkt toch het dubbel massavliegwiel kaduk te zijn! Had ik toch gelijk en ik ben blij dat dat het is en niet een groef in de cilinder. Vliegwiel is vervangen en direct de koppeling en drukgroep vervangen en nieuwe versnellingsbak olie + additief toegevoegd. Auto rijdt weer als een zonnetje! Behalve dan dat bij het schakelen naar z`n drie dit niet geweldig soepel gaat en het soms lijkt dat de tandwielen elkaar toch raken maar kan dat liggen aan de nieuwe koppeling?? Ik weet eigenlijk niet of deze eerst moet worden ingereden?
Al met al een 1500 euro armer en dat komt nu niet echt geweldig uit maar ja dat is het risico met auto`s.
Oh ja en nu een probleem erbij! Ik ruik uitlaatgassen binnen in de auto en ik zie heel veel roet bij de turbo en het ruikt daar ook naar uitlaatgas als hij stationair draaid. Hij trekt nog als een tierelier maar duidt dit op een volgende dure operatie?

hans4074 (0) PRO, 13 jaar geleden

DV6 motor? Waarschijnlijk even retour naar de dealer welke het vliegwiel en koppeling heeft vervangen. Om de versnellingsbak te demonteren moet er een verbindingsbout van motor-versnellingsbak gedemonteerd worden die peugeot heel logisch (NOT) precies zó geplaatst hebben dat het voorste uitlaatgedeelte gedemonteerd moet worden om bij deze bout te komen.
De aansluiting tussen voorpijp en turbo komt nogal precies i.v.m. kans op roetlekkage. Waarschijnlijk is hier iets net niet helemaal goed gegaan?

primera p11 (0), 13 jaar geleden

En kraken mag tie ook niet met het inleggen van de versnellingen.

DaniR6 (0), 13 jaar geleden

mmm dus het kan wel met de reparatie te maken hebben? Ja het kan eigenlijk ook haast niet anders aangezien dit voor de reparatie nog niet het geval was. Kheb de dealer net gebeld maar die vragen mij maandag terug te bellen, aangezien degene er niet is die er over gaat. Ik rijdt er maandag mooi ff langs dan kunnen ze het zelf beoordelen. Iig tks voor je bericht en ik laat het even weten wat hier uit is gekomen! En ook over het schakelen want alst niet goed is mogen ze de boel weer losmaken tjeuu

de motor is idd een DV6

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum