auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 206 sw: Twee maanden geleden nieuwe accu. Vandaag draait de startmotor n

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.4 HDI

Voordat ik een nieuw accu kocht, had ik in de eerste winterdagen startproblemen. Na drie keer opnieuw voorgloeien/ starten sloeg de motor pas aan. Omdat de startmotor zo haperde heb ik een nieuwe accu erin laten zetten.
Gisterenochtend wilde de startmotor niet lekker ronddraaien. Na een tweede poging sloeg de motor aan. Heb daarna een lange rit over de snelweg gemaakt.
Vandaag hetzelfde probleem, alleen `s middags (`t was lekker weer). Kort ritje naar de bouwmarkt. Boodschappen gedaan. Auto volgeladen. Starten .... helemaal niets. Gelukkig was er hulp om me even aan te duwen en daardoor kon ik weer op weg naar huis. Thuis aangekomen even gecheckt of ie wil starten. Helaas niet.
Is dit een probleem met de dynamo?

Geplaatst door

vierport (0)
badge

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Kan, Of de startmotor zelf is naar zijn grootje.
Eerst eens het accu voltage meten voor dat je wat anders doet.
Dan auto maar weer aanduwen en dan accu voltage weer meten. Moet tussen de 13,5 en 14,5 Volt zijn.
Dan verlichting en achterruit verwarming aan. Weer meten bij stationair en een beetje gas (2000 rpm).
Plaats de waardes dan.

oldford 0
badge

14 jaar

Als de starter voordien al zo haperde en een nieuwe accu niet veel geholpen heeft denk ik eerder dat de starter zelf het probleem is.

E.T.Wiersum 0

14 jaar

Ben er ook bang voor, maar een startmotor kan ie niet testen, dynamo wel.

oldford 0
badge

14 jaar

[quote=oldford]Eerst eens het accu voltage meten voor dat je wat anders doet.
Dan auto maar weer aanduwen en dan accu voltage weer meten. Moet tussen de 13,5 en 14,5 Volt zijn.
Dan verlichting en achterruit verwarming aan. Weer meten bij stationair en een beetje gas (2000 rpm).
Plaats de waardes dan.[/quote]
accu: 12,5 volt
bij stationair: 14,1 volt
bij stationair + licht/verwarming 14 volt

Ben vergeten te meten bij 2000 toeren.

Accu lijkt mij in orde. Het zou dus de startmeter kunnen zijn? Wat ik wel vreemd vind, is dat de problemen tijdelijk verdwenen bij vervangen van de nieuwe accu. (2/3 maanden)
Wat verklaart dat?

Bedankt trouwens voor jullie input.

vierport 0
badge

14 jaar

Accu is nu goed. Dynamo is goed.
Startmotor? Wordt waarschijnlijk steeds slechter. Dat zou kunnen verklaren waarom het even goed ging na de nieuwe accu.
Startmotor zelf of bedrading? (Te veel weerstand?) Dat moet gemeten worden.

oldford 0
badge

14 jaar

[quote=oldford]Accu is nu goed. Dynamo is goed.
Startmotor? Wordt waarschijnlijk steeds slechter. Dat zou kunnen verklaren waarom het even goed ging na de nieuwe accu.
Startmotor zelf of bedrading? (Te veel weerstand?) Dat moet gemeten worden.[/quote]
Wat zou er aan de bedrading gemeten moeten worden? Waarde e.d.

vierport 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.