Dag allemaal,
Ik wil graag jullie advies. Mijn dochter heeft er al weat over vertelt op deze lijst.
Kort samengevat.
Kocht omdat haar andere 206 total loss werd gereden een 206 HDI 2.0 uit 2004.
Bij proefrit viel mij op dat hij niet hader ging dan 170. Gemeld bij de garage, deze zei dat dat normaal was.
Nadat dochter er een aantal weken in reed top 190. Dus dachten we, zie je trage vorige eigenaar gehad.
Nu de laatste 3 weken staat ze steeds stil met dat ding. Auto gaat eerst inhouden, en dan weer harder om vervolgens af te slaan. In display uitlaatgasstoring.
Ze is er mee naar garage geweest code P0220. Daar hebben ze wat aan gedaan. Toen 1 week ok gereden en toen begon dat gesodemieter elke dag. De druppel was toen ze midden in de nacht op een stikdonkere weg stilstond. ANWB erbij kon niets doen. Heeft gereset. Vanaf Lelystad naar swifterbant 3x stilgestaan. Volgende dag dealer gebeld, kon langs komen, maar toen deed de auto helemaal niets meer.
Wel 10x geprobeerd te starten. Auto werd opgehaald door monteur, deze stapt in, auto start en hij reed er zo mee naar Dronten.
Ze konden ook geen storing vinden. Ze zijn toen 100 km gaan rijden en godzijdank trad de storing op. Onbekende Storing.
Uiteindelijk hebben ze de EGR klep vervangen.Zijn 150 km gaan rijden zonder problemen.
Vanochtend de auto opgehaald. Net wil mijn dochter wegrijden, maar kwam niet eens de straat uit.
Weer hetzelfde, alle lampjes branden, alleen nu nog EEN PROBLEEM ERBIJ De auto loopt onregelmatig stationair, in de motor vreemd bijgeluid 'alsof er water klokt". Ook reageert hij als hij weer aanslaat niet op het gaspedaal als je dat intrapt. Er gebeurt niets met het toerental. Dan ineens pakt het gaspedaal weer wel. Alles hort en stoot dan. Ze heeft de peugeot dealer alweer gebeld en ze komen hem weer ophalen.
Wie o wie, heeft er een idee wat dit is?Ze is nl echt afhankelijk van die auto, omdat ze zeer onregelmatige diensten heeft. Dus ook 's nachts en ik vind het idee van stilstaan alleen op een stikdonkere , verlaten weg niet echt zo prettig.
Met dank,
Tanja
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is er al naar het elektronische gaspedaal gekeken, het inhouden en niet reageren op gas geven doet mij die richting op denken.
De garage heeft de auto gistermidddag weer opgehaald. Startte nu wel weer onmiddelijk.
De monteur zei: Nou dan is het niet de EGR klep. Dat klotsende geluid verklaarde hij als volgt:
'Ik vermoed dat het gaspedaalsensor (potmeter oid) stuk is. We gaan de EGR klep er weer uithalen en de oude die we nog hebben er weer in zetten. Deze klep zag er toch al goed uit.
"Dat klotsende geluid komt omdat er een kortsluiting is geweest in die sensor, waardoor de motor niet meer goed weet wat hij moet doen. Dan gaan ze altijd dit soort geluiden maken.Als de sensor is vervangen dan is dat ook weg".
Toen de monteur de auto startte deed hij het weer, maar moet vol gas blijven geven anders slaat hij af.
Ik weet niet wat ik daar nu van moet denken. Met name van dat klotsencde water geluid.
Ik vraag me uberhaupt af waarom je een EGR klep vervangt als er storing onbekend staat en de klep er prima uit ziet.
(hebben ze helemaal niet verteld toen de auto werd opgehaald).
Dacht zelf dat er misschien iets met de turbo kon zijn. Begreep dat je dan ook storing uitlaatgassen in de display kan zien staan.
Ik begrijp nl niet hoe je in de display storing uitlaatgassen kan zien staan als er iets met het gaspedaal is.
Opmerking:
Ik krijg een bruin vermoeden dat de vorige eigenaar deze auto heeft weggedaan ivm deze problemen. we vroeger aan de verkoper waarom iemand een diesel weg doet die nog maar weinig heeft gereden en er zo mooi uit ziet. Antwoord: sommige mensen willen gelijk iets nieuws als er iets nieuws op de markt is. Het viel ook op dat alle klemmetjes en moertjes die aan de slangen e.d. zaten er zo nieuw en niet gecorrodeerd uitzagen.
Gevraagd of er ooit poblemen met die auto waren geweest. Maar dat was ook niet het geval.
Later kwamen we er achter toen iemand die er veel meer verstand van heeft dan wij , in 1 oogopslag zag dat er een nieuwe achterklep in was gezet en dat die niet goed sloot.
Toen dachten we nog, so what een nieuwe achterklep, als dat alles is.
Blijkbaar is dat toch niet alles of het moet toeval zijn. Hoop dus maar dat het het electronisch gaspedaal is en dat het probleem is opgelost.
Als ik ooit weer een peugeot ga kopen denk ik dat ik tegen betaling van een uurloon maar een monteur van deze lijst mee neem. Lijkt me zelf een goed plan.
Heeft mijn eigen peugeot 307 SW van 4-2003 ook zo'n pedaal ?
met dank.
grt
Tanja
17 jaar
[quote=de kroon]De garage heeft de auto gistermidddag weer opgehaald. Startte nu wel weer onmiddelijk.
Heeft mijn eigen peugeot 307 SW van 4-2003 ook zo'n pedaal ?
met dank.
grt
Tanja[/quote]
Ja tan, die heeft ie ook, want ze gaan er een potentiometer van een 307 inzetten omdat de 206 een week duurd duurt voor ie leverbaar is.
Kan het niet iets zijn met de lambda sonde? Of hebben diesels deze niet?
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar