Peugeot 3008: uitvallen motor

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Diesel, Motorcode: 9hz dv6ted4

beste forumleden,
ik zit met een probleem en ik weet niet wat het is en waar ik mee moet beginnen ik hoop dat ik het kan uitleggen en dat julie mijn kunnen helpen

sinds 2 weken(20 november) is mijn motormanagemet lampje gaan brand en hij geeft emissiestoring aan ik ben toen naar een universele garage gegaan en toen kwamen er 5 foutcodes uit.we hebben ze gewist en gewoon verder gereden

p1351 gloeirelais (4 a 5 maanden geleden alle vier gloeibougies vervangen van bosch maar dat is niet de oorzaak van de storing denk ik)

p0299 turbodrukregeling regeling niet plausibel

p0087 brandstofvolumeregeling onder de min. waarde

p0100 luchtmassameter signaal n. aanwezig resp. verstoord

p0470 differentiaaldruks. deeltjesfilter niet plausibel

sinds gisteren(2 DECEMBER) is mijn auto 3 keer uitgevallen tijdens het rijden motormanagemet ging weer branden met een emissiestoring,na het uitvallen motor weer gewoon gestart en naar de garage gereden en weer uitgelezen hier de foutcodes

p1351 weer gloeirelais

p0470 weer differentiaaldruks.

p0100 weer luchtmassameter

p0087 weer brandstofvolumeregeling

p0093 deze is er nieuw bijgekomem en daar staat op branstofvolume regeling onder de min waarde

UITGELEZEN MET EEN BOSCH DE 1E EN TWEEDE KEER

deze foutcodes weer gereset en weggegaan maar binnen het halfuur ging het motormanagement weer branden met een emisiestoring ik was toen op de heining in amsterdam en ben toen een garage binnengelopen en heb hem daar weer uitgelezen ik weet alleen niet met welke apparaat hier de foutcodes 3 stuks

p1351
p0087
p0093
ik heb er nu een flesje van wynns erin gepleurd en ondertussen 50 kilometer mee gereden en de motormanagemet is nog niet teruggekomen maar ik ben bang dat ie weer terugkomt

ps. mijn esp lampje brand ook af en toe gaat soms uit en komt weer terug maar dat doet ie al3 maanden.en mijn retourslang van 1 verstuiver lekt een beetje

hier wat gegevens het gaat om een peugeot 3008 1.6 hdif van bouwjaar 2009 met een kilometerstand van 154.000 ik heb hem gekocht bij 124.000 ik heb er al een hoop aangedaan ongeveer al 6000 euro kwijt totaal in 9 maanden tijd ik zal alleen de motorische dingen opnoemen

nieuwe gloeibougie,nieuwe diesel filter,gereviseerde turbo,cilinderkop met nokkanassen,nieuwe accu,nieuwe koperringen verstuivers,roetfilter is leegehaald en sotware is aangepast dat is bij een kilometerstand van ongever 135.000 gedaan

ik hoop dat julie mij kunnen helpen het cieelbegint een eindeloze put te worden financieel

taxichauffeur

Geplaatst door taxichauffeur (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 3008? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

taxichauffeur (0), 9 jaar geleden

bij de foutcode p1351 gaat het nu om de gloeibougies of de relais? gloeibougies heb ik eerder vervangen maar de relais niet en waar zit deze relais precies?

taxichauffeur (0), 9 jaar geleden

niemand die mischien de oorzaak weet?

vanmorgen naar dealer geweest het verhaal uigelegd en die heeft mij geadviseerd om eerst de brandstoffilter te vervangen,die had hij op voorraad dus meteen maar gekocht en naar de hobbyhal gegaan in amsterdam en heb de brandstoffilter eropgezet.daarna de foutcodes gereset en nu afwachten of de emmisiestoring terugkomt.

de dealer zei als dat niet helpt(branstoffilter) dan had hij het over de rail injectie vervangen inclusief sensor

toen ik vandaag de brandstoffilter ging vervangen zag wel wat diesel liggen bij de verstuivers maar ik weet niet hoe dat eropkomt ik heb met lopende motor gekeken maar zag niks druppelen.

de foutcode p0087 is lage druk en de foutcoude p0093 duidt op lekkage volgens de foutcode obd lijst maar waar dan?

mensen als iemand het weet wilt u dan aub reageren ik ben al in totaliteit al een hoop geld kwijt aan deze auto en heb niet het financiele middelen op dit moment om alles maar op de gok te gaan vervangen

wkhoek (0) PRO, 9 jaar geleden

Ik sluit me aan bij de dealer, eerst brandstoffilter vervangen. De andere opgeslagen storingen kunnen ook door de software aanpassing en leeg halen roetfilter komen.

taxichauffeur (0), 9 jaar geleden

[quote=wkhoek]Ik sluit me aan bij de dealer, eerst brandstoffilter vervangen. De andere opgeslagen storingen kunnen ook door de software aanpassing en leeg halen roetfilter komen.[/quote]
ik heb nu de brandstoffilter vervangen en het is nu afwachten maar wat moet ik doen als de emmisiestoring weer terugkomt?

ik ben vandaag bij de garage geweest die de roetfilter en software aanpassing gedaan heeft maar die zei me dat het niet door de roetfilter en software aanpassing komt.

ik rij nu ongeveer 5 maanden met die software aanpasing maar had nog nooit een emissiestoring gehad

Rene Roolvink (0) PRO, 9 jaar geleden

P 0087 . een te lage druk in de rail . Met als gevolg , afslaan . Word vaak veroorzaakt door een slecht contact tussen de raildruksensor en de stekker hierop . Al vele keren opgelost door de sensor en de stekker hiervan te vervangen . Dealer zal waarschijnlijk zeggen dat de sensor niet los te koop is , echter via Sensata ( fabriek van de sensor in Almelo ) of een Boschdienst kunnen je hier wel mee kunnen helpen . Stekker kan de dealer je wel mee helpen . Succes.

taxichauffeur (0), 9 jaar geleden

[quote=Rene Roolvink]P 0087 . een te lage druk in de rail . Met als gevolg , afslaan . Word vaak veroorzaakt door een slecht contact tussen de raildruksensor en de stekker hierop . Al vele keren opgelost door de sensor en de stekker hiervan te vervangen . Dealer zal waarschijnlijk zeggen dat de sensor niet los te koop is , echter via Sensata ( fabriek van de sensor in Almelo ) of een Boschdienst kunnen je hier wel mee kunnen helpen . Stekker kan de dealer je wel mee helpen . Succes.[/quote]
vandaag 150 kilometer gereden na het vervangen van dieselfilter en gelukkig geen emmisiestoring gehad dus het lijkt erop dat het probleem opgelost is maar ik heb er nog niet helemaal vertrouwen in want de auto rijdt nog een beetje schudderig vooral bij optrekken mischien moet ik de luchtmassameter en de railsensor met stekkertje maar ook gaan vervangen voor de zekerheid?

@rene je heb gelijk wat betreft de dealer ik vroeg of ik de sensor kon kopen maar zijn antwoord was NEE ik moest de hele rail kopen inclusief sensor kosten ongeveer 240 euro nou weet ik niet of dat inc. of ex is maar bedankt voor de tip (sensata) ik kijk het nog ff aan voordat ik nog wat monteer

ik laat nog wat van me horen =========== tips altijd welkom

harry4203 (430) PRO, 9 jaar geleden

sensor is probleemloos los te koop bij de dealer hoor.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 3008 of stel zelf een nieuwe vraag.