Mijn j5 camper start moeilijk met een koude motor. Het gaat gepaard met veel blauwe rook en de startmotor moet langer draaien dan normaal. Normaal slaat hij in 1 keer aan met een heel klein beetje zwart grijze lucht. Kort daarvoor wilde ik mijn koelvloeistof gaan bijvullen want de motor werd te snel warm. Wat bleek; het hele reservoir leeg!!
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn en of deze twee klachten met elkaar in verband gebracht kunnen worden?? Ik dacht zelf aan een lekke koppakking (niks uitwendigs te zien) of een brandstof pomp, of een verstuiver, zuigerveren? Koelvloeistof is sinds het bijvullen na 500 km nog op nominaal niveau.
Tuurlijk kan je hiermee blijven doorrijden maar omdat ik er nog lang mee wil doorrijden wil ik dit probleem ondervangen.
Graag uw reacties!
Alvast bedankt
Casper
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
nou ik zou eerst de gloei installatie eens controleren.
werken alle gloeiers mee en worden ze aan gestuurd.
daarna ga je aan verstuivers denken die leeg gedruppeld zijn daarom slecht starten omdat ze vol lucht zitten en roken omdat er veel diesel in de cilinder gekomen is.
de koel vloeistof zou ik gewoon effe in het oog houden.
groetjes jan.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot J5 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar