Een ietwat vreemd probleem waarvan ik op het internet al heb gevonden dat dit nogal veel voorkomt maar niemand komt met een duidelijke oplossing.
De wagen staat buiten en het is vochtig weer (regenen mist plotse koude na warme dag) toen de wagen werd stilgezet was er geen probleem,de volgende dag willen de ventilators in de wagen niet meer draaien en werkt het display van de verwarming maar raar, naarmate de motertemperatuur stijgt hoor je de verwarmings ventilators af en toe aanslaan en weer uit, als je de wagen stationair laat draaien tot hij zijn bedrijfstemperatuur heeft gehaalt slaan plots de verwarmings ventilators aan. Het probleem is begonnen bij de klant toen hij zijn motorbodemplaat heeft moeten laten verwijderen omdat hij iets geraakt had, er is echter buiten deze plaat geen schade, en ik heb al op verschillende forums gevonden dat dit probleem zich ook stelt met deze plaat gemonteerd. De verwarmingsventilators stoppen ook soms na het rijden in een put, maar telkens na of tijdens vochtig weer. Mijn gedacht is het ergens een relais die raar zit te doen maar welke ?
Er zijn geen foutcodes opgeslagen en met het diagnose toestel is het niet mogelijk de verschillende ventilators aan te sturen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
geef de laatste acht van chassisnummer eens. dan kunnen we kijken waar hij stroom moet hebben als hij na vochtig weer start
je zult bijvoorbeeld moeten denken aan lampjes tijdelijk bij te zetten en kijken welke lampje niet werkt dus geen spanning krijgt
het kan namelijk in de auto ook vocht zijn net zoals buiten,
maar dan houdt het in dat de interieurfilter onder de parvan waarschijnlijk niet goed afsluit. eventueel vast controleren
laatste acht : 13110539
eenheid ventilatie/verwarming krijgt zijn spanning van zekering f12 en f18 hier moet dus spanning zowiezo op staan, de eenheid is waar je alles regelt net naast de pook.
18voudig stekker zwart moet je op pin 12 en 11 spanning krijgen
boven de pedalen zit de motor gemonteerd daar zit ook vlakbij eenheid weerstand aanjager
deze krijgt via 2 draden info van de eenheid ventilatie/verwarming
eenheid weerstand aanjager heeft dan 2 aparte draden voor de stroom naar de motor toe
via een andere stekker krijgt de eenheid zijn stroom via een relais
op een 2voudig stekker zwart zitten twee dikke draden
1 plus ander massa
de plus wordt via relais aangestuurd
betreffende relais zit voor onder de motorkap bij de zekeringkast
relais heeft een 4voudige groene stekker
aanjager krijgt zijn stroom via een grote zekering daar mf8 in dit geval
de relais wordt aangestuurd door de bsi
het kan dus zijn dat door vocht deze relais blijft hangen en dus niet werkt
naar mate hij warmer wordt dus wel werkt
denk dat je zo al een heel eind mee komt mocht je nog vragen hebben hoor ik ze wel
beste,
hiervoor al een oplossing gevonden?zit met juist hetzelfde probleem.
alvast bedankt
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 807 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar