vermogen verlies,auto uitgelezen
P1645-kan niet gewist worden,de rest wel
P0238
P0100
P0234
lampje motor brandt,na herstarten motor loopt weer normal....
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
En de vraag is , voor een paasei ?
iemand oplosing voor? :)
11 jaar
ik zal de paasei maar ff openmaken
p1645 - Informatie sensor zwaar punt gaspedaal : Geloofwaardigheid
p0238 - Druksignaal turbocompressor : Kortsluiting naar plus
p0234 - Druksignaal turbocompressor : Druk te hoog ten opzichte van de richtwaarde
p0100 - Signaal luchthoeveelheidsmeter : Luchthoeveelheid onlogisch
laatste 3 storingen hebben overeenkomst met elkaar
de oorzaak ligt waarschijnlijk in de klep achterop het blok. daar zit een vacuumklep die de vacuum regelt voor de turbo
in dit geval laat hij niet snel genoeg de vacuum weg uit de turbo, hierdoor bouw je meer druk op en valt hij in storing.
voor die 3 vacuumregel klep achter op het blok vervangen.
p1645 enige verdachte deel die hij aangeeft is gaspedaal.
om achter te komen of er iets meer over bekend is moet ik de laatste acht van chassisnummer hebben
waar zit die vacuumregel klep?,gaspeadaal was ooit al vervangen...
11 jaar
achter op het blok deze zit boven de rechter aandrijfas
wat betreft de gaspedaal dat is de enige verdachten deel maar er staat me iets bij er iets van bekend was bij de 407 echter moet ik hiervoor wel de laatste acht van chassisnummer hebben anders kan ik dit niet achterhalen of dat op deze auto van toepassing is
hier is de VIN nummer
VF36D9HZC21440801
11 jaar
helaas er staat er is op basis van deze auto niks over bekend.
Raadpleeg de betreffende context voor de omstandigheden waaronder de Pcode optreedt
dus de wagen zou door peugeot dealer uitgelezen moeten worden, dan staat bij de storingcode ook een omschrijving waarom hij direct in storing schiet
de storing zou juist naar tijdelijk gaan als je hem opnieuwe op contact zet.
kan ook zijn dat een normale testkast de storing niet gewist krijgt en alleen die van de dealer.
tevens eventueel advies om de software update uit te voeren voor de motor ebe, mogelijk dat met nieuwe software het probleem opgelost wordt met p1645
dit durf ik niet met zekerheid te zeggen.
is de drukomvormer(vacuum regelklep) oorzak van vermogen verlies?
11 jaar
Inderdaad de oorzaak. gevolg is het volgende
motor loopt netjes niks mis mee.
dan geef je volgas en wordt de turbo vol belast. hij meet dat hij 2.2bar druk heeft in je inlaat en wil dus de turbo minder laten werken.
dit doet hij door wat buitenlucht naar een vacuumpotje te sturen dat je waste gate aanstuurt.
ivm deze blijft hangen of niet snel genoeg buittenlucht bij je vacuumpotje kan krijgen zal de waste gate te lang open blijven staan.
gevolg dat je druk boven de 2.2 bar komt
hierdoor valt hij in noodloop als hij 2.5 bar meet.
computer schakelt hiernaar toe ivm hij merkt dat druk te hoog is. hij gaat dan meeste sensoren negeren en laat je rijden op de basis instellingen. gevolg dat vermogen verlies heeft.
hoop dat het een beetje duidelijk is uitgelegt.
en snapt hoe je de vermogen verlies krijgt. puur uit veiligheid dus.
bedankt voor uitleg :),ik zal deze onderdel volgende week vervangen
11 jaar
regelklep is vervangen week geleden,voorlopig geen problemen meer,bedankt voor reacties :)
11 jaar
hallo
als ik jou mijn chassisnummer op sturen kun u mij helpen met een aantal storing van mijn Peugeot 407 2005
7 jaar
dexolaria, Open een eigen topic en zet er voldoende gegevens in, zoals storings onschrijving, foutcodes, wat er al gedaan ism etc.
Dan zal er vast wel iemand tips hebben.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar