Het eerste probleem is dat als de motor warm is hij af toe schokt. Niet hoorbaar maar je voelt met je achterwerk in je stoel de motor schudden/schokken. Dit doet hij af en toe, niet konstant dus.
Het tweede probleem is dat af en toe de kilometerteller tijdens het rijden terug naar nul valt. Als dit gebeurd treed er tevens voelbaar vermogensverlies op. Na enkele kilometers komt de teller weer omhoog en voel je het vermogen terug komen.
Tevens bij stevig accelereren behoorlijke rookpluimen.
De dealer had het over de computer maar kon mij geen zinnig andwoord geven. Ze zouden het "uitzoeken". De computer geeft geen storingen aan.(uitgelezen door dealer). Ik ben alleen een beetje huiverig als een dealer dus geen idee heeft en iets gaat uitzoeken. Ben bang dat ze er gewoon een nieuwe computer inzetten voor verschrikkelijk veel geld. De auto heeft 140.000 km gelopen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als de dealer het niet zeker weet dan moet je het nog zo niet laten vervangen vraag het eens ergens anders of neem eens contact op met peugeot nederland.
groetjes jan.
dat van de kilometerteller heeft m'n pa ook een tijd lang gehad met z'n 406 ph2 1.8i 90pk.
was een soort van snelheidsopnemertje wat ergens bij de aandrijfas ofzo moet zitten, als ik het me goed kan herinnneren...
maar daar kwam geen merkbaar vermogensverlies bij kijken, enkel de snelheidsmeter die niet meer thuis gaf (heb het toen zelf een keer ruim een kwartier gehad voordat ie weer aangaf hoe hard ik in die auto reed :( )
18 jaar
begin maar eens met het vervangen van die snelheidssensor, grote kans dat je dan van beide problemen af bent.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar