auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 205 1.9 GTI (122): Verschillen versnellingsbak

Bouwjaar: 1990

Hoi, ik heb een versnellingsbak vraagje, ik ben een motorblok aan het reviseren, en nu wil ik er ook een bak bijhebben voor revisie zodat ik het in één keer goed doe en het er zo onder kan hangen.
Nu is mijn vraag welk type bak moet ik nemen?
Het oude type, met de achteruit linksvoor onder de één, of het nieuwe type met de achteruit rechtsachter?
Ik heb met beide bakken al gereden, en mijn ervaringen zijn dat het oude type soepeler schakelt, maar dat kan ook komen doordat de auto met de oude bak ongeveer 70000 minder had gelopen als de auto met de nieuwe en dus minder versleten is...
Verder zou ik graag willen weten wat de verschillen nog meer zijn buiten de plaats van de achteruit, kan iemand mij dat vertellen?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Geplaatst door

MalFunction +0

al 21 jaar lid

Reacties

Dat oude type past niet in deze auto, het schakelmechaniek heeft niet de blokkering naar de achteruit.

oldtimer +0
badge

20 jaar

Wat had je er eerst op dan?
In 89 is 't nieuwe type (BE3) geintroduceerd.
't oude type (BE1) was identiek qua uiterlijk alleen bij de BE3 bak zijn er wat inwendige onderdelen gemodificeerd waaronder 't schakelpatroon. Ik had zelf een GTI1.9 uit 1990 met een BE1 bak, die zat dus in de overgang.
Volgens mij moeten beide bakken gewoon op 't blok passen. Je moet denk ik alleen even de pook en de schakelstangen veranderen.

Maritieme +0

20 jaar

Kheb al eens verder gevraag en het past idd wel, alle bakken en blokken passen op elkaar, alleen idd de schakelpook en zo meeverhuizen. Verder is mij verteld dat het nieuwe type bak (BE3) sterker zou zijn als de type ervoor.
Ik ga dus maar voor het nieuwe type (BE3).
Iig bedankt jongens!

MalFunction +0

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.