auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 307: versnellingsbakolie verversen

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

Hai allemaal,

Wat is dat toch met garages ? Vandaag auto weggebracht voor C beurt en apk met de mededeling dat olie verversen en dus ook filter niet hoeft omdat 1 maand geleden ververst is met peperdure olie en dus ook nieuw oliefilter. Toen ik een paar weken geleden daar was ivm terugroepactie en deze C beurt besprak en vroeg hoe dat bij deze auto met versnellingsbakolie zat, kreeg ik het advies deze te vervangen.

Vandaag bij het wegbrengen vroeg ik wat het allemaal ging kosten C beurt zonder olie verv en oliefilter en apk maar wel versnellingsbakolie, tussen de 450 en 470 euro. Ik had die standaardprijzen niet meer zo in hoofd dus thuis gekomen,folder opgezocht en gekeken C beurt 309,- en apk 29,-. Ik vond het verschil toch wel erg groot.
Ben 5 dealers gaan bellen. Op 1 na, meldde ze allemaal dat het helemaal niet nodig was om de versnellingsbakolie te verversen omdat die levenslang gesmeerd werd.
De dealer die het niet meldde rekende voor alles 391,- euro. (toch nog een groot verschil).
Mijn vertrouwen in deze garage was na heel veel strubbelingen zo goed als weer hersteld, nu krijg ik toch wel weer het gevoel dat je genaaid wordt waar je bijstaat.

Onder die C beurt vallen ook luchtfilter,bougies,brandstoffilter. Bougies wel vervangen? en luchtfilter? kan ik zelf wel controleren, maar hoe doe ik dat met het brandstoffilter ? Waar zit dat ? Als ik daar mee besodemietert wordt ga ik nooit meer terug, dan is het voor mij daar wel fini. auto heeft 55.000 gereden.

Met dank.
Tanja

Geplaatst door

de kroon (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik weet niet of het nu nog zo makkelijk is te controleren.
Maar voor een volgende keer zou je op alles wat vervangen gaat worden volgens de folder
even kunnen merken met een merkstift. Kruisje erop zetten of de datum.

Maar als het een peugeot garage is dan kan de prijs voor een beurt niet hoger komen dan 309 euro, tenzij je meer dingen hebt laten doen die er niet onder vallen. lampje, apk, etc. en anders wordt je genaaid.

grt

Rbongers2000 0

18 jaar

Dat begrijp ik. Maar er was natuurlijk een verandering nl. versnellingsbakolie vervangen ipv olie en filter. Dus verwacht ik ook een afwijkende prijs.
Vindt het ook niet correct dat de garage mij niet juist adviseert over de versnellingsbakolie. Weet ik veel dat dat levenslang is, het is dat ik daar achterkom via een rondje dealer bellen.
grt
Tanja

de kroon 0

18 jaar

Jouw auto heeft geen brandstoffilter!

306 cabrio 0
badge

18 jaar

hai,
Hoe bedoel je geen brandstoffilter ? Heb een 307sw, benzine. zit dat alleen op een diesel ?

nu ben ik toch echt pislink. Ga ik vandaag mijn peugeot halen.
hebben ze vergeten een grote beurt te doen. alleen apk gedaan. Op het opdrachtformulier van de garage zelf staat apk, C beurt. Ik Had zelfs nog een briefje op stuur geplakt dat het ging om APK en Grote beurt C zonder olie en filter. Kan die monteur niet lezen of zo. Is tie analfabeet ?

Heb ik een hele dag voor vrij genomen omdat ik geen vervoer had. bracht de auto om 09.00 uur en dacht om 17.00 ga er nu maar heen. ben niet gebeld maar ze zullen nu toch wel eens klaar zijn. Gewoon niets gedaan dus.

Wel de melding dat ik binnenkort nieuwe schijven en blokken nodig heb(binnen 10.000 km) en een nieuwe V snaar. Kortgeleden de remmen gedaan, was niets mis mee. Schijven en blokken 300 euro.

Gevraagd wat nieuw brandstoffilter, luchtfilter en bougies kosten. € 280,- ik vind dit echt bespottelijk veel. Volgens hun moet er ook een nieuwe V snaar op. (vervangen in mei 2004) kost 39,-. Dan komt het totaal dus op 319,- Da's nog maar liefst omgerekend in guldens 703,-. Dat is toch bespottelijk !
Als er dan ook nog eens geen brandstoffilter op de 307SW benzine zit. Dan betaal ik dus voor een V snaar, luchtfilter en bougies 319 euro ex.

Denk dat ik zelf maar een luchtfilter haal( gelijk maar KNN, lijkt me beter), nieuwe bougies en vraag of mijn buurman dat erop wil zetten voor mij.

Zeker weten geen brandstoffilter ?

V snaar laat ik dan wel ergens anders doen. Is zo'n ding dan na 2 jaar op ?

Op mijn vraag waarom ik omgerekend bij hun 202 euro zou betalen voor versnellingsbakolie verversen, terwijl dat bij andere peugeotgarage 75,- kost. Vertelde de werkplaatsreceptionist dat in die 475 euro alvast remolie was meeberekend en dat in zijn berekening de motorolie was weggestreept qua kosten tegen de versnellingsbakolie.

Op mijn vraag waarom hij remolie alvast berekend omdat dat bij mijn weten toch echt niet in een versnellingsbak zit, zei hij dat dit ook altijd ververst moet worden bij een grote beurt.

Toen ik aangaf dat je toch alleen maar remolie gaat vervangen als ik over 10.000 km misschien echt nieuwe blokken en schijven nodig heb. Kreeg ik geen antwoord meer. Ga toch geen remolie vervangen als ik niets aan die remmen laat doen.Dat doe ik dan wel over een paar maanden. Trouwens hij kon vanochtend echt niet weten dat de schijven en blokken over 10.000 km vervangen zouden moeten worden.

Welke peugeotrijder gaat met zijn peugeot naar een peugeotdealer waar hij erg tevreden over is en het gevoel heeft dan wel zeker weet dat hij niet besodemietert wordt ? Geef die adressen dan eens aan mij door (gewoon prive hoor, begrijp dat dat niet op deze lijst mag/kan) Dan ga ik daar wel heen. Ik weet zo langzamerhand niet meer waar ik heen moet.

Met dank aan degenen die gaan antwoorden.
groeten
Tanja

de kroon 0

18 jaar

de kroon , versnellingsbak olie hoeft bij jouw auto (3 jaar oud) nog lang niet vervangen te worden als er geen problemen met schakelen zijn!!

luchtfilter kun je ook prima zelf doen, haal nou maar geen knn filter, hier haal je niks mee uit. aleen de fabrikant van dergelijke filters vaart hier wel bij.

arie549 0
badge

18 jaar

Remschijven en blokken voor kosten € 249, remolie moet 1 x in de 2 jaar of elke 60.000 km ververst worden, kost € 65. De benzineuitvoering van dee 307 heeft echt geen brandstoffilter, alleen de diesels. Versnellingsbakolie hoeft echt niet ververst te worden, als het toch gedaan wordt, zal het max. € 75 kosten. V-riem kan wat scheurtjes vertonen, maar er is dan nog geen direct gevaar voor breuk als het er maar een paar zijn.
Hoe kan je vergeten een beurt uit te voeren als dat op de werkorder staat, dan ben je commercieel ook verkeerd bezig.

306 cabrio 0
badge

18 jaar

dat vind ik ook. ik baal als een stekker en heb besloten naar een andere garage uit te gaan kijken.
met dank.
grt
Tanja

de kroon 0

18 jaar

Hmmmmmmmm, ben blij dat ik niet de enige ben!

Santa 0

18 jaar

Toch bestaan ze wel, die echte eerlijke garagebedrijven, ben met je eens, ze worden steeds schaarser!
De prijzen die 306 gaf zijn de juiste!

Sytze

sytze 0
badge

18 jaar

Santa heeft dus dezelfde ervaring begrijp ik.
Sytze geeft aan dat, hetzij schaars, er echt nog bedrijven zijn waar je met een gerust hart je auto brengt, goed/zorgvuldig gewerkt wordt en je geen poot wordt uitgedraaid. Ik kan ze echt niet meer vinden. Heb 5 peugeotdealers geprobeerd en een aantal all round garages de afgelopen jaren.

Aan alle mensen op deze lijst :geef maar door zou ik zeggen. Woon in flevoland, maar als ik er voor naar Friesland, Noord Holland, Drenthe moet. Ik ga wel. Of is er een serieuze peugeotmonteur in Flevoland die zelfstandig wil en ben ik de eerste klant. Ook goed.
Ik ben het spuug zat.
grt
Tanja

de kroon 0

18 jaar

ga nou maar naar jelsum tanja, sytze red er wel mee............... ga jij nog eens schrikken want een beurtje daar kost, incl heen en weer rijden durf ik te wedden dat het nog voordeliger is dan de peug dealer!!

arie549 0
badge

18 jaar

Tanja, zonder sneu te willen doen: wat is de reden waarom je perse naar de Peugeot-dealer wilt gaan? Volgens mij heb je geen fabrieksgarantie meer, hoogstens nog die zgn. roestgarantie en daar zou ik me nou juist niet zo druk om maken. Ik heb de ervaring dat een dealer-onderhouden auto echt niets meer oplevert bij inruil dan een keurige auto, aantoonbaar onderhouden door een universeel bedrijf. Men lijkt meer interesse te hebben in het feit of de distributieriem wel op tijd vervangen is dan in de stempeltjes in het boekje...

Santa 0

18 jaar

Heb altijd de indruk gehad dat deze beter op de hoogte zijn van de controlepunten/zwakke punten van een peugeot, originele onderdelen etc.
Met mijn ouwe peugeot 309 ging ik enige tijd naar diverse peugeotgarages, daarna naar een universele waar ik heel tevreden over was. Zat in Wilnis, dus ook niet naast de deur. Precies, secuur, altijd goed, redelijke prijs (alhoewel ik dat nog niet eens het allerbelangrijkste vind, de prijs). Ben altijd heel zuinig op mijn auto's !Toen deze het drukker kreeg en personeel ging aannemen was de kwaliteit voorbij.

Ik hoef ook perse niet meer naar Peugeot, daar ben ik nu wel achter hoor !

grt
Tanja

de kroon 0

18 jaar

Ik denk dat ook jij dus te maken hebt gehad met achteruitgang (van kwaliteit) door vooruitgang (bedrijfsgroei)......

Santa 0

18 jaar

ben het met jullie eens jongens!maar voor een leek op dit gebied is het altijd lastig controleren of de garage het nu werkelijk allemaal heef uitgevoerd en meestal moet je ze dan maar 'geloven' op hun woord..neem een voorbeeld aan de opa's en oma's die nog rond tuffen,zei weten niet beter dan naar de garage te gaan voor onderhoud en zullen zelden klagen omdat ze denken dat alles via het boekje gedaan word en hun dealer op hun woord geloven!

maar Tanja,ga de volgende keer gewoon naar een teun de beun if een goede vriend bij jou in de buurt,die doen meestal wel 'goed' hun werk en behouden daar de klanten bij,en het kost je dus lang niet zo veel als bij je dealer!

of ga idd even langs Sytze;-)!woon zelf in de buurt van maastricht en heb die reis er zeker wel voor over,alleen zit ik nu op het moment een beetje krap met de tijd!doe normaal ook altijd alles zelf,maar kom er nu helaas niet uit..en heb die reis er dan ook zeker voor over..

Succes,

Stefan

stefan84 0

18 jaar

Hai allemaal,

Bedankt voor jullie antwoorden.
Had ik nog wel 1 vraag. Omdat op zich op dit moment alleen de bougies vervangen moeten worden (alhoewel ik geen startproblemen heb oid) en luchtfilter/ misschien V snaar vind ik vast wel iemand die dat voor me wil doen.
Graag wil ik weten welke bougies en luchtfilter ik het beste kan gaan halen en in mijn display verschijnt natuurlijk de mededeling dat ik over een bepaald aantal km een beurt moet laten doen. Dat wil ik er natuurlijk graag weghebben als de boel vervangen is. Hoe doe ik dat ?

Voor de andere op stapel staande onderhoudsbeurten zoals remschijven/remolie /distributiesnaren en wat al niet meer, maak ik graag gebruik van het aanbod van mensen op de lijst.
Heel fijn van jullie allemaal. Stel ik zeer op prijs. Zal zeker van me laten horen.
grt
Tanja

de kroon 0

18 jaar

Tanja, Wil je wat voor De Oldtimer doen???
Zet je ervaringen even op papier en stuur die even naar klantenservice van Peugeot in Utrecht.
Lijkt mij belangrijk dat de dealer op z'n fouten gewezen wordt.
En ik weet zeker dat dat gebeurd en dat ze hierover kontakt met je zullen opnemen.

oldtimer 0
badge

18 jaar

Hai oldtimer,

Heb eerder over iets contact gehad met de klantenservice, nadat ik eerst de garage in de gelegenheid had gesteld het recht te zetten.
Toen dat niet gebeurde heb ik daar aangegeven dat ik met P nl contact op zou nemen.

Weet je wat er gebeurde ? Kreeg na maanden een standaard brief met excuses en dat Peugeot er naar streeft de kwaliteit te verbeteren. Dat was het.

Weet niet of je je het peugeot assistance verhaal van mij nog herinnert op deze list (oktober 2005) Met iemand die beweerde dat hij monteur was (zelfs mijn oma wist nog meer van auto's)en de meest onzinnige dingen uitkraamde en mij ook nog eens niet hielp ? etc etc. Toen ben ik echt uit mijn dak gegaan en heb contact opgenomen met P nl. Kreeg eenzelfde brief en een boekje met peugeot modellen.
Betwijfel of ik er nog enige energie in moet steken hoor.

Ik heb het echt gehad met al die dealers. Ik ben het nu echt spuug en spuugzat. Als ik alles zo in ogenschouw neem dan had ik me vroeger beter goedkoop kunnen laten belazeren door een 'gewoon' garagebedrijf, dan duur door een dealer.(excuses voor al de monteurs op deze lijst die dus wel hun best doen)
grt
tanja
PS kan jij voor mij aangeven welke bougies Type enluchtfilter ik moet kopen. en hoe ik het aantal km voor de onderhoudsbeurt uit die display krijg.

de kroon 0

18 jaar

Door op het rechter knopje te drukken van het instrumentenpaneel en dan het kontakt aan te zetten, wachten tot hij van 10 terug geteld is naar 0 en de teller zal in jou geval weer op 30000 staan.
Jammer dat je zo slecht over de dealers denkt, Ikzelf maar ook Toni Luteyn en nog enkele anderen doen ons best om het imago van de dealers wat op te krikken,Persoonlijk vind ik dat je de klanten moet verwennen , want je hebt hem maar 1 keer. Of hij bij je terug komt hangt helemaal van jou gedrag af. Ik weet dat dat bij de importeur ook zo wordt gepropageerd, het ligt aan de persoon in de garage(achter de balie) hoe dat wordt uitgevoerd.
Ik weet dat veel de Kwik Fit slogan wordt gehanteerd"voor de balie voor de bijl".
Maar ik moet zeggen dat dat niet de mijne is.

oldtimer 0
badge

18 jaar

Hai Oldtimer,

Het ligt niet alleen aan het gedrag van de receptionist, maar nog veel meer aan de kwaliteit van de uitgevoerde reparatie.
De prijs kwaliteit verhouding is totaal uit evenwicht.
Het spijt me echt vreselijk maar ik heb nog nooit een dealer/garage gehad ( niet van Peugeot of Renault)die goed werk leverde tegen een redelijke prijs. 1 keer dacht ik zo'n garage gevonden te hebben.(geen dealer) Toen deze eenmanszaak het erg druk kreeg(logisch als je goed bent en de kluit niet belazerd) en personeel ging aannemen was het gelijk over.
Als je alleen maar slechte ervaringen hebt is het uiteindelijk ,in ieder geval voor mij, na jaren en jaren van slechte ervaringen onmogelijk om nog positief te blijven denken over dealers c.q. garages in het algemeen.
Nogmaals helemaal niets ten nadele van alle monteurs op deze lijst die altijd antwoorden en meedenken. Hun best doen om iets op te lossen.
Begrijp ook best dat voor alles wat je doet in een garage inmiddels een vastgestelde tijd staat en dat als je als precieze monteur denkt: Goh laat ik daar ook even naar kijken of laat ik dat even doen, je op je sodemieter krijgt van je baas om dat je te veel tijd gebruikt of dat je per ongeluk een nieuw boutje hebt gepakt terwijl dat ouwe verroeste boutje dat je eruit hebt gehaald ook nog gebruikt had kunnen worden. Kost allemaal geld he ?

Toen ik een nieuwe radiateur kreeg bv. (notabene onder garantie) en ik dat eens goed ging bekijken zag ik dat alles wat ze gebruikt hadden zoals als beugeltjes, ringetjes
enzovoort de oude verroeste waren. Ben misschien een zeikerd maar ik denk dan wel waarom zetten jullie er dat bijna doorgerotte slangklemmetje op en niet gewoon een nieuwe ? of zie ik dat verkeerd.
Het zijn dus ook de kleine dingen die het doen. Het belangrijkste voor mij is echter een goed uitgevoerde reparatie door een garage die eerlijk is en je geen poot uitdraaid. Zo'n garage waar je je auto met een gerust hart achterlaat. Het zal me dan een rotzorg zijn of de receptionist een ongelikte beer is met een ochtendhumeur. Daar kijk ik wel doorheen.
Ben in ieder geval blij dat er zoals op deze lijst te merken is ook monteurs zijn die graag goed werk afleveren.
grt
Tanja

de kroon 0

18 jaar

Tanja, ik zou toch maar eens een andere dealer proberen. Ik ga tegenwoordig naar de suzuki dealer... mijn vriendin haar Alto ging daar altijd heen, de service is zo goed dat mijn 406 er nu ook heen gaat. Intussen heeft ze van mij een Lancia gekregen, ook die gaat naar de Suzuki dealer. Dus nog even zoeken, want ze zijn er zeker, garages die eerlijk zijn en de boel niet belazeren. Het is alleen even zoeken....

Erwin2907 0

18 jaar

thnxx voor je bericht maar ik ga het anders oplossen
fijn weekend
Tanja

de kroon 0

18 jaar

Ben benieuwd wat je oplossing is!

306 cabrio 0
badge

18 jaar

Er waren diverse monteurs die aanboden contact met ze op te nemen als er wat aan de auto moest gebeuren. Heb besloten om dat te gaan doen als ik zelf iets niet kan. Denk dat dat de meest verstandige beslissing is die ik in jaren heb gemaakt.
Heb er ook een goed gevoel over.
grt
Tanja

de kroon 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.