Ik heb een Peugeot 307 2.0 hdi staan waarvan de verstuivers moeten worden vervangen . Nu blijkt dat de verstuivers vastzitten in de cillinderkop . Ik kon een trekker lenen om de verstuivers los te trekken ,maar blijkt dat deze trekker alleen voor de bosch-verstuivers geschikt was en niet zoals op deze auto van Siemens .
Mijn vraag is of er nog een andere mogelijkheid is om de verstuivers te kunnen verwijderen zonder een geschikte trekker.
Ik kreeg van een collega alvast 2 mogelijkheden en dat waren een andere cillinderkop of iemand inhuren die de gereedschap wel heeft maar wel de "hoofdprijs"vraagt.
Graag zie ik uw tips en ideën tegemoed .
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heel belangrijk; motor goed warmrijden voor je begint! En verder zou ik niet beginnen voordat je het juiste gereedschap hebt. (als je dat te duur vindt is het mss zelf te maken.)
Helaas is de auto niet rijdend binnen gekomen ( doorgereden op benzine). Bij een andere garage hadden ze al 2 verstuivers verwijderd ( 3e en 4e) .
De 1e en 2e cillinder zitten verstuivers ( voor mijn gevoel onderin bij nozle) vast
zijn die vertuivers stuk door de benzine dan? heb ik bij deze motoren nog niet meegemaakt.
De 2 verstuivers die los gingen zijn door dieselspecialist getest en werden als zijnde niet ok bevonden .Van cil 2 hadden ze de schroefdraad tussen neus en houder eruit gedraaid . Verder zat in brandstoffilterhuis gruis .
[b]Mededeling: PROBLEMCAR.NL vraagt iedereen die een probleem heeft voorgelegd op het forum ook de oplossing hier weer te vermelden. Degene die helpt om een probleem op te lossen hoort graag hoe het is afgelopen!!! Bij het uitblijven / veelvuldig verzuimen van enig feedback bestaat de mogelijkheid dat u een nieuwe vraag retour krijgt.... Zie ook uw mailbox[/b]
kan het zo natuurlijk niet beoordelen, maar een lichte vorm van gruis hebben die dingen altijd wel (koperkleurig) als het staal is wordt het anders, dan is de hd-pomp aan het overlijden. probeer zelf eigenlijk altijd gewoon eerst de auto weer met diesel aan de gang te krijgen. en ja, wat verwacht je als je een verstuiver die 11jr dienst heeft gedaan bij een revisiebedrijf brengt.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar