👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Beste,
ik ben bezig met een 106 diesel (TUD5) uit 96 met 270 dkm. Het lijkt erop dat de dieselpomp kuren heeft. Motor start normaal maar begint bij bepaald toerental te stotteren en braakt dan flinke wolken wit/blauwe rook uit. Het toerental wil dan ook niet verder omhoog.
Verstuivers gecontroleerd door bij verhoogt stationair toerental de wartel van de verstuiver los te draaien. Bij alle verstuivers had dit dit tot gevolg dat de motor anders ging lopen. Retourleidingen verstuivers losgehad en doorgeblazen. Tankontluchting schoongemaakt. Nieuw dieselfilter en luchtfilter. Kleppen zijn recent gesteld en dieselstop op dieselpomp is vervangen. Dan moet het haast wel de dieselpomp zijn....
Een gebruikte pomp opgesnort en gemonteerd. Hiertoe merktekens op dis.riem en riemwielen gezet en blokkeerpennen in nokkenastandwiel en pomptandwiel. Daarna pomp omgewisseld en dis.riem gespannen. Helaas, auto wil niet starten en pomp lekt.
Andere pomp gehaald. Ik wil nu de officiele procedure volgen en daartoe moet er ook een blokkeerpen in het vliegwiel. Alleen,... waar zit het gat voor deze blokkeerpen ? Aan de startmotor kant ? Is het handig om de startmotor eerst te verwijderen ? Ik heb geen mogelijkheid om auto op brug te zetten en probeer dus zoveel mogelijk via bovenzijde te werken.
Thx
Dirk
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
plaatje op je mail
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar