Peugeot 106: Vliegwiel blokkeerpen 106 diesel

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Diesel, Motorcode: TUD5

Beste,

ik ben bezig met een 106 diesel (TUD5) uit 96 met 270 dkm. Het lijkt erop dat de dieselpomp kuren heeft. Motor start normaal maar begint bij bepaald toerental te stotteren en braakt dan flinke wolken wit/blauwe rook uit. Het toerental wil dan ook niet verder omhoog.
Verstuivers gecontroleerd door bij verhoogt stationair toerental de wartel van de verstuiver los te draaien. Bij alle verstuivers had dit dit tot gevolg dat de motor anders ging lopen. Retourleidingen verstuivers losgehad en doorgeblazen. Tankontluchting schoongemaakt. Nieuw dieselfilter en luchtfilter. Kleppen zijn recent gesteld en dieselstop op dieselpomp is vervangen. Dan moet het haast wel de dieselpomp zijn....

Een gebruikte pomp opgesnort en gemonteerd. Hiertoe merktekens op dis.riem en riemwielen gezet en blokkeerpennen in nokkenastandwiel en pomptandwiel. Daarna pomp omgewisseld en dis.riem gespannen. Helaas, auto wil niet starten en pomp lekt.
Andere pomp gehaald. Ik wil nu de officiele procedure volgen en daartoe moet er ook een blokkeerpen in het vliegwiel. Alleen,... waar zit het gat voor deze blokkeerpen ? Aan de startmotor kant ? Is het handig om de startmotor eerst te verwijderen ? Ik heb geen mogelijkheid om auto op brug te zetten en probeer dus zoveel mogelijk via bovenzijde te werken.

Thx
Dirk

dstrikwerda

Geplaatst door dstrikwerda (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 106? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

oldtimer (0) PRO, 16 jaar geleden

plaatje op je mail

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.