Hallo jongens,
Ik heb even een voor mij belangrijke vraag.
Ik ben zelf in het bezit van een peugeot 205 diesel. Deze heb ik omgebouwd naar een turbodiesel (de 1800 turbodiesel: motorcode XUD7T A8B).
Ik heb hierop de intercooler+ inlaatspruitstuk gemonteerd van een peugeot 405 1800 turbodiesel.
Welnu deze motor heeft een lucas C.A.V. rotodiesel brandstofpomp. Het is algemeen bekend dat deze pompen van mindere kwaliteit zijn dan de bosch pompen.
Ik heb nu een Bosch brandstofpomp (inclusief leidingen en verstuivers) weten te bemachtigen van een XUD7TE A8A blok (pomp komt oorspronkelijk van een citroen BX) . Echter deze pomp zit ook in de 405 1800 turbodiesel, in dezelfde vorm
Deze pomp heeft drie hendels. 1 is de gashendel. 1 is voor de koudloop (verhoogd toerental) en dan is er nog een 3e welke verbonden is met een potje aan de pomp waardoor koelvloeistof loopt (waarschijnlijk de vervroeging????)
De volgende vragen:
1) Echter hoe/waar worden de koelvloeistofslangen hiervan op de motor aangesloten???
2) Wat is de functie van dit potje???
3) Kan iemand alsjeblieft een duidelijke foto plaatsen van deze pomp, met hoe/waar deze koelvloeistofslangen zijn aangesloten??
Ik heb namelijk al behoorlijk wat afgestruind op internet, maar nog niets kunnen vinden. En op mijn peugeot CD kan ik het ook niet exact vinden. Wel een afbeelding van het potje op de pomp, maar niet duidelijk waar het aangesloten moet worden.
Zie de link voor een foto, met de verduidelijking wat ik bedoel. (als t niet werkt ff kopieren en plakken in een nieuwe browser)
Alvast bedankt,,
met vriendelijke groet,
Rob
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waarschijnlijk zitten deze aansluitingen helemaal niet op jouw blok,maar dat is niet erg want je kunt met behulp van een paar t-stukken gewoon water door dit membraam laten lopen.Wel zorgen dat je het ergens bij de kop of bij de vermarming aftakt,want het moet wel voor de thermostaat worden afgetakt.Het membraam reageert op de temperatuur van het koelwater,en past bij koude motor de brandstofpomptiming en hoeveelheid aan.Succes,Matthijs
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 405 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar