close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 807 2003: Vullen dieseldope

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0HDI, Motorinhoud (cc): 2000

Misschien een gekke vraag. Maar hoe gaat het vullen in z'n werk van het diesel-dope tankje. Aan de zij/bovenkant zit een grote dop. Aan de bovenkant zit nog een leiding met een aansluiting waar men de slang op aan kan sluiten. Ik heb een doos van de Peugeot met een lege fles, slang met afsluiter, een 3 liter tankje met vloeistof en een korte dikkere slang. Hoe veel of hoe vol moet het tankje?

Geplaatst door

arjankempeneers (75)
badge

al 22 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

de fles vullen en die hou naast de wagen op een hoger niveau dan de tank, via het slangetje kun je dan dat tankje vullen.

turbozh 0
badge

15 jaar

Gewoon door het grote gat? Ik vraag me af waar die snelkoppeling dan voor is.

Ik ken het setje niet zo voor me halen, ik vul het op deze manier bij en dan reset ik alles met de kts van bosch. maar er zijn hier gasten zat die het later prima en beter uit kunnen leggen als ik.

turbozh 0
badge

15 jaar

Resetten. Je bedoeld de foutcodes denk ik. Bij peugeot hadden ze het nog over de parameters terug te zetten. Volgens mij gaat dat niet met de KTS.

Absoluut geen gekke vraag Arjan. Wij zullen hier meer en meer mee geconfronteerd worden.
Blijkbaar is dit nog een vorm van de merken om hun clienteel aan hen te binden. Bij Volvo moet de "computer" ook gereset worden, kostprijs 220 euro.

jhl 0
badge

15 jaar

Hoe het bij de 807 is weet ik niet, maar bij de 406 (2.2 HDiF) wordt de hoeveelheid additief in het tankje niet gemeten met een sensor maar de computer registreert hoeveel er wordt ingespoten. Na het vullen moet de "teller" dus weer op nul gezet worden omdat de computer anders niet weet dat de tank weer vol is. Of dat met jullie diagnose apparatuur kan weet ik niet, ik ben slechts een particulier die daarvoor naar de Peugeot Dealer gaat. Vullen van het tankje en resetten van de computer kost totaal iets van € 125.- en dat vind ik nog wel meevallen. Het roetfilter vervangen is een duurdere grap en doe ik dus lekker zelf.

Richard9710 0

15 jaar

Dat gaat dus wel, met de kts de parameters terug zetten en het is vrij eenvoudig te doen.
Het kan natuurlijk wel per model/motor verschillen.

turbozh 0
badge

15 jaar

hallo aan de zijkant van het addictief tankje zit een zwart blokje waar twee snelkoppelingen op zitten.
haal de twee leidingen er af ,sluit de plastic slang die in het vulset zit op een van de leidingen kan niet fout vanwege een grote en kleine aansluiting.
sluit het andere deel van de plastic slang op de volle addictief vulflacon houdt hem hoger dan het addictief tankje maak een gaatje in de bodem van de vulflacon dit is al aangegeven door een driehoekje
laat de flacon leeglopen en daarna laten zakken,let op met morsen de vloeistof is aggressief. daarna loskoppelen en de twee leidingen weer monteren.

daarna met de pps de procedure volgen vervangen addictief met of zonder vervangen roetfilter
de pps zegt wat je moet doen bij vervangen beide roetfilter en addictief twee tellers op nul zetten.

succes arnold

nollie8206 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 807 of stel zelf een nieuwe vraag.