auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 807: brandstofadditief: signaal minimaal additiefniveau

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 4hw 2.2 hdi

lampje motordiagnose brandt met P1429 : signaal drukverschil uitlaat, samenhang drukverschil en P1435 : brandstofadditiefsysteem, storing sensor hoeveelheid additief. in ebe vh additief zit melding signaal minimaal additiefniveau.dam nr 9471 dus DPX additief. roetfilter is vervangen op 172000 km(+opvullen cerine), heeft nu 198000 km.
na reset foutmelding komt na starten de fout direct terug, ook al heb ik de tellers van de ingespoten hoeveelheid op nul gezet.
zou de niveausensor in het additiefreservoir het probleem knn veroorzaken ?

Geplaatst door

PEUGEOT TR (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

zit het stekkertje er goed op van het adaptief tankje ? anders lijkt het idd op het nivo sensor te liggen ...

@hans, inderdaad de topic 122641 ziet er gelijkwaardig probleem uit, ik sta er trouwens zelf tss met commentaar die niet klopt. de DPX versies hebben een niveausensor en die was een DPX. maar de 807 die ik hier beschrijf z'n reservoir is wel degelijk vol, heb ook geprobeerd met een nwe roetfilter aan te melden en de tellers zodoende op nul gezet, de batterij afgekoppeld, de stekker aan het reservoir nagezien op oxidatie of slecht contact, alles zonder resultaat. ga eerst eens de Service info opzoeken zoals beschreven in andere topic.

PEUGEOT TR 0
badge

15 jaar

heb je na het resetten van de tellers en aanmelden nieuw roetfilter nog gekeken of er in de meting gegevens nog steeds stond '' minimaal niveau brandstof additief bereikt ? ............. JA of NEE. Als er Ja staat dan is het resetten gewoon niet gelukt. Zou kunnen dat de niveau sensor niet goed werkt maar in de dokumentatie kan ik nergens vinden hoe die werkt en wat de weerstands waarde is bij een lege cerine tank. Volgens mij is het wel een soort pot meter (volgens schema toch?) maar de additief ebe kijkt alleen maar naar een grenswaarde en komt dan in aktie door een boodschap op het scherm te zetten.Verder kun je bij tellers nog kijken of hetgeen wat je geprogrammeerd hebt ook daadwerkelijk er in staat.
Verder moet de hij de tankdop zien. Dat reed kontakt aan de vulslang gaat wel eens stuk of de magneetjes zijn uit de dop gevallen.
En moet je bij het ressetten ook de tankdop afnemen (5 seconden) of is dat alleen bij 307 RHS ?

Wat ik ook wel eens doe bij hardnekkige problemen als deze gewoon zogenaamd additief ebe vervangen kiezen in menu vervangings onderdelen of bij de additief ebe zelf. Overlaatst ook nog gedaan met een 807 eloys176.

na resetten heb ik de storing gewist, dan geen storing meer . starten en direct terug storing additiefniveau te laag. in de ebe additief krijg ik ook permanente storing additief niveau laag , doch in meting gegevens in deze ebe staat er; minimum additiefniveau: niet bereik. in menu van additief ebe heb ik ook al vervangen ebe gedaan , ook zonder resultaat.
ik ben op zoek gegaan naar weerstandswaarden die overeen komen met niveau in additiefreservoir maar tot nog toe niets gevonden.
de tankdop magneet werkt goed, de tellers staan nu beide op nul, zowel teller 1(nwe filter) als 2(bijgevoegd additief)

PEUGEOT TR 0
badge

15 jaar

Wat doet trouwens het druk drukverschil in de meting gegevens bij 3000 toeren ? Als ie over de grenswaarde gaat krijg je toch ook die melding p1429 ?

volgens mij additief ebe stuk. Als de sensor in de additief tank defekt zou zijn (ik vind dat een vaag ding) zou je ook melding minimum additief niveau bereikt JA moeten hebben.

heb ondertussen even de werking van die niveausensor opgezocht en deze geeft geen waarde af evenredig met het niveau, enkel als het niveau op 0,3 l komt is er een soort omschakeling waarmee hij de additief ebe laat weten dat het reservoir bijna leeg is; in de gevonden documentatie stond ook dat eens de tweede generatie roetfilters af fabriek gemonteerd werden deze info niet meer gebruikt wordt.

PEUGEOT TR 0
badge

15 jaar

wagen terug in orde. melding te laag niveau additief veroorzaakt door de niveausensor in het reservoir; heb deze eens opengemaakt en de sensor is gewoon een klein busje van 2cm op 1cm waar 2 draadjes aan gesoldeerd zijn en binnenin zit een klein metaaltje welke bij leeg reservoir voor melding zorgt aan de ebe van het additief; voor de melding van drukverschil de verschildruksensor vervangen ( deze zijn eindelijk veranderd), er zat hier nogal wat condenswater in.
wat betreft het additief reservoir , de pomp en de sensor zitten in een apart plastiek bakje in het reservoir en hier lag onderaan in de zeef nogal een bruine brij, die denk ik bij sommige wagens voor verstopping en niet inspuiten van cerine kan zorgen.
alvast bedankt voor het meedenken, hopelijk hebben jullie iets aan de feedback

PEUGEOT TR 0
badge

15 jaar

Die bruine brij (vlok-achtig cerine spulletje?) ben ik ook al diverse malen tegen gekomen onder in het bakje van het tankelement, van de br.stoftank dus, met additieftoevoeging.

hans4074 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 807 of stel zelf een nieuwe vraag.