Peugeot 807: niet aanslaan 807

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: RHT

De wagen werd afgesleept door de wegenwacht omdat de motor "op 3 cilinders" liep. Bij een eerste inspectie was duidelijk dat via de injector van cilinder 2 er compressie verloren ging, daar deze al niet meer te vinden was door de koolaanslag.

Ondertussen heb ik deze gedemonteerd, nieuwe dichtingen gestoken etc... Daarna heb ik de motor opnieuw gestart, maar er was geen verandering in de symptomen. Ik heb dan de wagen een week laten staan omdat deze ondertussen toch overgelaten werd aan de garage, maar nu ik er terug kan aan beginnen slaat de motor helemaal niet meer aan.

er wordt voldoende benzinedruk opgebouwd (350 bar), ik kan geen lekken langs de injectoren meer waarnemen, en de EGR klep reageerd blijkbaar op de signalen van de ECU. toerental wordt ook geregistreerd, en er wordt injectie gerapporteerd (45mm3 per slag).

ik ga nu proberen met de egr af te sluiten, maar als dat niet zou werken heeft er iemand nog ideeën of ervaringen?

AR 67202

Geplaatst door AR 67202 (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 807? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

Jaap Jansen (0), 15 jaar geleden

Starten van een hdi:

Accuspanning boven 11 volt, tijdens starten
Synchronisatie: motortoerental en cilinderpositie duidelijk'
Druk in galerij, 250 bar of hoger
Starttoerental boven 250 rpm
en als laatste: Motorcomputer vrij gegeven.

Wordt aan één van de bovenstaande zaken niet voldaan: start het ding niet.

Controleer ook op lucht ion het brandstofsysteem. By the way 45 mm3 ingespoten diesel per slag is erg veel naar mijn idee.

Groet,

Jaap.

AR 67202 (0) PRO, 15 jaar geleden

aan al deze voorwaarden word voldaan, de opvoerpomp in de bak werkt ook, de wagen is niet uitgerust met een handpompje. heb de aanvoerleiing in een bak gehangen en contact opgezet, diesel vloeit rijkelijk.

startoerental ligt rond 400 rpm,
synchronisatie is duidelijk,
druk is rond 350 bar,
heb er nog een extra batterij aanhangen tijdens het starten.

45 mm3 is wat er gerapporteerd wordt door PP2000

Ik kan er ook kop noch staart aan krijgen.

Heb net een platje gestoken tussen de egr aansluiting en de inlatcollector, dus een openstaande egr klep is ook uit te sluiten

ik ga nomaals de vrijgave controleren, want eerder heb ik wel een storing ivm de transponder gevonden. Nu staan er geen storingen meer in

AR 67202 (0) PRO, 15 jaar geleden

de eenheid is gepaard en wordt vrijgegeven, en er wordt wel degelijk 45mm3 per slag gerapporteerd. correctie per cilinder bedraagt 0,04mm3 per slag voor alle cilinders

hans4074 (0) PRO, 15 jaar geleden

Is compressie meten een optie?

AR 67202 (0) PRO, 15 jaar geleden

Misschien langs de gaten van de verstuivers, maar ik was al blij dat die ene eruit kwam, laat staan 4.

hoe dan ook, het is ofwel te weinig compressie of er zijn verstuivers stuk dus we gaan het proberen

AR 67202 (0) PRO, 15 jaar geleden

Net de distributie gecontroleerd en is goed, dus moeten de verstuivers eruit. pffft

Renaultmonteurtje (0) PRO, 15 jaar geleden

geen gloeiers defect ? echt van de week een berlingo(B59) type 2 wou ook niet aanslaan gloeiers gecontroleerd en vervangen en weer starten lopen

AR 67202 (0) PRO, 15 jaar geleden

de auto staat binnen, al enkele weken. nadat ik de verstuiverdichting gemaakt heb heeft hij nog even gelopen (op 2 of 3 cilinders) maar nu niks meer. 3 van de 4 verstuivers zijn er al uit, maar er is altijd die ene...

PEUGEOT TR (0) PRO, 15 jaar geleden

steven, als je de verstuivers eruit gekregen hebt , wil je dan bij ons langskomen , er staat nl ook een 807 met gebroken Driem en muurvaste verstuivers ( al een kapot getrokken met Pichler gereedschap ). ik zie het alvast niet meer zitten en ...hoe moeten we dat blijven uitleggen ad klant
ivm met uw probleem, kun je de compressie niet langs de gloeikaarsen meten? 'k vrees dat het id motor zal zitten

AR 67202 (0) PRO, 15 jaar geleden

Ik vrees ook in de motor, en ondertussen is de wagen verkocht.... Dus als het in de motor zit moeten de verstuivers eruit, als dat niet lukt de hele motor. Daarom distributie op tijd gezet en aan de verstuivers begonnen. Ik ga in ieder geval de gloeiers ook eens controleren, maar met 81.000km verwacht ik niet dat ze allen stuk zijn, en met 13°c in de werkplaats moet het starten en lopen zijn...

ik had er ook geen goed oog in om de verstuivers eruit te krijgen, en denk dat de laatste het lastigste gaat zijn, maar in ieder geval hoef ik er niet meer aan te werken tot de werkplaats weer open gaat woensdag... heb je de kop nog niet stuk getrokken? dit is helaas ook zeer goed mogelijk

Ik zie je misschien nog wel op 23 februari,
Steven

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 807 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum