Dag, ik wil mijn 406 uit 1998 op gas inruilen voor een 306 turbo diesel ook uit 98 waar moet ik op letten en hoe zijn die blokken,zijn de onderblokken van aluminium of gietijzer.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als je er een met airco neemt dan hierop letten bij
mij is het dashboard er uitgeweest en zijn de twee onderste leidingen (die onder de radiateur) vervangen. Gelukkig onder garantie.
de radiateur van je kachel??
18 jaar
nee de leidingen onder de koelradiateur, onder de klemmetjes met rubber huls rotten ze door.
vr.gr.
eigenlijk kent de 306 niet echt veel problemen.
veel eens wat kleinigheden zoals,
kabeldoorvoer naar bestuurderdeur doorgesleten
lekke radiateur
enkelt een een motorsteunje kapot
draagarms rubbers komen nog weleens voor
verder eigenlijk geen gekke dingen met een 306, zijn betrouwbare auto's niks mis mee.
wielremcylinders achterwielen komen ook regelmatig voor en stekkers van de airbags onder de voorstoelen
18 jaar
zijn de stekker onder de stoelen niet aleen van toepassing als de auto zij airbags heeft?
dat was er in 98 nog niet toch?
nee, die zijn ook voor de gordelspanners welke gelijk met de airbag(s) afgaan
18 jaar
moet ik voor de HDI gaan of voor de oude type blok.bijv, de 1900 turbo diesel daar gaat mij voorkeur na.
18 jaar
zijn beide betrouwbare motoren...... aleen de 1900 td is nog zonder al te veel electronica.
daarentegen de hdi is een fijne soepele motor.
het is maar net wat het totaalplaatje mag kosten......de hdi zal duurder zijn.
heb je het geld, en er voor over zou ik voor de hdi gaan.
ik ga eens op zoek bedankt jongens voor de informatie.
18 jaar
oh ja, klepspeling en distributieriem.
kijk of je dit bij de aankoop er bij gedaan kan krijgen.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar