-bij peugs zonder airco wordt de warm-koud bediening ( klep in kachelhuis) bediend middels een 2 aderige kabel.( mechanish)
bij peugs met airco schijnt dit elektrisch te gaan middels een weerstand , die dan de klep naar gelang de positie van de potmeter open en dicht zet.
vraag: waar zit deze weerstand cq potmeter ?
waar zit de klep van de kachel ?
probleem is namelijk dat ongeacht hoe de warm-koud bediening staat , deze altijd koude lucht blaast terwijl de kacheradiateurl wel warm wordt ( kachelhuis voelt warm aan, en uiteinde tempertuurvoeler die in het kachelhuis gaat en tussen de ribben van de kachelradiateur zit gedrukt wordt heet !)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
stelmotor defect of de vertanding vande mengklep geschuert, in het eerste geval alleen een andere stelmotor, de geval nieuwe stelmotoren + kabelboom+ kachelhuis.
de stelmotor is dat onderdeel 5 op onderstaande afbeelding. daar wordt het een motorreductor genoemd.
URL=http://img685.imageshack.us/i/motorreduc...][img]http://img685.imageshack.us/img685/6510/...[/img][/url]
14 jaar
[quote=fordmonteurtje]stelmotor defect of de vertanding vande mengklep geschuert, in het eerste geval alleen een andere stelmotor, de geval nieuwe stelmotoren + kabelboom+ kachelhuis.[/quote]
Nee dus. stelmotor was uit positie. tandwiel stelmotor gleed over tandwiel mengklep heen. door het rechterschroefje iets los te draaien vallen de tandwieltjes weer samen en gaat de klep open en dicht. waarschijnlijk een drempel te hard genomen=> Het is en blijft Franse meuk :))
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar