auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 206: Welke distributieriem-kit en waterpomp

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 HDI

Wie kan mij helpen aan het juiste nummer / type distributieriem-kit ( alle tandriemen, spanrol etc.) en waterpomp voor mij Peugeot 206, 2.0 HDI DW10TD (RHY) 66 KW bouwjaar 2005. Het liefst van Gates, SKF of een ander bewezen merk. Ik heb zelf al gezocht op kenteken maar dan krijg ik veel teveel mogelijkheden van de web-leveranciers waar ik niet alles uit wijs word. De laatste acht cijfers van het chassisnummer van de auto zijn: 44 57 43 24

Mocht je toch alle gegevens bij de hand hebben dan mag je me ook OEM nummers van het brandstoffilter, de gloeibougies en de remschijven er wel bijdoen.
Alvast bedankt!

Geplaatst door

206 2.0 HDI (0)

al 9 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Das ook wat....zou ik de originele onderdeelnummers voor je op kunnen zoeken en dan haal je het vervolgens ergens anders i.p.v. bij een dealer? :-)

hans4074 0
badge

9 jaar

Als de dealer niet duurder is dan wil ik de onderdelen daar ook wel halen maar dat betwijfel ik........

206 2.0 HDI 0

9 jaar

Wat waarschijnlijk veel mensen niet weten is dat een dealer naast de origenele onderdelen ook nog de meest gangbare onderdelen kan leveren uit een neven-assortiment bijv. uitlaatdelen, koppelingsets, distributiesets enz. Zie de kwaliteit van dit assortiment als de onderdelen die je bijv. Online of via de tussenhandel kunt krijgen. Heb net de pc uitgezet, maar zal morgen voor je kijken.

hans4074 0
badge

9 jaar

Ten eerste: je hebt maar half werk geleverd. Gerrit vroeg ook naar onderdeel nummers van andere onderdelen.
Ten tweede: de neven-onderdelen die een dealer kan leveren verschillen echt niet zoveel in prijs met on-line of after market shops. Vaak ( bij ons in ieder geval wel) komt daar een stukje service bij ( service waar jij het over hebt) in de vorm van bijv. Bij ons gekocht lampje even plaatsen (kan bij de huidige modellen echt een ramp zijn) ruitenwisservegers er op zetten (kan voor sommige mensen ook al een hele opgave zijn) mocht het nodig zijn even de bewuste paspen of ander stukje speciaal gereedschap of distributie handleiding meegeven, bij ons bestelde sleutel gratis inleren enz. enz. Kom niet aan met elders gekochte onderdelen, want dan mag je betalen wat me logisch lijkt.

hans4074 0
badge

9 jaar

405 dank voor de Gates KP35524XS. Ook ik gun een ieder zijn boterham zeg ik altijd, maar de prijsverschillen in hetzelfde onderdeel zijn soms wel erg groot en dat is op z'n minst opmerkelijk te noemen. Van de andere kant weten we allemaal dat een mooie showroom en personeel gewoon veel kost.

206 2.0 HDI 0

9 jaar

[quote=206 2.0 HDI]Mocht je toch alle gegevens bij de hand hebben dan mag je me ook OEM nummers van het brandstoffilter, de gloeibougies en de remschijven er wel bijdoen.
Alvast bedankt![/quote]
Er staat nog een stukje onder in het 1e bericht

hans4074 0
badge

9 jaar

Belangrijk is hier; de service en de kennis van de medewerker achter de balie. Die kan adviseren, en heeft de juiste documentatie om de geschikte/ passende onderden te (kunnen) leveren.
Deze man is kundig, en opgeleid.
ONLINE moet je zelf je keus maken, en dat is voor velen lastig, of zelfs niet te doen. Dat moet betaald worden. Verkeerd bestelde onderdelen kunnen online meestal niet retour. Dat is een risico ja.

Ralf_Jensen 0
badge

9 jaar

Even voor 405 .
Waarom zou je winparts bv. links laten liggen , deze leveren voor renault de complete binnenste stuurkogel , merk TRW , die er origineel bij deze auto onder zit , voor 21 euro , bij de dealer een veelvoud , Dus tja .

Je kunt best via internet je onderdelen kopen , en ook goedkope kwaliteit , het ontbreekt vaak aan de kennis van diegene die ze wil kopen en daar gaat het vaak mis en dan begint het gedonder.

Heren, we dwalen af;
Gerrit heeft volgens mij voldoende informatie, dus discussieren over wel of niet bij een dealer kopen heeft verder geen zin.

Wat denk je zelf Gerrit..?

Hans4040 1430
badge vip badge

9 jaar

Dank voor jullie inbreng. Er is een discussie ontstaan over leveranciers zie ik. Kritisch zijn kan geen kwaad denk ik en zeker niet als je via internet bestelt. Zelf houd ik van goede communicatie als ik vragen heb. Ik heb eens bij Ekomi gekeken en dan lees je zo de waardering van klanten over bepaalde leveranciers. Dat geeft wel een indruk.

Wat betreft de informatie over wat ik graag wilde weten; ik weet nog niet welk brandstoffilter en welke gloeibougies ik moet hebben.

206 2.0 HDI 0

9 jaar

Daar heeft 405 een hele mooie link voor geplaatst; http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

Hans4040 1430
badge vip badge

9 jaar

Internet verkoop van boodschappen tot noem alles maar op zal de komende !0 jaar bepalend zijn in de gehele wereld de beste gaan een gouden toekomst te gemoed .waarom? de aankomende generatie weet de weg en de montage bedrijven weten ze ook te vinden . in alle branches zal dat gebeuren .richt je daar maar alvast op voor dat je straks volledig de boot mist . welke dealer kan tegen een gespecialiseerd elektronicabedrijf op. distributie setje plaatsen heb je de echte specialisten al eens bezig gezien .

vrg Thorpe

thorpe 0
badge

9 jaar

Over 15 jaar rijdt alles wat nieuw is electrisch met brandstofcel. Dat wordt pas echt de grote omwenteling voor de werkplaats. Distributiesetjes zijn dan alleen nog maar voor de oldtimers, in een zeer snel slinkende markt wat reparaties aangaat.

We dwalen weer af....bovenstaande heeft geen waarde aan dit topic.
Tenzij Gerrit nog vragen heeft, sluit ik dit topic.

mvg.
Moderator Problemcar

Hans4040 1430
badge vip badge

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.