close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 307: Welke motor in een 307 uit 2001

Bouwjaar: 2001, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.6 16V TU5JP4

Ha, Inmiddels heeft mijn 307 ruim 210.000 km op LPG gereden en dit is te merken aan zijn kop. Deze zweet licht aan de zijkant en hij loopt niet zoals hij ooit heeft gedaan. Nu wil ik een andere motor kopen en deze monteren maar ik vroeg me af uit welk jaar ik kan kiezen. Ik weet dat er rond 2004 dat de communicatie in de auto is gewijzigd want een radio uit 2001 past niet in die van 2005 ivm communicatie. Of kan ik een andere TU5JP4 motor ook wel genaamd NFU van Peugeot of Citroen gebruiken ongeacht het jaartal.

Graag hoor ik of iemand hier ervaring mee heeft.

Toom

Geplaatst door

Toompie (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Waarom niet de cilinderkop (laten) reviseren? Zal allicht goedkoper zijn en vlugger gaan dan een compleet andere motor monteren nog afgezien van alle elektronische moeilijkheden die kunnen optreden.......

moderator 0
badge

14 jaar

Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen idee heb wat een rivisie kost maar je hebt al leuke motoren met 60 dkm voor een paar honderd euro dus vandaar.

Toompie 0

14 jaar

je zegt, hij loopt niet zoals ie ooit heeft gedaan, maar is er geconstateerd dat dat een mechanische oorzaak heeft? en zan een beetje zweten krijgt ie niks. (je kunt ook werk zoeken)

harry4203 2655
badge vip badge

14 jaar

Nee, er is niets geconstateerd maar dat merk ik zelf. Ik wil er ook gewoon mee blijven rijden want hij rijd nog goed maar nu kan ik nog rustig rond kijken naar een ander blokje dus daarom zo ik graag willen weten van welk bouwjaar ik kan gebruiken, mijn vraag blijft dus nog onbeantwoord!

Toompie 0

14 jaar

Ik heb hetzelfde gedaan met een 206 1.6 16v NFU uit 2001 (met G3). De koppakking lag er uit.
De motor die er nu in zit is uit 2003. Volgens mij kun je gerust een jongere motor pakken, want je moet de elektronica + inlaatspruitstuk van je huidige motor overzetten op de nieuwe motor ivm de LPG installatie. (Het is ook veel meer werk dan ff een benzinemotor omwisselen incl kabelbomen).
Maar er zit wel verschil in de motoren!! Noteer het DAM nummer van de auto waar de motor uit komt. De spanrollen, nokkenastandwielen, etc zijn net iets anders vanaf half 2002. (Bij de 206)

De NFU motoren zijn inderdaad voor weinig geld met lage km standen te krijgen. Het handigste is als je een motor uit een 307 zoekt, omdat de aansluitslangen van de stuurbekrachtiging, motorsteunen etc wel per model anders zijn, maar het is niet noodzakelijk.

Ik zou het alleen doen als je het zelf kan en doet. Door een garage laten doen wordt te duur ivm de uren.
De motor die er nu in zit heeft net een ton op de teller (tegen 2ton+ van de vorige) en loopt beter als de vorige motor voordat de koppakking stuk ging.

wicked77 0

14 jaar

Pak een motor van voor 2005.Na 2005 hebben ze een ander electrisch systeem nl.can can. voor die tijd het can van systeem.
succes

subarugtt 0

14 jaar

Elektrisch systeem moet je overbouwen van de oude motor ivm LPG installatie.

wicked77 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.