En dan eindelijk een auto met een LPG - 3 installatie gekocht, maar ben er nog niet helemaal in thuis, mogelijk kan een forumlid mij verder helpen. Want ook mijn Peugeot heb ik de ''bekende problemen'' met de AG gasinstallatie gehad, denk hierbij aan onjuist aangeven van het werkelijke brandstofniveau (benzine), en het lage - 35 liter - maximaal aantal te vullen liters in de LPG tank. Maar toch heb ik een vraag over de schakelaar, met de inhoud van de tank - bij mij zit deze boven de asbak - over het algemeen branden alleen de groene leds, maar er zitten nog een aantal andere lampjes aan de onderzijde waarvoor dienen deze? Verder las ik dat er ook een piep geluid is als de tank bijna leeg is klopt dit? Heeft iemand mogelijk een soort (korte)gebruiksaanwijzing van deze gasinstallatie van AG?
Alvast bedankt,
Groet Robertlyca
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Groene lampjes geven aan hoe vol je lpg tank is. Als er geen groene, maar één rode ledje brand dan is je LPG-tank zo goed als leeg.
Indien een rode lampje blijvend knippert, dan is er een storing in het lpg systeem.
Indien je lpg tank bijna leeg is dan gaat het systeem piepen. Maar je moet echt nooit je lpg-tank leeg rijden. Anders kan het je veel geld kosten, gewoon op tijd tanken.
Thanxx Sel,
Daar kan ik wat mee, inmiddels ook al een gebruiksaanwijzing in bezit.
Greetzz,
Robertlyca
16 jaar
tank mag gewoon leeg gereden worden bij deze installatie. Is beveiligd en door de kleine actieradius bijna niet te voorkomen.
Ik heb dezelfde auto, hoeveel is jouw werkelijke verbruik op LPG?
16 jaar
Hoi Erwin,
In de bijgeleverde - AG -gebruiksaanwijzing staat expliciet dat het leegrijden van de LPG tank niet mag, maar dat terzijde, in de tank zou 55 liter moeten kunnen, maar door de veiligheidsmarge is dit teruggbracht naar 80 procent - 44 liter - ik rijd op één tank ongeveer 500 kilometer, meestal tank ik 40 liter.
Greetz,
Robertlyca
16 jaar
Hoi Robert,
Bij dit AG SGI systeem is een dubbele beveiliging ingebouwd:
1. de installatie schakelt terug naar benzine bij een tankdruk lager dan de benodigde verdamperdruk
2. Het tankniveau wordt gemeten. Als dit te laag raakt wordt de installatie ook uitgeschakeld
Daarom mag je de tank gewoon leeg rijden. Ik denk dat men dit aanraadt voor als alle beveiligingen falen.
Verder zie ik dat je de auto net hebt, controleer even of er een gasfilter is ingebouwd tussen de verdamper en injector rail. (als je voor de open motorkap staat waarschijnlijk links naast je motorblok). Als dit nog niet het geval is, filtertje kopen en tussenbouwen of laten doen. Anders gaan je injectoren er aan en kost je 300 euro.
Gr. Erwin
16 jaar
Hoi Erwin
Dank voor de tips, ga morgen eff onder de motorkap kijken! Kloppen de door mij opgegeven waarden een beetje met die van jou? Verder altijd diesel gereden dit is de éérste gas wagen, die diesels waren niet stuk te krijgen en er verder ook geen noemenswaardige problemen mee gehad, hopelijk blijft dat bij deze wagen ook zo! Bij jou hetzelfde?!
Groet,
Robertlyca
16 jaar
Robert,
De mijne doet 1:10 bij mijn normale rijstijl en 1:11 met heel veel moeite. Het is wel een SW, dus die is wat groter en zwaarder dan een gewone 307. Daar zal het hogere verbruik wel van komen.
Mijn 406 (2 liter 16v) die ik hiervoor had was even zuinig, ook 1:10 (maar wel VEEL sneller). Heb ik zonder al te veel problemen 200.000 km mee gedaan op LPG.
De 307: het 1.6 motorblokje is wel goed (mechanisch gezien), maar de elektro er omheen is wat minder, maar da's een kwestie van mazzel hebben. Eigenlijk valt de hele kwaliteit van de auto tegen, de 406 (die toch een generatie ouder was) deed het op alle vlakken beter, behalve de kofferbak.
Olieverbuik is bij mij 0.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar