close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 306: wisselend toerental bij koude start

Bouwjaar: 1997

Ik heb een 306 1.9D van 1997 (XUD zonder turbo, lucas brandstofpomp). Bij een koude start lijkt de motor soms een eigen leven te gaan leiden. Zonder dat ik het gaspedaal aanraak gaat het toerental omhoog en omlaag. Soms slaat de motor af en lukt het daarna niet om direct weer te starten. Na een paar keer proberen slaat ie weer aan.
Peugeotgarage (!) heeft bij grote beurt niets kunnen vinden.
Na zelf wat snuffelen op dit forum en in Kluwer ATH klinkt "iets" met de koude start vervroeging mij logisch in de oren maar:
Kan het dat zijn?
Wat is er dan aan te doen?
Hoe werkt de KSV eigenlijk (ik zie sensor in motorblok, kabel, contact en dan....?)
Wat is er aan te doen?


Geplaatst door

Hendrik4293 (5)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Koudstartvervroeger trekt inwendig in de pomp de inspiuiting wat vroeger. De afstelling is, bij warme motor moet bij aangetrokken kabeltje het motortoerental minimaal 50 toeren oplopen.
Maar dat is niet uw probleem. Dat lijkt mij meer op lucht in het systeem.

oldtimer 0
badge

19 jaar

Lucht in het brandstofsysteem?
Is dat op te lossen door nippel op brandstofpomp open te draaien en handpomp een aantal keren te bedienen?
Of is dat te simpel gedacht...

Hendrik4293 5

19 jaar

Ja eh Nee, want hij trekt het ergens aan, dus er is een slang of een aansluiting of zoiets lek, dat moet je even opsporen, zal nog niet meevallen,kijk eens of de watersensor en de wateraftapstop op je brandstoffilter goed vast zitten om te beginnen.Dan alle aansluitingen en slangen controleren en als dat nog niet helpt, dan zal het systeem een nachtje onder druk moeten om tekijken waar het lek zit.Het zou ook nog in het deksel van de pomp kunnen zitten.

oldtimer 0
badge

19 jaar

Bedankt!

Hendrik4293 5

19 jaar

Bleek een aansluiting van brandstofleiding op verstuiver te zijn. Verstuiver was aan buitenkant ook nat. Probleem opgelost.

Hendrik4293 5

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.