Goedenavond leden, hopelijk kunnen jullie me helpen.
Onze 207 cc gaat zowel als die op slot staat maar ook als deze open staat spontaan wissen en dan gaat de dimverlichting ook aan. Als je er niet bij bent trekt die dus heel je accu leeg.
Ik heb gekeken naar water in de zekeringenkast onder de motorkap maar dat is droog. Verder zie ik onder het stuur geen sporen van waterlekkage of iets dergelijks.
Iemand een idee waar ik het kan zoeken? Of wat het euvel is?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Controleer de diverse massa punten eens.
Dat heb ik inmiddels gedaan, niets gevonden. Inmiddels veel verhalen gehoord over een module die onder de zekeringkast onder de motorkap zit. Daar zou vocht in kunnen zitten. Ik weet niet welke module dat zou moeten zijn maar ik ga eens kijken hoe ik dat moet demonteren. Iemand hier bekend mee?
Deze module zit gelijk naast de accu. Dekseltje eraf en dan zie je em......dat ding met de zekeringen erin, oftewel de PSF1 in Peugeot taal. Ontgrendel de drie stekkers en controleer of er vloeistof in de stekkers en contactpennetjes staat. Het komt wel eens voor dat het ruitensproeier pompje inwendig lek raakt en de ruitensproeier vloeistof via de draden omhoog "zuigt" door zogenaamde capillaire werking, en daardoor terecht komt in de PSF1.
Stekkers zijn droog dat heb ik wel gecontroleerd.
Oké. De functies die spontaan inschakelen, lopen allemaal via o.a. de COM2000 (stuurschakelaar) . Is deze COM2000 al eens uitgelezen evenals de BSI? Uiteraard zal dit met de juiste uitleesapparatuur moeten gebeuren, dus dealer werk. Kunnen ze gelijk checken of er een software update voor de BSI aanwezig is.
Hebbhem.proberen uit te lezen met software van carly. Leest 3% uit, duurt heel lang en zegt dat alles helemaal top is :(. Zijn er onderdelen die je 1 op 1 over kan zetten?
Gelukkig geen ervaring met niet originele uitleesapparatuur.
Alleen de COM2000 is 1 op 1 over te zetten. Uiteraard moet de over te zetten COM wel dezelfde functies hebben als de originele.
De com2000 is dus de stuurkolomschakelaar die achter je stuurwiel zit?
Klinkt het logisch dat dit het zou zijn? Of is dit iets wat eigenlijk nooit kapot gaat.
Ik kan natuurlijk een poging doen om er een te switchen met een andere 207CC
Ik zoek het namelijk eerder in de zekeringkast onder de kap (wellicht onderzijde gecorrodeerd) of de BSI om de een of andere reden.
EN is een reset van de BSI ook mogelijk /een optie of zou dat totaal geen nut hebben
Bsm vervangen, vooralsnog opgelost
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.
3 jaar