Beste allen,
tijdens een lange reis gisteren stopten mijn richtingaanwijzers plots met werken,
de zekering van 10A was doorgebrand.
Deze zekering heb ik een uurtje later vervangen.
De pinkers werkten weer heel even en daarna brandde de zekering opnieuw door (tijdens het pinken).
Verder lijkt alles prima te werken.
Ik heb slechts een basiskennis van elektriciteit en auto's, dus ik vroeg me af hoe en waar ik nu het beste kan beginnen met het oplossen van dit probleem.
De gevaren-pinkers werken wel prima dus aan de lampen zelf zal het niet liggen.
Alvast dank voor jullie advies ;-)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Naar mijn idee bestond er in 1990 nog geen partner,maar dit terzijde.De knipperlichtschakelaar zelf maakt waarschijnlijk sluiting.Ik zou hem vervangen.Succes!
Het bouwjaar moest inderdaad 1999 zijn.
Ik zal eens op zoek gaan naar een 2e handse knipperschakelaar.
11 jaar
knipperlichtschakelaar zou het niet kunnen zijn.
dit ivm van knipperlichtschakelaar naar de hoofdcomputer gaat
de hoofdcomputer stuurt dan een voeding naar de lampen toe.
hoe het in de hoofdcomputer gaat weet ik niet dat kan ik helaas niet zien
tevens kun je ook zeggen welke zekering kapot gaat, zekering f met een cijfer is het dan.
naast dat doet hij het zowel rechts als links of puur 1 kant.
als het puur 1 kant is dan weet je dat een van de drie niet goed is.
als je alle drie de lampen eruit haald, gaat hij dan nog kapot, dan weet je dat er een kortsluiting wordt veroorzaakt met de bedrading
Uiteraard ben ik het met Werner oneens,en dat het in de bedrading zit vind ik niet erg waarschijnlijk aangezien de alarmlichten het gewoon doen,dus lampen eruit halen heeft ook geen nut naar mijn idee!
Dank jullie wel voor jullie reacties.
Ik bedacht ook dat een kortsluiting in de schakelaar onwaarschijnlijk zou zijn omdat er geen massa in zit denk ik.
Daardoor ging ik er vanuit dat misschien de bedrading ergens kortsluiting maakte met de massa.
Dit bleek ook het geval te zijn: vanachter heeft mijn bedrading naar mijn trekhaak gelost. Deze is tegen de uitlaat komen te zitten waardoor de isolatie weggesmolten was. Steeds als ik mijn pinkers gebruikte, en ik over een trillend wegdek reed, kwamen daardoor de draden tegen de massa en gaf het een kortsluiting, waardoor de zekering f30 door brandde.
Door de kabels opnieuw goed te isoleren en ze mooi langs de binnenkant van mijn bumper te leiden, heb ik het probleem kunnen oplossen.
Dank jullie wel voor het mee zoeken naar oorzaken en oplossingen!
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar