Peugeot 206: Zilveren schilfertjes in dieselfilter en diesel reservoir

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Vermogen (kw): 59

Ik heb een peugeot 206 gekocht met een halve volle dieselreservoir, na een tijdje rijden moest ik weer gaan tanken maar stotterde soms toen ik tankstation aankwam en getankt had starte de voeetuig maar viel meteen weer stil dus heb ik hem laten trekken naar huis en daar heb ik zilveren ijzeren schilfertjes gevonden in de filter en de diesel reservoir kan iemand mij aub verder helpen want ik heb den auto nodig voor men einde jaars examen

O.sam

Geplaatst door O.sam (0) , lid sinds 7 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

oldford (0) PRO, 7 jaar geleden

Metalen schilfertjes wijst op een overleden hogedruk pomp.
Dan moet er nogal wat vervangen worden, want die schilfertjes ziteen nu overal.
Lijkt mij een verborgen gebrek en reden om de koop terug te draaien en je geld terug te vragen.

O.sam (0), 7 jaar geleden

Beste, moet ik nu een nieuwe hogedrukpomp laten plaatsen en wat nog ? Wat zou me dat kosten ??

Ps. bedankt voor je reactie

oldford (0) PRO, 7 jaar geleden

Niet alleen de pomp, maar ook de common rail, de injectors, de brandstofleidingen etc.
Als dit niet gebeurt blijven er schilfertjes achter die de volgende pomp ook weer slopen.
Ik ben bang dat die kosten ver boven de dagwaarde van de auto zullen uitkomen.

kaleido 1 (1630) PRO, 7 jaar geleden

Dus terug met dat ding , en de verkoper er mee confronteren , verborgen gebrek , moet bekend zijn geweest ?
Of rij je al maanden met deze auto ?

harry4203 (450) PRO, 7 jaar geleden

ik wil niet eigenwijs zijn, maar is dit al wel een commonrail-diesel. heb je een chassisnr voor ons?

O.sam (0), 7 jaar geleden

Beste, ik zal de chassie nummer doorsturen zodra ik thuis ben en bedankt voor jullie reacties manne stuur me adres door zal ik een six pack opsturen haha

O.sam (0), 7 jaar geleden

Beste, mijn chassienummer is vf32awjyf4131587529

harry4203 (450) PRO, 7 jaar geleden

gewoon een ouderwetse diesel dus. miss verstandig om ff uit te lezen, paar kleine schilfertjes kom je wel eens meer tegen in die filterhuizen. even kijken of ie brandstof geeft tot aan de verstuivers ed.

O.sam (0), 7 jaar geleden

Beste, ik heb al een andere 2dehands brandstofpomp laten zetten van lucas maar de lamp van de leiding (brandstof)blijf branden op mijn dashboard en wilt nu helemaal niet starten ??

harry4203 (450) PRO, 7 jaar geleden

lamp van de leiding???? denk dat je nu een probleem hebt met de startonderbreker. je kunt niet zomaar een pomp overzetten. waarom heb je de pomp vervangen? diagnose of blinde gok?

O.sam (0), 7 jaar geleden

Blinde gok omdat ik dacht dat de schilfertjes van de kapote brandstofpomp kwam dus heb ik hem laten veranderen

O.sam (0), 7 jaar geleden

En het was vol schilfertjes niet een klein beetje

O.sam (0), 7 jaar geleden

Oranje lamp blijft ook branden

primera p11 (0), 7 jaar geleden

Wat Harrie al zegt,er zitten wel vaker schilfertjes in.
Dat is niet een reden om gelijk de pomp te vervangen.
Nu heb je een andere pomp gemonteerd,maar nu start de auto niet vanwege de startonderbreker.

O.sam (0), 7 jaar geleden

Beste, moet ik dan een nieuwe startonderbreker plaatsen of moet ik hem gewoon laten uitlezen ?

Alvast bedankt voor jullie moeite

O.sam (0), 7 jaar geleden

Beste, moet ik dan een nieuwe startonderbreker plaatsen of moet ik hem gewoon laten uitlezen ?

Alvast bedankt voor jullie moeite

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum