close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: Stotteren bij matig/volgas geven

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: RFR, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 99

Hallo allemaal,

Ik heb een peugeot 206 gti met de volgende problemen.
Stotter/haper heel erg bij matig/volgas.
Normaal rijden kan wel, als je maar niet te veel/te snel gas geeft. Bij volgas doet die dus echt niks.
Zodra je een klein beetje wilt accelereren gaat hij heel erg stotteren en komt hij niet vooruit.
Als je de koppeling indrukt en dan gas gaat geven dan doet hij wel alles normaal. maar zodra je het met de koppeling wilt doen gaat hij stotteren.
motorlampje gaat ook branden na een tijdje rijden.

Bij peugeot de auto laten uitlezen en ze kwamen met het volgende:
-storing p0170: mengsel regelorgaan
-storing p0406: stand egr-klep
-storing p1519: koelventilator klein materiaal( dit klopt )
Egr klep is helemaal schoon gemaakt bij de garage.

Deze problemen zijn ontstaan na het hebben van een ongeluk ( klapband) en tegen een betonnen blok aangereden die in het gras lag.
Toen is ook de ecu vervangen( ook opnieuw ingelezen)
- het is niet de lambda sensor, co2 uitstoot is namelijk gewoon prima.
Zat er zelf aan te denken dat de boordcomputer niet goed is, maar zou niet weten of dit klopt.
bij de garage kunnen ze het probleem namelijk echt niet vinden.

Zou echt graag willen weten wat het probleem is.
met vriendelijke groet,
tim

Geplaatst door

109860 (0)

al 8 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Je conclusie dat het niet de lambda sensor is en al helemaal dat de uitstoot gewoon prima is, kan ik niet onderschrijven.
Je krijgt niet voor niets de foutcode P0170 en de motor stottert bij matig en vol gas ook niet voor niets.
Bij de 4-gas meting wordt de motor nauwelijks belast, terwijl je juist bij enige belasting het probleem hebt.

Is de brandstofdruk al eens gemeten tijdens het rijden?
Is de foutcode op de EGR nu nog aanwezig of is deze door het schoonmaken opgelost?
Waarom is de ecu vervangen na het ongeluk? (En was dat inderdaad de Motor-ecu? of een andere?)

oldford 0
badge

8 jaar

Brandstof druk is niet gemeten, lampje is nogsteeds aanwezig na het schoonmaken. ecu is vervangen omdat de auto telkens uitviel tijdens het rijden. Na verschillende sensoren te hebben vervangen en te laten uitlezen bij de dealer kwamen ze ermee dat de boordcomputer kapot was. Lambda sensor is wel ook helemaal schoongemaakt e.d. en ja de motor - ecu inderdaad( na het vervangen van de ecu startte de auto weer helemaal prima en reed hij ook weer normaal)

109860 0

8 jaar

We gaan het zien dinsdag Tim ;-)

Tot dinsdag! Gaan eens kijken of we er uit kunnen komen( jij bedoel ik) ;) zal de oplossing ook hier posten voor iedereen die geïnteresseerd is

109860 0

8 jaar

@diagnose op locatie is bij mij langsgeweest. lijkt op een kapotte lambda sensor. Deze gaat vervangen worden en als dit is opgelost zal ik dit ook hier vermelden.

109860 0

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.