Pontiac Firebird: brandstofpomp blijft draaien na uitzetten contact

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Motorcode: V6 3.01

Vraag:
Na het uitzetten van het contact, blijft de brandstofpomp draaien! (totdat de accu leeg is?)
Waarschijnlijk blijft het relais hangen? Of ligt dit aan de druksensor? (en waar zit die?)

Aanvulling :
Het gekke is : na een stukje rijden is wonder boven wonder het over.

Maar.. dit is de 2e keer dat me dit al voorkomt. En ik wil het op zien te lossen.

In de Hayes boek staat dat er een Inline fuse zit, van 20A. Maar waar dat ding zit????? Weet iemand dat?
Ik zag wel in het forum dat er 3 relais achter de rechterkoplamp zitten, waarvan 1tje her relais was voor de brandstofpomp.
(handige plaats,trouwens! ;-s... echt een plaats waar je het zou zoeken)

EverWhere

Geplaatst door EverWhere (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Pontiac Firebird? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

Hans4040 (310) PRO, 14 jaar geleden

De zekering heeft hier niets mee te maken...waarschijnlijk blijft het relay hangen.

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

een inline fuse is een zekering die in de draad zit verwerkt dan heb je een draad en daar zit een zwarte verdikking op van zo'n 2 cm en trek dat relais eruit en weer erin dan hoor je dit wel klikken vermoed ik in dit geval

EverWhere (0), 14 jaar geleden

@Hans4040: Dus het relais blijft zelfs bekrachtigd ook al staat het contact uit??? Ik kan dat niet uit het boek opmaken.
@Robby10030 : Ik weet wat een inline fuse is.. enkel WAAR die zit, weet ik dus niet. Lijkt me handiger om deze er uit te halen, mocht het weer voorkomen, dan compleet mijn accu los te koppelen om de benzine pomp te laten stoppen.

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

die inline zekering kun je er niet uihalen die zit erin gegoten of gevulcaniseerd kijk maar richting startmotor daar ziten die dingen ook meestal zie je wat ik bedoel

Hans4040 (310) PRO, 14 jaar geleden

Ik zei: waarschijnlijk blijft het relay hangen.
Niet dat het relay bekrachtigd blijft.

EverWhere (0), 14 jaar geleden

Oke. Dus : relay blijft plakken. (ingeschakeld) Maar.. ik kom er dan nog niet uit, waarom er dan toch nog stroom op blijft staan, nadat ik het contactsleuteltje zelfs verwijderd heb.
Maar... oplossing zou zijn.. tik op het relay (en uiteindelijk vervangen of ff schoonmaken/opschuren)

En.. die inline fuse.. die kan ik er dus niet uithalen, als hij ingegoten is. Dus kan ik het, in je eerdere bericht ook niet verwijderen om het relay te laten schakelen.

Bedankt voor zover, beide.. Ik zal de relay's opzoeken en eens verder bestuderen in het boek waarom er ubberhaubt stroom op blijft staan.
Thx

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

het maakkontakt van het relais wordt onderbroken door je contactslot blijft echter je relais vast zitten dan blijft deze ingeschakeld en stuurt je pomp aan want ik vermoed in dit geval dat je stuurdraad van je pomp niet via je contactslot gaat

klaas roelof (0) PRO, 14 jaar geleden

de oliedruksensor geeft aan dat er nog oliedruk is,en daarom blijft het relai ingeschakeld.
oliedruksensor vervangen,problem weg

EverWhere (0), 13 jaar geleden

Tot op heden is het niet meer voorgekomen. (knock on wood)
Oliedruksensor geeft zowiezo elke keer verschillende waardes aan, dus dat zou ook geen gek idee zijn om deze ook eens te vervangen, samen met nieuwe olie & filter. (alg. onderhoud)
Mocht ik er weer tegenaan lopen en het dan wellicht (mede daardoor) oplossen, zal ik het posten.
Allen : Bedankt zover.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Pontiac Firebird of stel zelf een nieuwe vraag.