close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Pontiac Firebird: brandstofpomp blijft draaien na uitzetten contact

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Motorcode: V6 3.01

Vraag:
Na het uitzetten van het contact, blijft de brandstofpomp draaien! (totdat de accu leeg is?)
Waarschijnlijk blijft het relais hangen? Of ligt dit aan de druksensor? (en waar zit die?)

Aanvulling :
Het gekke is : na een stukje rijden is wonder boven wonder het over.

Maar.. dit is de 2e keer dat me dit al voorkomt. En ik wil het op zien te lossen.

In de Hayes boek staat dat er een Inline fuse zit, van 20A. Maar waar dat ding zit????? Weet iemand dat?
Ik zag wel in het forum dat er 3 relais achter de rechterkoplamp zitten, waarvan 1tje her relais was voor de brandstofpomp.
(handige plaats,trouwens! ;-s... echt een plaats waar je het zou zoeken)

Geplaatst door

EverWhere (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De zekering heeft hier niets mee te maken...waarschijnlijk blijft het relay hangen.

Hans4040 1240
badge vip badge

15 jaar

een inline fuse is een zekering die in de draad zit verwerkt dan heb je een draad en daar zit een zwarte verdikking op van zo'n 2 cm en trek dat relais eruit en weer erin dan hoor je dit wel klikken vermoed ik in dit geval

@Hans4040: Dus het relais blijft zelfs bekrachtigd ook al staat het contact uit??? Ik kan dat niet uit het boek opmaken.
@Robby10030 : Ik weet wat een inline fuse is.. enkel WAAR die zit, weet ik dus niet. Lijkt me handiger om deze er uit te halen, mocht het weer voorkomen, dan compleet mijn accu los te koppelen om de benzine pomp te laten stoppen.

EverWhere 0

15 jaar

die inline zekering kun je er niet uihalen die zit erin gegoten of gevulcaniseerd kijk maar richting startmotor daar ziten die dingen ook meestal zie je wat ik bedoel

Ik zei: waarschijnlijk blijft het relay hangen.
Niet dat het relay bekrachtigd blijft.

Hans4040 1240
badge vip badge

15 jaar

Oke. Dus : relay blijft plakken. (ingeschakeld) Maar.. ik kom er dan nog niet uit, waarom er dan toch nog stroom op blijft staan, nadat ik het contactsleuteltje zelfs verwijderd heb.
Maar... oplossing zou zijn.. tik op het relay (en uiteindelijk vervangen of ff schoonmaken/opschuren)

En.. die inline fuse.. die kan ik er dus niet uithalen, als hij ingegoten is. Dus kan ik het, in je eerdere bericht ook niet verwijderen om het relay te laten schakelen.

Bedankt voor zover, beide.. Ik zal de relay's opzoeken en eens verder bestuderen in het boek waarom er ubberhaubt stroom op blijft staan.
Thx

EverWhere 0

15 jaar

het maakkontakt van het relais wordt onderbroken door je contactslot blijft echter je relais vast zitten dan blijft deze ingeschakeld en stuurt je pomp aan want ik vermoed in dit geval dat je stuurdraad van je pomp niet via je contactslot gaat

de oliedruksensor geeft aan dat er nog oliedruk is,en daarom blijft het relai ingeschakeld.
oliedruksensor vervangen,problem weg

klaas roelof 0
badge

14 jaar

Tot op heden is het niet meer voorgekomen. (knock on wood)
Oliedruksensor geeft zowiezo elke keer verschillende waardes aan, dus dat zou ook geen gek idee zijn om deze ook eens te vervangen, samen met nieuwe olie & filter. (alg. onderhoud)
Mocht ik er weer tegenaan lopen en het dan wellicht (mede daardoor) oplossen, zal ik het posten.
Allen : Bedankt zover.

EverWhere 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Pontiac Firebird of stel zelf een nieuwe vraag.