Beste mensen, sind kort heb ik een mooie transport met weinig problemen gekocht.
Er is echter 1 probleem met de automaat, hij schakeld niet naar zijn 4 de overdrive versneling.
Moet de automaat er uit of is hier een electrische verbinding de oorzaak ??
Olie en filter zijn reeds vervangen.
De automaat schakeld geheel zonder schokken of stoten.
iemand vertelde mij dat er een klep in de automaat niet goed zou functioneren !!
Heeft iemand hier een andwoord op
bij voorbaat dank
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik denk dat tie daarom weggedaan is, waar schijnlijk moet de bak er onderuit.
Heb je geen proefrit gemaakt?.
dan was je dit toch tegen gekomen,dit zijn vaak geen kleinigheidjes.
Een revisie kost zo 2500 euro.
Een revisie is ook geen probleem, alleen bij een eerdere mondeo V6 automaat heb ik een revisie laen uitvoeren terwijl het probleem bleef, bleek stekker van keuze handel naar bak geen goede verbinding te maken.
Ik heb een boek besteld voor de E-schema's.
Mischien heeft een ander ook deze ervaring gehad.
17 jaar
Waarschijnlijk is de lockup defect
je kan de automaat laten uitlezen bij dealer voor te zien of er geen foutcodes zijn
17 jaar
vanmiddag een beetje zitten rommelen aan stekker op de bak en gereden, de overdrive werkte weer, vervolgens 1 maal afgeremd en weer doorgereden en de
overdrive werkte niet meer.
Rara hoe raar kan techniek toch zijn.
17 jaar
hoi, ik weet niet of je al een oplossing hebt, maar ik heb hetzelfde meegemaakt, probleem is namelijk, zolang de olie in de versnellingsbak nog niet warm is dan werkt de automaat zonder problemen.
wanneer de olie warm wordt werkt de sensor van de lockup niet meer, is een veel voorkomend geval, ik rijdt nu al meer dan een jaar zonder de blauwe stekker van de lockup, en alles gaat zonder problemen.
ken hier een garage die alleen amerikaanse auto's repareert en die rijdt voor de wegenwacht in een chevrolet lumina, (hetzelfde als de transsport) hij heeft de stekker er al drie jaar afliggen, hij zegt ik repareer het wel als ik eraan toe kom, het hele blok moet er namelijk uit.
hoe dan ook, ik rijdt aardig wat km en nog steeds probleemloos, doe er dan ook niets aan.
m.v.g Frank
17 jaar
ff een vraag ikkefrank waar zit die blauwe stekker waar jij het over hebt ik heb het probleem voornamelijk als ik naar oostenrijk rijd in de bergen . de bak wil dan niet meer overschakelen naar zijn overdrive ,als ik de auto dan ff stil gezet hebt en contact uit gedaan gaat de bak wel weer in overdrive tot ik dus weer een klim gemaakt heb bvd.
17 jaar
in de bergen rijdt ik altijd al in de 3 als ik weet dat er een klim gaat komen, de motor draait dan meer toeren, en pompt het koelwater sneller rond, wat gunstiger is voor de temperatuur. in de overdrive heeft ie teveel slip. daardoor wordt je bakolie loeiheet en je radiateur moet dit dan terugkoelen. het kan ook zijn dat er dan veel schuim in de bak staat na zo'n klim, dan pakt ie z'n od ook niet.
tuurlijk zet ik hem in zijn 3 (heb zelfs klimmen in zijn 1 moeten nemen ) maar op de snelweg de berg af gaat hij dus soms niet vanzelf in zijn overdrive meer ,ik hou heel goed de toeren en temp in de gaten, daar zijn mijn ogen meer op gericht als de snelheids meter
17 jaar
die blauwe stekker zit op de bak zelf , als je de motorkap open zet en je kijkt rechts onderin dan moet je hem zien zitten.
17 jaar
Hallo, daar ben ik weer terug van vakantie.
de automaat volledig laten reviseren voor de vakantie, 2350 Euro armer en nog steeds dezelfde problemen.
Na onderzoek van schema's bij automaten specialist ben ik er haast van overtuigd dat de aanstuur electronica
niet deugd, altans de aangeleverde gegevens naar de computer, Reeds nagezien volgende items :
Rem contact op rempedaal, nieuwe toeren censor op bak geplaatst, gas stand positiegever gecontroleerd.
Alleen themperatuur censor op de motor nog niet gecontroleerd (kan deze niet vinden) ik neem aan dat dat niet de censor is die onder de gasklep zit want die is gecontroleerd.
Heeft er iemand nog een optie ??
Gr. uit volendam
17 jaar
Gooi je probleem eems voor op www.pontiac-transsport.de daar heb je echte technische freaks die die dingen allemaal rijdend proberen te houden, stel je vraag in (half gebakken) duits of in het engels, je krujgt altijd antwoord, oplossingen, schemas, software om diagnoses te stellen etc.etc.
misschien een domme opmerking maar zet je hem wel in de D met dat vierkantje omheen ? mijn broertje (door wie ik ook trans port gek ben geworden ) had dat in het begin ook niet door (de sukkel whahahha) ik vertelde het hem nadat hij mij vroeg of het normaal was dat de motor zoveel toeren maakte op de snelweg . had het zelf niet gezien vandaar dat ik het ff vermeld . mocht je toevallig microsoft office 2007 hebben die kan het laten vertalen in het duits . groetjes ron
17 jaar
[quote=rondepon]misschien een domme opmerking maar zet je hem wel in de D met dat vierkantje omheen ? mijn broertje (door wie ik ook trans port gek ben geworden ) had dat in het begin ook niet door (de sukkel whahahha) ik vertelde het hem nadat hij mij vroeg of het normaal was dat de motor zoveel toeren maakte op de snelweg . had het zelf niet gezien vandaar dat ik het ff vermeld . mocht je toevallig microsoft office 2007 hebben die kan het laten vertalen in het duits . groetjes ron[/quote]
is op die site echt niet nodig, gewoon schrijven zoals jij denkt dat het is en zij begrijpen het wel, zitten trouwens ook een aantal nederlanders op die site en die vertalen of springen wel bij als het nodig zou zijn.
Ik ben er uit dat in ieder geval de temperatuur van de bak van invloed is op het schakelgedrag,
Laat nu een nieuwe olie koeler (groter met electrische eigen ventilator) plaatsen.
Vervolgens probeer ik de info van de stekker (welke voor boven op de bak is geplaatst) te verkrijgen en daar indicatie
lampjes aan te knopen opdat er kan worden gecontroleerd hoe de aanstuur signalen naar de bak zijn.
Is er iemand die dat zo kan vertellen ?
17 jaar
voor dit soort dingen moet je echt even op pontiac-transsport.de zijn, daar zijn een aantal moderators die je dat zo kunnen vertellen, ze kennen die TS echt helemaal van haver tot gort, Heavyhinkel en Schnezi zijn daar de aangewezen personen.
De oplossing is gevonden
Een grote olie koeler met extra ventilator gemonteerd en waarachtig
De automaat schakeld nu weer zoals het hoort te zijn.
17 jaar
Thanks voor de feedback!
Is ook voor ons weer handig omte weten.
Gr.
Peter
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Pontiac Trans Sport of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar