close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Pontiac Trans Sport: Wat is dit voor slangetje

Bouwjaar: 1995, Brandstof: LPG, Motorcode: 3.8

Hallo,

Op een of andere manier raakt een rubberen verbinding van deze slangetjes/buisjes die hieraan vastzit wel eens los. Mijn vraag is, waar dient dit voor en hoe kan het dat dit wel eens los gaat, misschien rubbertjes versleten? Ik heb een vermoeden dat dit met mijn versnelling te maken heeft. Aangezien mijn auto gaat schudden zodra hij naar de vierde versnelling gaat vraag ik mij af of dit er mee te maken heeft.

Klik op deze link voor een foto:
http://www.pontiac-transsport.de/index.p...

Alvast bedankt
Groeten
Henry

Geplaatst door

FanTC (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Niemand?

FanTC 0

18 jaar

Zou het kunnen dat dit los geraakt is tijdens een backfire?

FanTC 0

18 jaar

Ik heb dit slangetje zelf niet maar misschien beter dit e vragen op het Pontiac forum of aan Martin (Flatdown) die rijdt op lpg bj 95 spreekt engels en duits
www.pontiac-transsport.de of www.transsport.net
groet danny

dannymdouma 0

18 jaar

Bedankt Danny, ik ben al bekend met deze duitse site, het duits lezen gaat me echter niet zo goed af en gaat maar zeer traag.

FanTC 0

18 jaar

Die vacuumslang is van de brandstofdrukregelaar.Dat metale huisje waar de vacuumslang op zit is de regelaar.Hij kan door een backfire losschieten.Het plastic verdeelpunt waar alle slangen op zitten zorgt er voor dat er vacuum vanaf het inlaatspruitstuk op de slangen komt.Dit moet wel allemaal luchtdicht zijn afgesloten.Het schudden in z,n 4 zou uit de koppelomvormer kunnen komen.

vd Lans 0
badge

18 jaar

Bedankt vd Lans ik zal het direkt onderzoeken, zodra ik mn contactslot weer in orde heb...........

FanTC 0

18 jaar

Dat van het slangetje klopt inderdaad als je deze loshaald is ineens de waarde qua uitstoot voor de APK goed zet je hem weer terug dan loopt alles weer als het moet lopen. Indien men de motor afsteldt met exact de waarden dan wordt de kans op backfire groter.
De grote rubberslang op de remdrukregelaar kan ook losschieten tijdens een backfire, dit resulteerd in het direct uitgaan van de motor bij stationair. Bij in toeren rijden geeft dit als resultaat geen rembekrachting .
voor je versnellingsprobleem zal ik even vragen bij een vriend van mij deze is hierin gespecialiseerd. ook voor TCC probleem bij automaten vanafeind 93

groetjes Danny

dannymdouma 0

18 jaar

Hardstikke bedankt Danny, ik wacht op je reactie.

Groetjes
Henry

FanTC 0

18 jaar

Bij nadere inspectie mist er volgens mij een verbindingslangetje van de 'evaporative emission canister' ik heb alleen geen duidelijke omschrijving en tekening kunnen vinden hoe deze 'EEC' aangesloten moet zijn.
Klopt het dat er één slang komt vanaf de brandstoftank en één slang naar de motor loopt of moet er nog een slang verbonden zijn? De slang naar de motor verdwijnt onder de dynamo, hoe zit dit aangesloten?
Alvast bedankt
Henry

FanTC 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Pontiac Trans Sport of stel zelf een nieuwe vraag.