De motor valt uit na +- 10 /15 nin rijden tijdes het schakelen naar een lagere versnelling (+- 1500 tpm)
De motor wil dan ook niet meer starten, na een paar uur kun je hem weer starten (kan toeval zijn) wat kan dit zijn?
er zit al een nieuwe verdeelkap op en een nieuwe rotor.
Groeten Jeroen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoogst waatschijnlijk de BDP-sensor (ook genoemd krukaspositiesensor of toerental sensor). Bekend verschijnsel zelfs bij moderne auto's.
De sensor werkt goed als deze koud is, maar geeft problemen als deze warm wordt.
Jeroen, meld je hier ff aan http://www.944forum.com/index.php daar is veel info te vinden.
de porsche 944 heeft inderdaad achter het vliegwiel sensoren zitten (zoals Oldford al aangeeft), die je ontsteking en inspuiting regelen en jouw probleem komt vaker voor.
gr
Peco Power
Old Ford en Peter, bedankt voor jullie reaktie. ik ga me ook ff aan melden op 944 forum .nl
de motor wil wel starten al hij nog koud is dus ga ik even een BDP sensor halen maar eerst ook even kijken op 944 forum.
ik laat het jullie weten wat het geweest is.
gr jeroen
15 jaar
Hallo Jeroen,
Je weet wat ie kost? 175 euro, dus zou hem eerst ff doormeten want het kan ook wel een vaporlock oid zijn in de brandstof.
de weerstand moet 0,859 k ohm zijn
gr
Peco power
Nog even een vraag, heb je je brandstoffilter al vervangen? Houdt de auto ook in? als je de auto gewoon start en je laat hem een kwartier lopen , wat doet ie dan?
ik zit even te kijken bij de storingsdiagnoses, en daar staan allerlei verwijzingen naar o.a het brandstofsysteem.
gr
Peco Power
Beste peter, De brandstoffilter is in aug van dit jaar vervangen bij een grote beurt. de motor houdt niet in maar ik zal het vanavond nog even na gaan. ik zal dan ook de bdp doormeten.
gr Jeroen.
15 jaar
Peter, het is mij nog niet gelukt om de bdp sensor door te meten( had niet genoeg tijd) ik kan dit zeker het beste doen als de sensor warm is.
De motor loopt mooi 900 toeren en houdt niet in maar naar 12 min gaat hij uit (motor is dan net een beetje warm) niet op een rare manier gewoon net als je het contact uit zet. En als de motor weer goed koud is kan je hem gewoon weer starten.
Gr Jeroen
15 jaar
Hallo Peter en Oldford,
Het is mij eindelijk gelukt de 2 BDP-sensoren eruit te halen. De achterste sensor met code D ging er gemakkelijk uit, deze geeft een waarde van 1,01 k Ohm. De voorste sensor (het dichtst bij de motor) met code B wou er niet uit. Deze is ook gesneuveld, dus ik kan de waarde daar niet meer van meten. De type-nummers van de beide sensoren zijn gelijk (0261210003). Ik weet niet of de achterste sensor nu wel of niet goed is, misschien kunnen jullie mij daar meer over vertellen. Verder heb ik nog een vacuümleiding gevonden die was doorgesmolten, dus deze ga ik ook maar vervangen.
Als jullie mij kunnen vertellen of de sensor kapot of nog goed is, dan hoor ik het graag.
Groeten, Jeroen
15 jaar
Hallo,
Als je aan de connectoren meet aan de beugel op het kleppendeksel moet deze volgende weerstanden geven indien OK :
Connector heeft 3 pinnetjes, meet als volgt :
links - midden : 600-1600 Ohm
links - rechts : >1MOhm
Ook dient de afstand van de top van de sensor tot de starterkrans op het vliegwiel correct 0,8 mm zijn.
Tip : Indien je deze in de US besteld, zijn ze een stuk goedkoper.
Een andere mogelijkheid is het DME-relais (brandstofpomprelais), probeer deze eens te overbruggen als check.
Veel success !!
15 jaar
Beste Domi,
Bedankt voor je reactie. We hebben veel dingen doorgemeten en zijn eruit gekomen (hopelijk). Het waren beide BDP-sensoren. Ik heb nog niet genoeg gereden om het zeker te weten, maar volgens mij loopt de auto tot nu toe goed.
De DME-relais was het niet, deze heb ik ook al vervangen, maar daarmee veranderde niets.
Groeten, Jeroen
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Porsche 944 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar