Beste Porsche liefhebbers,
Na een defecte bobine te hebben gehad, krijgt de motor veel te veel benzine waardoor hij verzuipt. Voorheen leip de motor goed.
Detail is dat gelijk met de bobine ook het grote rubbere onderdeel tussen de lucht-sensor plaat en de fuel/air mixture behuizing
vervangen is. Hierin zaten 4 scheuren waar je makkelijk 4 vingers in kwijt kon. Hierdoor werd er veel valse lucth aangezogen. Deze
valse luchtaanzuiging is er dus niet meer.
Vraag is nu komt het door de defecte bobine waardoor er misschien electronica defetc is geraakt of komt het doordat er geen valse
lucth meer aangezogen wordt ?
Note: Dit is een ontsteking met contact puntjes.
Graag jullie ervaring en advies.
Patrick
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Patrick hoe staat het hiermee..? Mensen die jou vrijwillig hebben geholpen zijn natuurlijk ook nieuwschierig naar de oplossing.
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
Gr. paul
Paul,
Ja, je hebt gelijk. Ik heb de oplossingen bij de desbetreffende artikelen vermeld.
Gegroet,
Patrick
[quote=paulkelder]Patrick hoe staat het hiermee..? Mensen die jou vrijwillig hebben geholpen zijn natuurlijk ook nieuwschierig naar de oplossing.
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
Gr. paul[/quote]
16 jaar
Partrick
Bedankt voor het alsnog aandragen van de oplossingen.....
Gr. paul
Praten we hier nog steeds over een 924?
Je zegt de motor verzuipt, rookt ie erg zwart? en als je meer gas geeft wordt het dan beter?
De 1977 er, ff graven in het geheugen. Alle vacuum goed en werkt de vervroeging van de ontsteking goed? ook (de juiste) nieuwe kabels en (juiste) bougies? Staat de ontsteking goed op tijd? (voorontsteking 10* voor BDP) blijft de koude start klep niet hangen?
dit zijn nogal veel voorkomende storingen bij deze porsche, dus die eerst ff na lopen.
Gr
Peco Power
Beste Mercury,
Het gaat inderdaad om een 924 2.0 uit 1977.
Als je de bougies eruit haalt zijn ze drijfnat van de benzine. ALs je dan de benzine weg haalt en de bougies schoonmaakt dan loopt ie weer even. Hij gaat dan steeds slechter lopen totdat maar hij smoort totdat de motor afslaat.
Alles in gecontroleerd behalve de koude start klep. Die ga ik nog even nakijken. Bedankt voor de suggestie.
Ik heb zelf het idee dat de gehele mixture van lucht/benzine verkeerd is en dat dit veroorzaakt is door het vervangen van het luchtinlaat rubber die voorheen zo lek als een mandje was en dus heel veel valse lucht aanzoog.
Zodra ik wat te melden heb over de voortgang zal ik het toevoegen.
Inmiddels geconstateerd dat de geleverde bougies niet goed waren. Deze heb ik vervangen en dat resulteerde in het feit dat hij gelijk start. Benzine/lucht mengsel zo goed als dichtgedraaid om vezuipen te voorkomen.
Stand van zaken: Hij loopt voor geen meter. Het lijkt alsof hij maar op twee cylinders loopt en heeft last van "Backfire" (Mooi effect trouwens). Na alles gecheckt te hebben (Ontsteking, kleppen, krukas, etc...) denk ik dat het wel eens aan de nokkenas kan liggen. Op het moment dat er ontsteking plaats vindt staat de inlaatklep open (backfire). Ik denk dat de nokkenas er verkeerd om in ligt (180-graden gedraaid. Ik zal de bougie kabels eens verwisselen van 1-3-4-2 naar 4-2-1-3 zodat ik tegengestelde ontsteking heb.
Iemand nog andere ideenen ??
Mijn dank.
16 jaar
Geachte lezers,
Het probleem met het verzuipen van de motor bleek veroorzaakt te worden door een vastzittende vlotternaald van de luchtplaat.
Mijn dank voor alle reacties die ik heb gehad.
Patrick
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Porsche 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar